Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että terveyskeskuksen yleislääkärit ovat kädettömiä jos vaivaa ei heti pysty tunnistamaan tyyliin

Vierailija
18.04.2026 |

Tyyliin "Kätesi on selvästi murtunut mutta käy nyt vielä röntgenissä ".

Minulla on kasvoissa ihottumaa johon käskettiin vain "laittaa jotain rasvaa" .  Ei auta. Mitää  ihotautipolia sairaalassa ei enää ole.

Miehelläni on sitkeää yskää joka on jatkunut nyt puoli vuotta,lääkäri määräsi allergialääkettä. Ei auttanut. 

Miksi mennä lääkäriin  jos asenne on " emmä tiiä olen vaan töissä täällä ".

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa  terveysasemalla, verenpaineasioissa. Otettiin verikokeet, sokeri yms.  koska en ollut käynyt pitkään aikaan. Seurantakäynnilllä lääkäri sanoi, että minulla on diabetes, koska sokeriarvoni olivat 6.0. Kirjoitti metforem reseptin. Sanoin, että ei näillä arvoilla aleta heti syömään lääkkeitä, vaan ruokavaliohoitoa koetetaan ensin. En huolinut reseptiä. Kun lähdin pois, niin lääkäri juoksi perääni ja sanoi, että hän tarkisti asian netistä ja minä olen oikeassa. Tämä on totta. Tämä tapahtui Vantaalla, ulkomaalaisen lääkärin toimesta. En luota enää terveyskeskuslääkäreihin. Muitakin kokemuksia löytyy, mutta antaa olla.

Vierailija
22/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene uudestaan lääkäriin, jos ei viime kerralla vaiva hoitunut. Niinhän muutkin tekevät, tai sitten suoraan yksityiselle.

Jonoja olis vähemmän, jos heti hoidettais. 

Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pitkästä aikaa  terveysasemalla, verenpaineasioissa. Otettiin verikokeet, sokeri yms.  koska en ollut käynyt pitkään aikaan. Seurantakäynnilllä lääkäri sanoi, että minulla on diabetes, koska sokeriarvoni olivat 6.0. Kirjoitti metforem reseptin. Sanoin, että ei näillä arvoilla aleta heti syömään lääkkeitä, vaan ruokavaliohoitoa koetetaan ensin. En huolinut reseptiä. Kun lähdin pois, niin lääkäri juoksi perääni ja sanoi, että hän tarkisti asian netistä ja minä olen oikeassa. Tämä on totta. Tämä tapahtui Vantaalla, ulkomaalaisen lääkärin toimesta. En luota enää terveyskeskuslääkäreihin. Muitakin kokemuksia löytyy, mutta antaa olla.

Suomessa työnnetään heti lääkkeet, vaikka elämäntapoja pitäisi muuttaa.

Vierailija
24/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihmetyttänyt. Miten kukaan enää nykyään pääsee erikoissairaanhoitoon. Tuntuu että vaivassa kuin vaivassa jää pyörimään terveysaseman alati vaihtuvien lääkäreiden arvausten kohteeksi. Arvauskeskuksiksihan niitä ennen sanottiinkin. Silloin oli sentään toivoa päästä tutkimuksiin. Nyt jos lääkäriin sattuu pääsemään, yhden kerran heitetään arvaus jostain vaivasta ja siihen jää. 

Vierailija
25/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin verenpaineen mittausta terveyskeskuksessa, kun yleensä sanotaan, että pitäisi istua vähän aikaa ja mitata pari kertaa. Nyt mitattiin, kun olin juuri istunut alas eikä mitattu uudestaan. Koskaan ei ole kotimittauksessa ollut niin korkeaa verenpainetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan