Loppuraskaudessa (rv. 32 jälkeen) tehtävän ultran hinta varsinais-suomessa (Turku, Raisio, Kaarina)?
Eli mulla tilanne sellainen, että kolmas tuloillaan ja puolivälin jälkeen olen itse epäillyut että vauva olisi joko perätilassa tai jopa poikittain välillä.
Neuvolassa sekä lääkäri, että hoitaja ovat tunnustellessaan ollet sitä mieltä että vauva on raivotarjonnassa, joskin terveydenhoitaja nyt kun sanoin epäileväni perätilaa, sanoi ettei hän voi sitä poiskaan sulkea???
Potkut tuntuvat aika alhaalla, navan alapuolella ja semmosta isoa edestakas liikettä (aaltomaista) tuntuu välillä ylävatsassa, ihan kuin vauva liikuttais päätä vatsan toiseltapuolelta toiselle.
Neuvola ei laita lähetettä ultraan koska lääkäri on vahvasti sitä mieltä että vauva on oikeinpäin.
Mulla on molemmat aiemmat synnytykset menneet hyvin tiettyyn pisteeseen asti ja sitten vauvat ovat jääneet " jumiin" jonnekkin. Ensimmäinen saatiin sitten lopulta ulos painamalla mahan päältä ja toinen imukupilla. Synnytyslääkäri sanoikin synnytyksen jälkeen, että minulla on jonkinlainen rakenteellinen poikkeavuus joka moista aiheuttaa.
Eli nyt sitten itse oman mielenrauhani vuoksi haluan mennä ultraan, jonka luonnollisesti joudun siis itse maksamaan ja nyt kysynkin, että mitä missäkin ko. ultraus maksaa??
Kiitos jos osaatte auttaa...
Kommentit (3)
Tosin se tehdään neuvolassa ja sen tekee sama lääkäri joka on jo tullut siihen tulokseen että vauva on raivotarjonassa.
Jos vaatisin, voisin ehkä päästäkin Tyksiin äippäpolille ultraan, mutta saisin samalla hysteerikon leiman otsaani ja sit jos siellä vielä todettaisiin että vauva on oikeinpäin, en varmaan enää kehtaisi neuvolaan mennä lainkaan.
Ajattelin että on helpointa mennä omakustanteisesti, saa sitten samalla hyvällä omallatunnolla kyseltyä sukupuolen ym. mieltä askarruttavat asiat. 4D.stä en muuten ole erityisen innostunut, vaan mulle riittäis ihan normaali ultraus.
Mun mielestä sulla on oikeus asiakkaana ja äitinä vaatia kunnon arviointia, koska kyseessähän on sinun sekä vauvasi hyvinvointi :) Ja vaikka se lääkäri on " tehnyt jo arviointinsa" , voi olla erittäin paikallaan tehä arviointi vasta sitte loppuraskaudessa, just vauvan kääntyilyn takia.
Ja parempihan se on ennemmin olla se " hysteerikko" ja tarkistaa tilanne, ennenkuin tapahtuisi jotain ikävää esmes synnytyksessä - saat paremmat fiilikset eikä tarvitse ressata turhaan. Monesti äidin tuntemukset ovat osoittauneet oikeaksi, vaikka lääkäri sanoo toista - itsehän oman kroppansa tuntee/tietää paremmin, kuin kukaan muu :)
En oikeastaan vastaa kysymykseesi, mutta...
Tuli mieleeni sellainen asia, että tehäänkö teillä synnytystapa-arviointia (n. vkon 36 tietämillä) sielläpäin, jossa nähään vauvan tarjonta/koko? Itellä kans ipanaisuus viihtyy/viihtynyt melkein koko raskauden ajan pt:ssa. Viime viikolla malttoi olla muutaman päivän rt:ssa, mutta sinkosi ittensä taas istumaan. Ja itellä sellainen tunne, että näin tulee olemaan aina synnytykseen asti, vaikka vielähän on toki aikaa sekä tilaa vauvalla kääntyä rt-asentoon...
Ite oon menossa tuohon arviointiin ä-polille vkolla 36-37, jossa ultrataan ja katellaan miten synnytys hoidetaan. Täällä ei ainakaan tarvitse synnyttää pt-tilassa olevaa vauvaa - ajatellaan sekä äidin että vauvan hyvinvointia.
Jotenkin tuntuu hassulta, että sinun täytyisi omakustanteisesti mennä yksityiselle ultraan, kun mahollisuus olisi saada se ä-polin kautta. Ei muutako vaatimalla vaadit nlassa tuota synnytystapa-arviointia :)
Tsemppiä :)