Jari Tervo avautuu HS:ssä: "Olin juoppo"
Jari Tervo, 67, jätti alkoholin, lihan ja sokerin.
Kirjailija kiistää edelleen haaveilevansa Finlandia-palkinnosta.
Kommentit (52)
Yritin kerran lukea yhtä Tervon kirjaa, mutta oli jotenkin niin lapsellinen, että jäi kesken. Ehkä johtuu siitä, että kirjoittaja itsekin vaikuttaa jokseenkin typerältä.
Fiksu ja lupsakka kaveri. Tuottanut paljon iloa suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja lupsakka kaveri. Tuottanut paljon iloa suomalaisille.
Tahatonta.
Myöntäisi vielä olevansa idiootti niin saisi muutaman pinnan.
Olihan se tiedossa että tykkäsi ryypätä.
Kyllä se kertoo, että miehestä viimeisiä vuosia viedään, kun ei enää olut edes maistu.
Säälipisteitäkö se läskipää kerjää?
Vierailija kirjoitti:
Aivan helvetin ärsyttävä ja itserakas tyyppi. Olen tavannut. Oli kännissä.
Tervon meriiteillä voi vähän henkseleitä paukutellakin. Kännissä tai selvinpäin.
Olen nähnyt hänet ryyppäämässä Tommy Tabermanin kanssa. Ryyppäsin itsekin kaljaa samassa tilassa, samassa pupissa mutta pysyttelin varjojen tuntemattomuudessa.
Kertokaapa alkoholistit, että olenko ymmärtänyt aivan väärin, kun olen luullut, että alkoholismi on sairaus, josta ei koskaan parane?
Että vaikka pysyisikin raittiina, olisi kuitenkin se tauti aina olkapäällä. Eli kerran juoppo, aina juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa alkoholistit, että olenko ymmärtänyt aivan väärin, kun olen luullut, että alkoholismi on sairaus, josta ei koskaan parane?
Että vaikka pysyisikin raittiina, olisi kuitenkin se tauti aina olkapäällä. Eli kerran juoppo, aina juoppo.
Vain juotu alkoholi aiheuttaa alkoholismia. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huume vain juotuna. Se ei ole raittiin ihmisen sisäsyntyistä alkoholismia jos raitis ihminen on altis yhteiskunnan alkoholihoukutuksille. Kuka tahansa on altis. Ei ole turkytetyn vika jos tyrkyttäjä tyrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo uskaltautunut paiskaamaan koraanin lattialle?
Raamatunhan toki heitti suorassa lähetyksessä,kun pelkoa seurauksista ei ole.
Mene sinä paiskaamaan Koraani lattialle jos haluat. Se on sinun oikeutesi.
Ei sinun Jari Tervon paiskaamisista tarvinne huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jari Tervo sairastaa kuutta sairautta - kun alkoholi jäi, elämä muuttui:
Jotenkin niin hellyttävää vaikkakin tylsää, kun tietyn iän ylittäessä alkaa näköjään meistä jokaisella tuo omien tautien luettelointi, joka oikeasti on aika tylsää keskustelua. Niillä sitten kilpaillaan että mulla on pitempi luettelo kun sulla: löytyy kihtiä, diabetesta, palloniveltä, parit infarktit, eturauhassyöpä, kaihi, ohitusleikkaus, you name it...
Tätä kohtaloa harva voi väistää. Tautiluetteloa.
Sinun kohdallasi on se ero, että et koko elämäsi aikana ymmärrä olevasi täydellinen ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukupolvensa suuria suomalaisia prosaisteja.
Kirjoitti hyvin Loirista.
Tervon juoppous tuskin yllättää ketään. 😂
Raitistumisesta avautuminen lehtien palstoilla on nykyisin muotia. Aiemmin tekivät juttuja uskoontulosta. Jotkut kuten Sarasvuo ovat ehtineet jo avautua kummastakin.
Tervo on soija-boomer ns. mies pähkinänkuoressa. Olisi saanut tukehtua yrjöönsä jonkin juoppoputkensa päätteeksi.
Juoppoaikoinaan haukkui koko ajan muita. Nyt on onneksi ymmärtämyt hiljentyä.