Voikohan taide yrittäjäksi ryhtymällä elättää itsensä ok?
Ajattelin jos ostaisi skannerin ja tulostimen. Osaan piirtää ja sitten skannaisi ne kuvat ja alkaisi myydä printtejä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
yksi tuhannesta onnistuu, mutta voithan se olla sinä ;)
No mietin kun ei töitäkään saa. Ois ainakin jotain mitä yrittää
Joo yritä vaan niin valtio säästää sun työttömyyskorvauksen verran.
Vierailija kirjoitti:
Kevyt yrittäjyys ensin
älä lannistu, yritä jaksaa yrittää ;) tsemppiä
Kauanko jaksat päivässä tehdä töitä? Jos jaksat maalata esim. neljä tuntia, niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jaksat päivässä tehdä töitä? Jos jaksat maalata esim. neljä tuntia, niin ok.
vaikka koko päivän.
Mitä tahansa jaksaa vaan tehdä, niin siitä väkisin tulee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt yrittäjyys ensin
Mitä se muka auttaa? Ei kevytyrittäjyyttä ole olemassakaan. Vaikka olisit vain kevytyrittäjä, saat heittää hyvästit työttömyyskorvaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikka koko päivän.
5 päivää viikossa? Vau!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa jaksaa vaan tehdä, niin siitä väkisin tulee jotain.
Mä teen 3-4 tuntia päivässä töitä ja vaatinut harjoittelua. Vau, jos menisi 7 tuntia.
Kyllä jotkut onnistuu, jopa itseoppineet, vaikka koulutuksen saaneet eivät arvostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt yrittäjyys ensin
kevytyrittäjyys
Kyllä tosiaan jotkut onnistuu. Mutta yrittäjiä on paljon, ja ostovoima kansalla heikko.
Vaikka osaisi piirtää kuinka hyvin, niin pitäisi olla jotain omaa ideaa, persoonallisuutta, eikä vaan nättejä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän ylioptimistinen.
Tee alkuun Etsyyn oma kauppa ja laskuta Paypalin kautta.
Ihmiset myös ostavat mielellään jo kehystettyjä printtejä, eli käy kiertämässä kirpparit ja etsi nättejä kehyksiä ja paspiksia jemmaan.
Jos teet ihan oikeesti hienoja printtejä, lähetä niitä sisustusvloggaajille, saatat saada yllättävää näkyvyyttä.
Ja puodille oma insta.
Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut onnistuu, jopa itseoppineet, vaikka koulutuksen saaneet eivät arvostakaan.
Oon taidekoulutuksen loppusuoralla itse.
En kyllä tunne ketään tällä alalla, joka ei arvostaisi lahjakkaita, kouluttamattomiakin, taiteilijoita.
Taidekoulutus on oikeasti aika myytti, käytännössä nykyään tehdään vaan ryhmäprojekteja, visuaalisia asiakastöitä yrityksille ja opetellaan brändämään itseä apurahahakemuksia varten.
Vain ihan tosi superlahjakkaat alkavat tekemään tätä työtä ja jaksavat sitä taloudellisen epävarmuuden myllyä vähät välittäen brändeistä sunmuista.
Meillä mm. alkoi pakollisena nyt esiintymistaidon kurssi. Kurssia perustellaan sillä että taiteilijan pitäisi "oppia luontevasti markkinoimaan työtään omalla persoonallaan".
Yök sanon mie.
Mutta työskentelyapurahojahan ei voi säätiöiltä hakea jos ei ole alan koulutusta, niin...
Oon ymmärtänyt, että taidelaatuista jälkeä tekevät skanneri ja tulostin (ja fine art-paperi ja musteet jotka kestää aikaa ja uv-säteitä ja muuta) maksavat aika paljon..? Voi olla ettei asia olisi sinulle ongelma, vaikka mulla itselläni menisikin summan kuolettamiseen n. kolme ihmisikää. Taidelaatuisten printtien teettäminenkin on ainakin mun mittakaavalla kalliihkoa, joten itse oon tyytynyt alkuperäisten töiden myymiseen.
Vastaukseni ei tainnut antaa mitään, mutta onpa edes nosto (jos on).
Onnea matkaan!