Raskaana kylpylään?
Saimme lahjaksi kylpyläreissun jota ei ole tullut käytettyä. Olen nyt raskaana viikolla 32 ja tekisi mieli käydä ennen vauvan syntymää (eikä voimassaoloakaan ole paljon jäljellä) siellä kylpylässä. Nyt vaan mietityttää tulehdusriski, voiko näillä viikoilla enää mennä " yleiseen veteen" pulikoimaan vai pitäisikö luovuttaa tuo kylpyläpaketti jollekin toiselle?
Kommentit (5)
Halutaan käydä miehen kanssa rentoutumasssa kahdestaan ennen vauvan syntymää ja samalla tuo reissu on sitten sellainen mini-kesälomareissu. Soitin neuvolaan ja kysyin voiko noilla viikoilla mennä vielä kylpylään, niin terveydenhoitaja-kätilö sanoi että voi mennä jos kohdunsuu on kiinni, mutta vaikka kohdunsuu kiinni olisikin niin pitäisi silti kuulemma välttää kaikenlaisissa alhaalta päin tulevissa poreissa olemista. Itse varasin lääkärin neuvola-ajan päivää ennen reissuun lähtöä, että saan varmistuksen kohdun suun tilanteesta. Varasin samaan yhteyteen kylpylälomalle myös jalkahoidon, sillä saattaa tuossa vaiheessa raskautta olla jo varpaankynsien leikkuukin itse hankalaa, saati jalkojen hoito muuten! Rentouttavaa kylpylälomaa teillekin!
T:Titi-uu rv29+3
kylpylälomalla miehen kanssa ja vauva syntyi tammikuussa. Kohdun ulkosuu oli kahdelle sormelle auki silloin mutta sisäsuu kiinni joten kätilö/th oli sitä mieltä että ei estettä kylpylään menoon. Käski vain välttää alapäähän kohdistuvia voimakkaita poreita/suihkuja.
Kun kysyin neuvolasta voiko mennä kylpylään, jo ihan vedessä olevien bakteerien takia jotka uivat alapäästä kohdun sisään asti. Niin neuvolassa sanottiin että tavalliseen kylpylään voi mennä jos haluaa, mutta ei suositeltu menemään ns. terveyskylpylään, joka on samalla myös hotelli kuntoutuslaitos. Eli asiakkaista suuri osa on kuntoutuksessa olevia vanhuksia yms. pitkäaikais sairaita joilla on kaiken maailman sairauksia ja tulehduksia, ja joilla on monien antibioottikuurien takia jo antibioteille vaarallisen vastustuskykyisiä bakteereita kehossaan. Koska kylpylässähän siellä lattioilla kävelee monenmoista tallaajaa, eri sairauksineen, niin on varmaan tuurista kiinni saako mitään pöpöä vai ei.
Maaria-80:
Kun kysyin neuvolasta voiko mennä kylpylään, jo ihan vedessä olevien bakteerien takia jotka uivat alapäästä kohdun sisään asti.
Tämmöiset bakteerit on kyllä mulle täysin outoja. Mitäköhän ne mahtaa olla?
KL.
Näin ainakin sanoi äitipolin lääkäri minulle.
Tuplia odotan ja rv nyt 29 ja viime viikonloppuna käytiin kylpylässä.
Siellä sainkin sitten jo alkufiiliksiä tulevalle kesälle. Muuten oli kivaa, mutta se lämmin ilma teki minulle huonon olon. Silti en olisi jättänyt reissua tekemättä.
Kannattanee silti sinun vielä tarkastaa asia omasta neuvolasta, että mitä suosittelevat ja mahdollisesti tarkastuttaa tuo kohdunsuun tilanne.
Eli jos kaikki ok, niin mukavia kylpylähetkiä teille!