help me...mä en osaa tehä puuroo pienelle!!
eli tarttisin vinkkii miten teen kaurapuuron meijän 5kk vanhalle jäbälle...
kun haluisin et siin ois korviketta mahdollisimman paljon nesteenä ja sitähän ei saa kiehuttaa...miten siis onnistun?? mulla on mikro ja aamunhyvän pikakaurahiutaleet käytössä.
mielellään tarkka ohje, määrät ym.
kiitti jo etukäteen!
Kommentit (10)
voit tehdä ihan tavallisen puuron veteen esim. kaurapuuron mikrossa ja lisätä siihen korvikejauhetta kun on valmista. Ihan helposti sujuu.
Laita saman verran hiutaleita ja vettä,kiehauta mikrossa kypsäksi.Lisää hedelmäsosetta haluttaessa ja laimenna korvikkeella sopivan löysäksi.
kiitos paljon vinkeistä. kokeillaan näillä.
lisääkin ohjeita huolin jos jollain hyvii vinkkei viel on.
Meillä kanssa 5kk vanha poika ja mä olen tehnyt ihan tavallista hiutalepuuroa, soseuttanut ne hiutaleet vaan tehosekoittimella jauheeksi. Yleensä oon keittänyt vettä ja sekoittanut sitten puurojauheen siihen ja sitten jotakin hedelmää, esim omenaa. Sen oon laimentanut korvikkeella sopivaksi. Jos teen ilman vettä niin laitan korvikkeen mikroon ja kuumennan sopivaksi ja sitten hiutaleet joukkoon, jos ne on jauhanut valmiiksi niin sekoittuu kyllä vaikka ei oliskaan kiehuvaa.
Aloitin kyllä vauvapuuroilla, mutta mun mielestä noi jauhetut tavalliset hiutaleet käy yhtä hyvin ja on paljon halvempia!
eli sitä voit käyttää. Meillä puuro pisti masun sekaisin ja haluan antaa puuron puurona ja niin että tiedän mitä siinä on eli... Olen hienontanut kaurahiutaleet tehosekoittimessa jauhoksi. Teen iltapuuron niin, että laitan 2rkl hiutaleita ja 4rkl vettä jälkiruokakulhoon, käytän mikrossa 10 sek, sekoitan ja uudelleen 10 sek (riippuu mikron tehosta). Puuron löysennän sitten tuttelilla ja hedelmäsoseella (meillä herkku banaani-persikka). Ja maistuu aina :) Toivottavasti saat puuron onnistumaan.
tehdään meillä näin:
1/2 dl aamun hyvä hiutaleita
1 dl vettä
1 min. täydellä teholla
sekoitus
jäähdytys (maidolla tarvittaessa)
tarjoiluun sosetta
nami nami!
joka on tarkoitettu 4kk ylöspäin. Keitetään vesi vaikka vedenkeittimessä ja lisätään puurojauhe siihen. Erittäin samettista, ei kokkareita.
Puuro on luomukaurapuuroa, muitakin makuja on. Paketti normaalin puuropaketin kokoinen.
mä ite teen näin: 1dl korviketta ja 1dl vettä sitten 1 dl hiutaleita.
pienempi annos: ½dl maitoa ja ½ dl vettä ja ½desiä hiutaleita..
lisäksi sosetta..
esim riisi on tosi hyvä. siinä laitetaan maitoa/korviketta lautaselle ja lämmitetään. sitten lisätään niitä pienenpieniä hiutaleita. eikä muuta. hedelmäsosetta voi lisätä.
en tiedä onko niillä kauraakin ja mitä muita puuroja löytyy, mutta tuosta helpommaksi ei enää mene :-)
jos teet tavallisista hiutaleista niin sun pitää ensin keittää puuro veteen (saa tehdä aika paksua tavaraa) ja sitten lisätä vauvan käyttämää maitoa ja löysentää se sillä.