Mitä ajattelitte tehdä kesällä kun ulkomaille ei voi lentää?
Hormuzinsalmen pysyessä kiinni ei lentopetroli liiku.
Itse olen mökillä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46fd9c49-59b2-4d37-924d-c7e3192c7310
Kommentit (63)
Mä tulin just viikko sit Jenkeistä
Asiassa ovat tottuneet moskiittoihin joten he sopii hyvin Lappiin missä mäkäräisiä.
Vierailija kirjoitti:
Asiassa ovat tottuneet moskiittoihin joten he sopii hyvin Lappiin missä mäkäräisiä.
Tunturissa ötököitä ei ole kesälläkään 🥾🎒
Oulun uusi silta pitää tutustua . YouTube Hailuodon silta
Kaikkea sitä samaa, mitä ennenkin. En ole koskaan lennellyt lomalle kesällä, kun kesä on täällä parasta aikaa. Enkä muutenkaan.
Tuleeko lentopetroli tosiaan Kiinan kautta? Sinnehän suuri osa Hormuzin salmen kautta kuljetettava öljy menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tosta pääsee laivalla Saksaan joka päivä . Ja Tallinnaan. Ja Saksasta pääsee taas Kreikkaan ja Espanjaan. Autolla pääsee Kroatiaan missä kirkkaat vedet . Bulgariasta tuli eurovaluutta maa ja sinne pääsee hyvin. Autollakin. Ja Saksan leirintä alueet on edullisia . Latviasta pääsee mihin vaan ja on halpaa kuin Romaniasta . Romaniassa on halpaa kaikki myös asuminen. Unkarista on lentoja Intiaan kuin Arabiaan kuin Afrikkaan . Lähi itään pääsee laivoilla hyvin ja Turkista pääsee myös. Lennä ensin Turkkiin sieltä mihin huvittaa.
Kyllä. Olet oikeassa, laiva ei lennä.
Pääset laivalla lentokentälle mistä voit lentää mihin huvittaa. Lennä omaan maahasi jää sinne.
Saksa on Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan koneet lentelee missä sattuu nytkin jossain venäjän Imatran kautta.
Ne saa petrolinsa eri reittiä.
Kuka nyt kesällä lähtis Suomesta ulkomaille, kun täällä on luonto parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porotkin sen tietää.
Ei taida matkavakuutus tai edes lentoyhtiö korvata lentoja, joita se ei pysty polttoaineen vuoksi toteuttamaan.
Pääseehän ulkomaille muutenkin kuin lentämällä. Laivalla, autolla, bussilla, senkun valitsee vain.
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän ulkomaille muutenkin kuin lentämällä. Laivalla, autolla, bussilla, senkun valitsee vain.
Niinpä.
Ap
Nautin varmaan etelän auringosta ja lämmöstä ellei Suomeen pääse lentämään. On se kesä kiva muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Nautin varmaan etelän auringosta ja lämmöstä ellei Suomeen pääse lentämään. On se kesä kiva muuallakin.
Mun mummo ja äiti lentää toukokuussa Kanarialta Espanjaan ja sieltä tyttöjen road trip autolla Suomeen. Jos tuo lentomatka ei onnistu niin sitten stig ombord eli laivaan.
Onneksi olen jo ulkomailla. Suorastaan toivon viivästyksiä kuukauden kuluttua ettei tarvitse tulla Suomeen:)
Mihinkäs räkkäaika on hävinnyt?
Silloin kun viimeksi olin Lapissa kesällä jopa sauna oli täynnä mäkäräidiä ja hyttysiä kun tulivat lämmön perässä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo ulkomailla. Suorastaan toivon viivästyksiä kuukauden kuluttua ettei tarvitse tulla Suomeen:)
Kuka pakottaa tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs räkkäaika on hävinnyt?
Silloin kun viimeksi olin Lapissa kesällä jopa sauna oli täynnä mäkäräidiä ja hyttysiä kun tulivat lämmön perässä
Tunturissa! Siksi porotkin viettävät kesän tunturissa räkkää paossa.
Kuusamon kesä ei ole niin paha kuin jossain Tornion yläpuolella ja jopa Kalajoella mäkäräiset käy kimppuun. Hyttysiä julmempia ja paarmat. Puree pistää lujaa . Egyptiläisten hitsaukset .