Paljonko teille tulee askelia päivässä?
Kommentit (38)
Katsoin kännykästä, että keskiarvoni tällä hetkellä on 9437 askelta vuorokaudessa. Vatsarasvan polttamiseksi hyvä keino on lähteä aamulla kävelemään 30-45 minuuttia siitä, kun on herännyt. Sen hyödyn tappaa, mikäli erehtyy syömään yhtään mitään ennen sitä. Pitäisi ottaa vain vähän vettä ja menoksi.
Ennen tuli parhaimmillaan 20 000 liikkumatta kun olin aktiivisessa kaupan työssä. Nykyään olen etätöissä ja kuljen autolla kaikkialle. En ole uskaltanut laskea askeleita, koska 10 000 on mahdotonta saada täyteen ilman usean tunnin kävelylenkkejä päivittäin..
Keskimäärin ehkä 6000-7000. Istumatyö, mutta yritän liikkua pitkin päivää pienillä lenkeillä ja käyttämällä portaita jne.
Paras lukema yhtenä päivänä on ollut 35000. Silloin kävelin reilut parikymmentä kilometriä yhden vuorokauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ylläpitoon hyvin riittää 7000-8000. Tutkimusten mukaan ei ole näyttöä, että 10 000 tai yli olis enää mitään ekstra hyötyä. Joskus voi olla jopa haittaa kun tulee kulumia. Jotkut tietty joutuu töissä kävelemään paljon.
juuri näin, liikaa ei kannata kävellä, jalkojen pitää myös saada levätä ja palautua, itselle tuli silloin kun liikuin liikaa jalat hemmetin kipeeksi jatkuvasti
Riippuu ihan päivästä keitä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
10-16000
Siis 10000-16000
Työpäivinä 10-14 k. Normaalina vapaapäivänä 5-7k, mutta usein sunnuntaisin vietän löhöpäivän ja silloin tulee 2-3 k.
Älykellossa on askelmittari. En seuraa sitä, koska en näe mitään syytä siihen. Miksi seuraatte askelmääriänne?
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuli parhaimmillaan 20 000 liikkumatta kun olin aktiivisessa kaupan työssä. Nykyään olen etätöissä ja kuljen autolla kaikkialle. En ole uskaltanut laskea askeleita, koska 10 000 on mahdotonta saada täyteen ilman usean tunnin kävelylenkkejä päivittäin..
10 000 on askelpituudesta riippuen noin 7-8 km ja sen kävelee puolessatoista tunnissa, eli ei ole kyse edes useasta tunnista.
nyt keväällä n. 7000 päivittäin, kesällä 10 000-16 000, riippuen sateista, kukkien kastelu.
Huhtikuun keskiarvo 8000 päivässä. Pienimmillään 2000 ja enimmillään 22 500. Aiempien kanssa olen samaa mieltä siitä, että enemmän ei ole aina enemmän tässäkään. Kropalla on rajansa eikä rasitusvammoja kannata tieten tahtoen lähteä hankkimaan.
Mulla ei ole känny taskussa, kun liikun kotona tai käyn kaupassa. Joskus otan mukaan kun menen kävelylle. En siis tiedä paljonko askeleita kertyy keskimäärin, kun mittausta tapahtuu vain harvoin. Uskoisin saavani keskimäärin vain 3000 askelta keskimäärin, mutta en jaksa kantaa asiasta huolta. Paljon muita huolenaiheita.
Muistaakseni enkat tuli pariisin lomalla. Paras päivä oli 48.000 ja risat askelta. On siellä kiivettävää ja käveltävää. Taisi pelkän louvren läpi käyminen olla yli 20.000 askelta muistaakseni. Normi päivänä kotona jotain 3000-7000 välillä, mutta treenipäivänä voi mennä 20.000. Sen jälkeisenä lepopäivänä voi jäädä 2000 mitä nyt sisällä kävelee.
Viime vuoden keskiarvo 7300 askelta tulee pääasiassa hyötyliikunnasta. Tänä vuonna 2100 kun ei pysty kävelemään ja lääkärin mukaan "katsellaan mihin muuttuu, kuvien mukaan ei paha"
Eli ei nyt sentään kaikesta leikata terveyspuolella vaikka yleisesti valitetaan. Mullakaan ei leikata lonkasta.
Vajaat 100...liikun vain ja ainoastaan autolla..