Millainen mekko hautajaisiin?
Kyseessä lähisukulainen. Mikä olisi mukava päällä, juhlava ja voisi vielä jatkokäyttää?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumman värinen asu. Ei ole pakko olla hame tai mekko.
Jos haluaa kunnioittaa vainajaa ja omaisia, niin naisella on mekko tai hame, sekä päähine. Nykyaikana tietty mennään lenkkareissa ja leopardileggingseissä tatuoinnit loistaen.
Vainaja ei välitä mekoista tai legginseistä.
Vainaja ei välitä vaikka se työnnettäisiin lihamyllyyn ja syötettäisiin makkarana koirille, mutta niin ei silti tehdä, koska me haluamme kunnioittaa vainajaa. Lakikin vaatii, että vainajaa ja hautaa tulee käsitellä kunnioituksella.
Laissa ei lue, että naisella on pakko olla hame tai mekko.
Laissa ei myöskään suoraan lue, että nainen ei saa kävellä kadulla tissit paljaana, mutta silti poliisi tulee käskemään vaatetta päälle. Kyse on käytännöstä, tavoista ja tulkinnasta.
Joku tosi lyhyt vesiraja-mekko, jos vainaja oli iloluonteinen ja elämää rakastava ihminen ja silti, vaikka ei olisikaan rakastanut maallisia iloja, niin mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Joku tämän tyylinen?
https://s.alicdn.com/@sc04/kf/Hfeed8843849d4a4a9600e12d90161c3bu/PU-Lea…
Veljeni kuoli näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kaverin äidiltä kiireessä kerran hautajaismekon; aika ohuen, rypistymättömän ja vähän vanhanaikaisen. Siinä on pitkät hihat, helma pohkeeseen ja puolikorkea kaulus
Ajattelin, että en kyllä laita sitä enää ikinä hautajaisiin tai minnekään, mutta mekko meni niin pieneen nyyttin, etten tullut heittäneeksi sitä pois.
Nyt 20v myöhemmin mekko on ollut mulla päällä hautajaisissa viimeisen kahden vuoden aikana 8 kertaa.
Olen siis itse kohta 60-v ja viikate leikkaa jo aika paljon sukua ympäriltä
Mulle on kans kertynyt vuosien varrella hautajaisvaate- ja jalkinearsenaalia vuodenajoista riippumatta säähän kuin säähän, onneksi myös vaatekoko on pysynyt samana niin kaikki sopivat ja istuvat edelleen hyvin päälle. Käyttöä löytyy koska mm. iäkäs suku ja laaja ystävä-/tuttavapiiri, yhteen ajanjaksoon osui kuudet hautajaiset reilun puolen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kunnioittaa vainajaa ja omaisia, niin naisella on mekko tai hame, sekä päähine. Nykyaikana tietty mennään lenkkareissa ja leopardileggingseissä tatuoinnit loistaen.
Vainaja ei välitä vaikka se työnnettäisiin lihamyllyyn ja syötettäisiin makkarana koirille, mutta niin ei silti tehdä, koska me haluamme kunnioittaa vainajaa. Lakikin vaatii, että vainajaa ja hautaa tulee käsitellä kunnioituksella.
Laissa ei myöskään suoraan lue, että nainen ei saa kävellä kadulla tissit paljaana, mutta silti poliisi tulee käskemään vaatetta päälle. Kyse on käytännöstä, tavoista ja tulkinnasta.
Hametta tai mekkoa ei ole pakko laittaa, housut käy ihan hyvin.
Ostin v 2008 äitini hautajaisiin mustan kotelomekon,jakun,avokkaat ja hatun. Edelleen käytössä. Talviaikana mustat suorat housut. Hattua olen käyttänyt lähimpien omaisten hautajaisissa. Ajattomia.
Vierailija kirjoitti:
Musta bleiseri, sen kanssa musta hame tai mustat pitkikset. Alla voi olla vaikka siisti musta pusero ja kaulassa mustavalkoinen huivi. Mustat saapikkaat tai puolikengät. Yleensä sopivat vaatteet on jo kaikilla valmiina kaapissa. Leninkivaihtoehdot usein kylmiä tähän vuodenaikaan, jos kappelissa ei ole kunnolla lämmintä tai joutuu seisoskelemaan haudalla. Pitkä mekko jotenkin yliampuva, en valitsisi.
Pitkikset?! Huivi kaulassa ei ole juhlavaa.
Olin vasta vanhempani hautajaisissa ja yllätti että monilla oli mekkona tyyliin tiukka pikkumusta. Etiketin mukaan hautajaisissa helman pitäis olla polven alapuolelle. Ehkä jotkut ajattelee että kunhan mekko on musta ja tulevat sitten bilemekossaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkiukkoile sitten, jos et muuhun kykene.
Aika pitkä ero on siinä kulkeeko alasti, leopardilenkkareissa tai mitä nyt haluatkaan käyttää tekosyynä siihen, ettei naisella saisi olla mustaa housuasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päähine 🤣🤣🤣
Päähine on tyylikäs, ja talvella se voi olla myös lämmin.
Laita arskat 😎