Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle, joka olit huolissasi tuttavastasi

Vierailija
16.04.2026 |

Olin vastaamassa ketjuun, mutta joku päätti poistaa sen. Laitan tämän vastauksen nyt omana aloituksena jos edellisen ketjun aloittaja sen ehtisi nähdä, koska aihe on kuitenkin tärkeä.

Kysyin, että liittyykö väsyneeseen vaiheeseen nuokkumista ja itsensä raapimista ja toisaalta taas levottomaan vaiheeseen nuhaisuutta ja haukottelua. Tähän tuli myöntävä vastaus ja sen perusteella kuulostaa opiaateilta. Tähän sopisi myös se, että henkilö vetäytyy sosiaalisista kontakteista. Voisin olettaa, että tämä henkilö käy viikot töissä tai koulussa ja vetäytyminen ja nuokkuminen ajoittuu viikonlopuille ja sitten taas viikolla on levoton, nuhainen ja haukottelee paljon. Tämä taa kielisi siitä, että jumittelee viikonloput opiaattipöllyssä ja sitten viikolla on ilman ja tulee lieviä vieroitusoireita.

Mikäli tämä arvaus menee oikeaan on iso riski sille, että tällä henkilöllä on pian paha riippuvuus. Tietenkin siis tuollainen saattaa johtua monesta muusta asiastakin kuin huumeista, mutta ilmeisesti siis huoli juurikin huumeista on herännyt jostain syystä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko oikeasti olla kyse niinkin pahasta aineesta kuin Subutex? 

Tällä henkilöllä on taustalla kannabista ja pari vuotta sitten sai panacodeja, kun mursi jalkansa. Olisiko siitä voinut alkaa?

Voi hyvin olla, tai jokin muu opiaatti. Tai sitten tosiaan ihan joku muu asia mihin ei liity huumeet millään tavalla.

Kauanko tätä on jatkunut ja oletko huomannut muutoksia ulkonäössä, kuten laihtumista ja kalpeutta?

Tätä on jatkunut nyt puolisen vuotta ja on koko ajan pahentunut. Ennen liikkui aktiivisesti, mutta ei enää. Sanoo, ettei se murtunut jalka ole oikein tullut enää siihen kuntoon. On laihtunut, mutta olen ajatellut, että johtuu tuosta liikunnan puutteesta, että on vähän kuihtuneempi ja on kalpea, mutta olen ajatellut johtuvan siitä, kun ei enää ulkoile.

Jatkunut puoli vuotta. Eihän kukaan kävele liukkaalla talvella kipellä jalalla. Äly hoi! Anna ihmisen olla rauhassa.

Vierailija
22/23 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko oikeasti olla kyse niinkin pahasta aineesta kuin Subutex? 

Tällä henkilöllä on taustalla kannabista ja pari vuotta sitten sai panacodeja, kun mursi jalkansa. Olisiko siitä voinut alkaa?

Voi hyvin olla, tai jokin muu opiaatti. Tai sitten tosiaan ihan joku muu asia mihin ei liity huumeet millään tavalla.

Kauanko tätä on jatkunut ja oletko huomannut muutoksia ulkonäössä, kuten laihtumista ja kalpeutta?

Tätä on jatkunut nyt puolisen vuotta ja on koko ajan pahentunut. Ennen liikkui aktiivisesti, mutta ei enää. Sanoo, ettei se murtunut jalka ole oikein tullut enää siihen kuntoon. On laihtunut, mutta olen ajatellut, että johtuu tuosta liikunnan puutteesta, että on vähän kuihtuneempi ja on kalpea, mutta olen ajatellut johtuvan siitä, kun ei enää ulkoile.

Jatkunut puoli vuotta. Eihän kukaan kävele liukkaalla talvella kipellä jalalla. Äly hoi! Anna ihmisen olla rauhassa.

Vissiin jollain päihdeongelmaisella vähän mennyt tunteisiin aloittajan huoli läheisestään. Ihan sekava vastauskin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, nou points! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi