Mistä koirista pidät?
Kommentit (84)
Samojedinpystykorva. Meillä oli kun olin teini iästä aikuisuuteen .
Vierailija kirjoitti:
Terrierit ja vinttikoirat on suosikkeja. Niillä on sen verran itsenäisyyttä, ettei perskärpäsenä seuraa joka paikkaan ja haukkuu vaan kun on asiaa, eikä räkytä räkyttämisen ilosta
Hyi kaikille terriereille paitsi airedale ja vehnis. Räksyttäviä, riitaa haastavia, purevia pirulaisia. Omistajat on yleensä samanlaisia.
Cavalierit ovat ihania. Pelkään isoja koiria.
Seinäänajettuja ja vankimielisairaalasta karanneita raivohulluja vältän. Kaikki muu käy.
Kaikki rodut jotka on oikein kunnolla jalostettu. Ne on nii söpöjä!
Edes joten kuten kasvatetuista koirista. Jotka ei yritä päälle ja raivoa suu vaahdossa tuolla kadulla kun ulkoilutan omaa koiraani. Ulkonäöllisesti lyttykuonoiset koirat eivät minusta ole kivannäköisiä, mutta sekin on tosiaan toisarvoista sen käytöksen kanssa.
Mun on helpompi sanoa mistä mä en pidä: pitbullit ja vastaavat.
Mulla on ollut: saksanpaimenkoiria, jackrusseleita, pystykorva- karjalankarhukoiramix, lassie-irlanninterrrierimix, walesinspanieli- beaglemix. Kaikki hienoja koiria. Ehkä johtuu siitä, että osaan ns. puhua koiraa ja kouluttaa koirani yhteiskuntakelpoisiksi koiruuksiksi.
Mä olen kasvanut koirien kanssa ja niitä on ollut useita kerrallaan. Isälläni oli kennel.
(Nyt kun olen 65 v ja tämä ainokainen on 17 v, niin en ehkä ota enää uutta kunhan tuo nukahtaa joskus ikiuneen. En halua että koira jää hunningolle, jos mulle jotain tapahtuu. Ja olisi ehkä kiva vähän kattella mualimoo ilman koiran hoitopaikan etsimistä....)
Naapurin sekarotuisesta koirasta. Meillä on samanlainen menneisyys. Kumpaakin meitä on aikoinaan hakattu urakalla, mutta hyvällä hoidolla kumpikin meistä on päässyt jonkinlaiseen tasapainoon.
Omaa silmääni viehättävät sellaiset keksikokoiset, pystykorvaiset ja kippurahäntäiset koirat. Karjalankarhukoira on hienoimman näköinen koira mitä tiedän.
Meillä on sekarotuinen pentu ja niin söpö että tuntemattomat ihastelevat ääneen kun ollaan käyty sosiaalistamassa kauppakeskuksessa.
Vinttikoirista. Oikeastaan kaikista vinttikoiraroduista. Ystävällisiä koiria, jotka eivät tunge vieraan "kimppuun" jos eivät jo ole läheisiä tämän kanssa. En ole tavannut yhtään huonoluonteista yksilöä.
Mistä koirista taas en niin välitä, niin hössöttävistä spanieleista ja lyttynaamaisista röhkijöistä.
Malinoisseja yms työkoiria katselen kunnioittaen kauempaa.
Kaikista söpöistä, leppoisista ja sosiaalisista. Sellaisista, joiden kanssa ei tarvitse elää silmät selässä vahtien, etteivät pääse vahingoittamaan ketään. En tarvitse koiria suojelemaan minua, niin heikko en ole.
Kaikki rodut on kivoja mutta kivoista kivoin on Bokseri. Ihana luonne. Leikkisä. Tykkää lapsista. Tarvittaessa suojelee.
Snautseri, kaikki kokomuunnokset. Tykkään myös monista alkukantaisista roduista ja vinttikoirista niiden ulkonäön vuoksi, mutta en tiedä, muuttuisiko mielipide, jos pääsisin tutustumaan noiden rotujen edustajiin lähemmin.
Onni on lämpöinen koiranpentu.
Varsinkin valkosipulin kera vihanneksilla täytettynä.
En pidä koirista, mutta joitakin yksilöitä siedän.
Mitä pienempi sitä parempi. Mieluiten sekarotuinen ettei sairastu niin helposti perinnöllisiin tauteihin. Joku terrieri +bichon tyylinen sekoitus olisi paras.
Villakoiria ilmestyy joskus ja ne ei miellytä.