Hallituksen luottamus äänestys köyhyydestä
Äänestäjien kannattaa olla nyt tarkkana ketkä äänestävät hallituksen heikennyksien puolesta ja ketkä vastaan.
Kommentit (11)
Olemme suojanneet erityisesti heikoimmassa asemassa olevia”, sanoi kokoomuksen Karoliina Partanen täysistunnossa tiistaina.
Helsingin yliopiston yhteiskuntapolitiikan professori Heikki Hiilamo naurahtaa.
”Se ei kyllä pidä paikkaansa. Heikoimmassa asemassa ovat ne, jotka saavat toimeentulotukea, ja siihen on kohdennettu heikennyksiä. Tällaista ei ole ollut aiemmin sinä aikana, kun olen itse seurannut sosiaalipolitiikkaa 1990-luvun lopusta.”
Lapsiperheiden köyhyys on lisääntynyt merkittävästi tämän hallituskauden aikana.
”Ennen muuta siksi, että työttömyysturvasta poistettiin lapsikorotukset.”
Ongelma on nyt se, että työvoiman kysyntä on niin olemattoman pientä, että vaikka kuinka olisi kannustimia ottaa vastaan töitä, ei työpaikkoja tahdo löytyä.”
Jos seuraavan hallituksen pitää sopeuttaa 8-11, miljardia, niin sitten aletaan puhua kriiseistä ja romahduksista” Hiilamo sanoo
Sosiaalipolitiikka | ”Naapuri jää nukkumaan” – Kävimme läpi hallituksen ja opposition väitteet köyhyydestä
Vierailija kirjoitti:
Olemme suojanneet erityisesti heikoimmassa asemassa olevia”, sanoi kokoomuksen Karoliina Partanen täysistunnossa tiistaina.
”Se ei kyllä pidä paikkaansa. Heikoimmassa asemassa ovat ne, jotka saavat toimeentulotukea, ja siihen on kohdennettu heikennyksiä. Tällaista ei ole ollut aiemmin sinä aikana, kun olen itse seurannut sosiaalipolitiikkaa 1990-luvun lopusta.”
Lapsiperheiden köyhyys on lisääntynyt merkittävästi tämän hallituskauden aikana.
Ongelma on nyt se, että työvoiman kysyntä on niin olemattoman pientä, että vaikka kuinka olisi kannustimia ottaa vastaan töitä, ei työpaikkoja tahdo löytyä.”
Jos seuraavan hallituksen pitää sopeuttaa 8-11, miljardia, niin sitten aletaan puhua kriiseistä ja romahduksista” Hiilamo sanoo
Sosiaalipolitiikka | ”Naapuri jää nukkumaan” – Kävimme läpi hallituksen ja opposition väitteet köyhyydestä
Heikot sortuu elon tiellä
Suomen kannattaisi alkaa toteuttaa Usan mallia, aletaan painamaan rahaa lisää jos siitä on puutetta, euro painokoneet myös Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T a p a kiitos idiootti itsesi!
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Näkee kenen mielestä wolt-kuskit on Suomen eliittiä ja kenestä perinteinen teollisuus on yhteiskunnallisen kasvun kehittäjä.
Näkee, kuka ei osaa lukea eikä kirjoittaa, saati että ymmärtäisi mitään taloudesta. Orpon hallitus on paskonut kaiken mihin on koskenut.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
Orpon hallitus on onnistunut surkeasti suomalaisten enemmistön (2/3) mielestä.
Saisipa kansa äänestää edes kerran hallituskauden aikana luottamuksesta. Orpon porukka saisi lähdön ja uudet tilalle.
Soste: Sosiaaliturvaleikkauksista ei säästöjä tällä tai seuraavalla vaalikaudella
Ullatus. Miksi hallitus ei laskenut asiaa ennen leikkauksia? Tuli 100000 uutta köyhää ja räjähtäneet toimeentulotkimenot. Pelkän ideologisen ihmisvihan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkoutta on monen laista. Niin myös sortumistapoja. Eivät jakaudu vain rikkaiden, tai vain köyhien elämään kuuluviksi. Älä kulje nokka pystyssä, sataa sieraimiin, sanoo sananlasku.
Kyllä. Näkee kenen mielestä wolt-kuskit on Suomen eliittiä ja kenestä perinteinen teollisuus on yhteiskunnallisen kasvun kehittäjä.