Mitä järkeä on viedä lapsi hoitoon kun itse on kotona???
Joojoo, ikuisuusaihe, mutta oikeasti.. en ymmärrä. MIKSI NIITÄ LAPSIA TÄYTYY TEHDÄ JOS EI JAKSA HOITAA?
Kommentit (30)
Vierailija:
Joojoo, ikuisuusaihe, mutta oikeasti.. en ymmärrä. MIKSI NIITÄ LAPSIA TÄYTYY TEHDÄ JOS EI JAKSA HOITAA?
Mitä sitten jos yhden päivän vuodessa pitää vapaapäivään lapsen hoidossa, ja itse käy shoppailemassa tai vaikka vaan nukkuu?
Saa toki olla itsekäs ja pitääkin. Jaksaa paremmin lapsien kanssa ja parisuhdekkin voi paremmin kun on välillä omaa aikaa.
Täällä vaan näitä kiukkusia mameja joukossa joille ei mikään kelpaa :-)
kun kotona masennusta ja työttömyyttä. Päiväkodissa pääsee ulos leikkimään, kun äiti ei jaksa. työttömyyttä ei voi ennustaa, kun lasta suunnitellaan. Kaikilla asiat ei ole hyvin kotona. Eiköhän tuo syyllistäminen voisi loppua.
joka aikoo viedä esikoisen päiväkotiin kun kakkonen syntyy muutaman kuukauden päästä. esikoinen on tälloin 1v3kk. en kerta kaikkiaan ymmärrä!! miksi esikoiselta riistetään äidin läsnäolo ja kodin turva, kun muutenkin jo taloon tulee uusi vauva joka vie ensikuukausinaan kaiken huomion. millaisia traumoja tuokin voi pienelle taaperolle aiheuttaa??
minun mielipiteeni on se, että lapsia ei tulisi viedä hoitoon " turhaan" . minulta usein kysytään että onko meille tulossa lisää lapsia? vastaan että ei ole, yhdessäkin on jo tarpeeksi. minusta ihan tosissaan tuntuu siltä, että minusta ei ole hoitmaan kahta lasta, varsinkin jos toisesta tulisi yhtä tempperamenttinen kuin tästä yhdestä. siis en tee niitä lapsia, vaikka ne kuinka ihania ovatkin!
en ymmärrä, miksi samalla kun suunnitellaan lisää lapsia, laitetaan edellisille jo päivähoitohakemukset sisään.
ap
minä tein lapseni maahan, jossa on toimiva päivähoito avuksi lapsiperheelle! Meidän lapseyt viihtyvät hoidossa toisten lasten takia. Mikä tuossa niin kummallista?
yli 3 v on hyväksi mennä kerhoihin tai hoiutoon, alle sen, on paras paikka kotona.
että tarkoitus ei ole lisätä kenenkään omatunnon taakkaa enkä tarkoita satunnaisia hoitoonviemisiä, kyllä meilläkin lapsi on mummolassa aina silloin tälloin hoidossa, kaikkihan tarvitsee vaihtelua. puhun nyt kokopäivä tai osapäivähoidosta kun äiti on kotona.
Vierailija:
joka aikoo viedä esikoisen päiväkotiin kun kakkonen syntyy muutaman kuukauden päästä. esikoinen on tälloin 1v3kk. en kerta kaikkiaan ymmärrä!! miksi esikoiselta riistetään äidin läsnäolo ja kodin turva, kun muutenkin jo taloon tulee uusi vauva joka vie ensikuukausinaan kaiken huomion. millaisia traumoja tuokin voi pienelle taaperolle aiheuttaa??minun mielipiteeni on se, että lapsia ei tulisi viedä hoitoon " turhaan" . minulta usein kysytään että onko meille tulossa lisää lapsia? vastaan että ei ole, yhdessäkin on jo tarpeeksi. minusta ihan tosissaan tuntuu siltä, että minusta ei ole hoitmaan kahta lasta, varsinkin jos toisesta tulisi yhtä tempperamenttinen kuin tästä yhdestä. siis en tee niitä lapsia, vaikka ne kuinka ihania ovatkin!
en ymmärrä, miksi samalla kun suunnitellaan lisää lapsia, laitetaan edellisille jo päivähoitohakemukset sisään.
ap
Ehkä alat ymmärtää, jos hankit toisen lapsen. Lapset pitävät toisten lasten seurasta. Vauvan hoito on rankkaa ja on vain hyväksi esikoiselle, jos saa muutamia tunteja leikkiä pihalla tarhassa ja askarrella. Nytkin sinun palstaillessa toisten lapset pitävät satuhetkeä hoitajien kanssa.
Useimmiten syynä pitää esikoinen kotona on raha. On kallista laittaa päiväkotiin!
TÄSSÄ ON POINTTINI!!
ap
No nyt ymmärrän tämän aloituksen :D
Teehän vielä muutama kakara ja katso sitten miten hyvin jaksat. Varsinkin jos ukkosi yhtenä päivänä jättää ja koko paska kaatuu sinun niskaasi!
Sitten kiittelet luojaa päivähoidosta!
hän on jo sen ikäinen, että kaipaa leikkiseuraa. Kotipihassa sitä ei ole ainakaan arkisin, ainoa suunnilleen samanikäinen on päiväkodissa, ja lähipuistossa on puistotätejä 1-2-vuotiaiden kanssa.
Seurakunnan kerhoihin en lastamme päästä koska olemme ateisteja. MLL:n perhekahvilaan on 40 minuutin bussimatka per suunta, sitäpaitsi siellä on ikätovereita vain tälle pienemmälle, 3-vuotiaita ei ole ollut. Päiväkotiin on 40 metriä. Hymyssä suin vien esikoiseni sinne 3 aamuna viikossa, ja menen vauvan kanssa hoitamaan asioita. Yhtä hymyssä suin esikoiseni menee päiväkotiin.
Jaksaisin kyllä hoitaa hänet kotona, mutta koen lapsikontaktit sen verran tärkeiksi asioiksi, että valitsimme päiväkodin. Tai siis valitsimme sekä kotihoidon että päiväkodin, lapsihan on kotona suurimman osan ajastaan, ja hoidossa 15 tuntia viikossa. Onneksi on sellainen vaihtoehto, pikkusisarus on vasta vauvaiässä ja aion olla kotona kunnes hän on 3 v. Olisi aika julmaa jos hän pääsisi ikätovereiden seuraan ja sosiaalistumaan vasta esikouluiässä!
Näin siis meillä.
lapsella on sisarus/sisaruksia. Ja haluavat lapset vielä lyhyellä aikavälillä. Sisaruksissa on ehdottomasti hyvät puolensa ja siinäkin, että lapset ovat lyhyellä ikävälillä. Kuitenkin vahemmille se on hyvin raskasta ja siksi vanhemmat voivat tarvita/haluta tuekseen päivähoidon. Päivähoito ei ole niin kauhea asia, että sen vuoksi kannattaisi olla lapsia tekemättä. Tosin kyllä omakin jaksaminen on tärkeää.
kun äiti ei jaksanut tehdä sisarusta. Ei ole lapselle hyvä, jos äiti on väsynyt marttyyri.
Tyttö aloitti viime lokakuussa päiväkodissa ja tykkää ihan hirveästi. Kertaakaan ei ole jäänyt perään itkemään ja on muutenkin tosi reipas. Maanantait tyttö on mummolassa ja perjantait minun kanssa kotona. muut päivät on siis päiväkodissa n. klo 8-17. Itse olen ollut jo pitkään sairauslomalla masennuksen ja muiden mielenterveysongelmien vuoksi. Lapsemme on parempi olla hoidossa kun minun kanssa kotona. On vielä luonteeltaan aika vilkas lapsi.
Vierailija:
lapsella on sisarus/sisaruksia. Ja haluavat lapset vielä lyhyellä aikavälillä. Sisaruksissa on ehdottomasti hyvät puolensa ja siinäkin, että lapset ovat lyhyellä ikävälillä. Kuitenkin vahemmille se on hyvin raskasta ja siksi vanhemmat voivat tarvita/haluta tuekseen päivähoidon. Päivähoito ei ole niin kauhea asia, että sen vuoksi kannattaisi olla lapsia tekemättä. Tosin kyllä omakin jaksaminen on tärkeää.
On vaan vahnhempain vapaalla, vaikka lapsi siis hoidossa.
!!!