Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa olet jäänyt nykyajan kehityksen jalkoihin?

Vierailija
18.04.2026 |

Itse hoidan asioita vielä virastoissa ja soitan palvelupuhelimiin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hallitse esim. tietoturva-asioita yhtään ja päivitysasioitakin turhan huonosti. Siksi en omista älypuhelinta, jo tietokone aiheuttaa harmaita hiuksia ihan tarpeeksi.

Älypuhelin on turvallisempi kuin tietokone.

Älypuhelin on tietokone jolla voi lisäksi soittaa tavallisia puheluita.

Vierailija
22/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uuvatti uusien luurien kanssa. En ole ikinä ollut älypuhelimen älypää. Perusjutut jne osaan. Luen vähän lehtiä ja some jne. Sitten jos jotain isompaa pitäs tehdä, niin menen koputtelemaan 11v pojan huoneen oveen. Terve, pitäs kirjautuu tunnuksilla sinne ja tänne, mutta vtttu en pääse mihinkään, kun on joku, että sinulla on monta kirjautumista jne. Poika sanoo. Isä, näin ja näin ja näin. Ok, kiitos. Näin pässi minä olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa avata TV:stä kaukosäätimellä kuin kanavat. Jää HBO:n kanssa sählääminen miehen tehtäväksi. En ymmärrä, miksi touhuun tarvitaan mukaan IPad. Kai siellä on sitten asennettuna jokin sovellus?

Vierailija
24/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hallitse esim. tietoturva-asioita yhtään ja päivitysasioitakin turhan huonosti. Siksi en omista älypuhelinta, jo tietokone aiheuttaa harmaita hiuksia ihan tarpeeksi.

Älypuhelimen voi hukata tai pudottaa vessanpönttöön. Siinäpä sitten saa alkaa raapia digitaalista elämäänsä uudelleen kasaan, jos kaikki on ollut kännykän varassa.

Itse hallitsen kyllä tietotekniikan muuten aika hyvin, mutta lienen bluetooth-epäyhteensopiva. Säännönmukaisesti saan laitteen keskustelemaan keskenään vasta kauhean vääntämisen jälkeen, jos silloinkaan.

Vierailija
25/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sateenkaariperheitä. Eihän nainen voi tehdä lasta toisen naisen kanssa 

Vierailija
26/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen voi hukata tai pudottaa vessanpönttöön. Siinäpä sitten saa alkaa raapia digitaalista elämäänsä uudelleen kasaan, jos kaikki on ollut kännykän varassa.

Itse hallitsen kyllä tietotekniikan muuten aika hyvin, mutta lienen bluetooth-epäyhteensopiva. Säännönmukaisesti saan laitteen keskustelemaan keskenään vasta kauhean vääntämisen jälkeen, jos silloinkaan.

Älypuhelimeen saa päivityksiä keskimäärin n. 3 vuotta. 

Vierailija
27/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa joskus lukea noiden palvelupuhelinta tarjoavien yritysten/virastojen tietosuojalausekkeet. Siellä voi hyvin lukea, että puhelut tallennetaan ja tallenteita käytetään "palvelun kehittämiseen" = tekoälyn kouluttamiseen. Itsellä loppui puhelujen soitto tuohon ja asioin paikan päällä tai sitten en ollenkaan.

Vierailija
28/28 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin käteistä, en omista älypuhelinta, kuvaan kameralla, en ole somessa, hoidan asioita mieluummin puhelimessa/kasvokkain kuin netissä, enkä omista älytelkkaria 🦖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän