Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku selvinpäin vappuna?

Vierailija
22.04.2026 |

Kukaan?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enköhän ole. Varmaan ruoan kanssa tulee otettua lasi viiniä ja jos grillataan niin grillailun lomassa olut, mutta edes kevyeen humalaan en juo itseäni. Sitä on tullut aikoinaan vedettyä niin paljon kaikkea, että nykyään ei päihtyminen houkuta millään tavalla. 

Vierailija
22/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 miljoonaa ihmistä Suomessa joilla jokin järkevä syy juhlistaa vappua. 2,6 miljoonalle suomalaiselle tavallinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja kaikkina muinakin päivinä.

Vierailija
24/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 miljoonaa ihmistä Suomessa joilla jokin järkevä syy juhlistaa vappua. 2,6 miljoonalle suomalaiselle tavallinen päivä.

Mikä on järkevä syy juhlistaa vappua? :D

Vierailija
25/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin täälläkin. Eipä ole tullut enää juhlittua alkoholin kanssa vuosikausiin, ruoan kanssa joskus lasillinen, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa. Ja vappuaamusta pojan muuttoa auttamaan, hän pääsee vappuaamuna töistä ja kämpän pitää olla tyhjä sunnuntaina seuraavalle. 

Vierailija
26/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteinen vappulounas aina samassa ravintolassa isovanhempieni, vanhempieni ja veljeni perheen kanssa. Siihen kuuluu aluksi lasillinen kuohuvaa ja ruuan kanssa lasi tai kaksi viiniä.  Koska lounas kestää aina pitkään, ei siinä ajassa ehdi noista juomista humaltua ja toki pitää huomioida, että seurueessa myös 5 alle 10-vuotiasta lasta.

Vierailija
27/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryyppää mutta en vielä tiedä olenko selvinpäin vai pajautanko. Sen näkee sitten vappuna mikä on fiilis että huvittaako ottaa vai ei.

Vierailija
28/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti selvinpäin. Ihan kotona olen varmaan tai käyn kalassa jos on hyvä sää.

Vierailija
29/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ajattelin olla. Brunssilla tulee useinkin otettua alkoholitonta kuohua enkä nyt muutenkaan kaipaa automaattisesti alkoholia ruuan kylkeen. Absolutisti en ole, mutta ei tule tavan vuoksi juotua. 

Vierailija
30/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selvänä. Miksi pitäisi juopotella?

Ei ole mikään pakko, mutta onhan se hauskaa.

Ei vaikuta hauskuuteen tai voi jopa vähentää sitä.

Vierailija
31/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä aavistustakaan. Luultavasti selvinpäin.

Ainakaan vappua en juhli, se on vasemmiston juhla, ja itse olen poliittisesti oikealla (en äärioikeistoa kuitenkaan), enkä kuulu työväenluokkaan. Harvoin kovin tarkkaan mietin juomisiani tai juomattomuuttani etukäteen, voin ottaa lasin tai pari viiniä jos huvittaa, useimmiten ei huvita. 

Vierailija
32/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä ahdistaako rajusti ja tai onko taas pitkä unettomuus takana. Jos ei niin en juo vappuna enkä muulloinkaan. 

Vierailija
33/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholilla ole juurikaan merkitystä mun elämässä joten tuskin tulee juotua mitään.

Vierailija
34/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaikki elämäni

vaput selvinpäin.

Tuleva ei ole poikkeus

vakiintuneeseen.

.

20-vuotiaana tapahtui

mullistavaa:

join siiderituopin terassilla.

Se oli ainoa kerta vappualkoa.

E

Vierailija
35/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvtissä. 

Potkut vain ajan kysymys, eikä tällä alalla ole enää töitä ja nelikymppisenä tyhjän päälle.

Vierailija
36/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En helvtissä. 

Potkut vain ajan kysymys, eikä tällä alalla ole enää töitä ja nelikymppisenä tyhjän päälle.

Ne loput rahat kannattaakin sitten käyttää alkoon... eiku... 

Vierailija
37/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo väitän että on miljardeja ihmisiä vappuna ihan selvinpäin, osa jopa syömälakossa kun ei ole ruokaa.

Vierailija
38/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut. No, ehkä kerran tai pari en ole ollut joskus hullussa nuoruudessa. Nyt selvänä vaput, joulut ja juhannukset sekä kaikki muut päivät niiden välissä. Ei voisi vähempää kännäilyt kiinnostella.

Vierailija
39/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3+ vuotta ilman alkoholia ja kyllä Vappu menee siinä samassa kuten joulu ja uusi vuosikin, ilman alkoholia. En ole koskaan oikein tykännyt tunteesta jonka alkoholi saa aikaan ja mulla se aikaisempi juominen oli sosiaalista. No pandemian aikana juominen lähestulkoon jäi ja lopulta hyväksyin sen että turha tässä alkoa juoda kun 2 seuraavaa päivää menee siitä palautumiseen joten parempi vaan jättää kokonaan. En laske päiviä, vuosia tai kuukausia ja jos joku mulle jotain todella erikoista viskiä vaikkapa haluaa tarjota niin voin hieman ottaa jos parina seuraavana päivänä voin sitten kärsiä siitä johtuvan väsymyksen pois. Kun ei ole juonut aikoihin niin toleranssia ei oikein ole ja pienikin määrä saa aikaan tuon päiviä kestävän väsymyksen. T. Täti 40v+

Vierailija
40/60 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut selvinpäin vaput ja juhannukset jo parinkymmenen vuoden ajan. Ei vaan huvita.

Sama täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi