Inhosin imetystä. Taidan olla ainoa?
Ehkä asiaan on vaikuttanut se, että minut r**skattiin lapsena, enkä ole koskaan pitänyt seksistä.
Onneksi molemmat lapseni, nyt jo aikuisia, ovat terveitä. :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme kouluikäistä lasta, joista jokainen on pulloruokittu, koska imetys nyt vaan ei sujunut.
Hyvin voivat, ovat sairastaneet tosi vähän.
Naisia syyllistetään ihan liikaa.
Mutta imetyksellä on tutkitusti positiivisia terveysvaikutuksia. Kyllähän lapset hengissä pysyy vaikka söisi pelkästään nakkeja mutta aina jos on mahdollista tarjota parempaa ravintoa niin tietysti se kannattaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Ihan sairaan tylsää puuhaa. Paljon, paljon helpompi oli syöttää pullosta. En todellakaan halunnut kaivaa tissiä esiin ja imettää jossain keskellä kauppakeskusta kun oltiin kahvilla. En vain ymmärrä miksi kaivoit rais auksen tähän? Minut on rais attu, miten se imetykseen tai seksiin liittyy?
Mä oon aina imettänyt vain kotona tai oman perheen luona kyläillessä, pullo on ollut mukana kun on jossain muualla liikuttu, kyllä vauvat on oppinut pullon huolimaan kun oikeasti on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme kouluikäistä lasta, joista jokainen on pulloruokittu, koska imetys nyt vaan ei sujunut.
Hyvin voivat, ovat sairastaneet tosi vähän.
Naisia syyllistetään ihan liikaa.
Mutta imetyksellä on tutkitusti positiivisia terveysvaikutuksia. Kyllähän lapset hengissä pysyy vaikka söisi pelkästään nakkeja mutta aina jos on mahdollista tarjota parempaa ravintoa niin tietysti se kannattaa valita.
Kirjoitit tuon kommenttisi vastaukseksi hänelle, joka kertoi, että imetys ei sujunut. Miksi teit noin? Halusit vähän syyllistää lisää?
Voi luoja, inhosin! Ihanaa, että joku muukin. En saanut mitään riemua siitä kirjaimellisesti kehossani roikkuvasta lapsesta. Oikein odotin sitä hehkutettua "vauvakuplaa" ja imetyksen ihanuutta, ja pskanvtut. Tylsää. Tylsää, tylsää ja tylsää. Lapseni söi sekä tissistä että pullosta, ja kyllä, se pulloruokinta oli nopeampaa, helpompaa ja myöskin vähemmän noloa ja outoa esim. just kahvilassa kuten täällä joku mainitsi. Mutta eihän tätä saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Se on työtä, ruokkimista, ei mukavaa mutta siedettävää.
Tämä. Työtä. Sen juuri sietää. Ei mukavaa. Duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Ihan sairaan tylsää puuhaa. Paljon, paljon helpompi oli syöttää pullosta. En todellakaan halunnut kaivaa tissiä esiin ja imettää jossain keskellä kauppakeskusta kun oltiin kahvilla. En vain ymmärrä miksi kaivoit rais auksen tähän? Minut on rais attu, miten se imetykseen tai seksiin liittyy?
Mä oon aina imettänyt vain kotona tai oman perheen luona kyläillessä, pullo on ollut mukana kun on jossain muualla liikuttu, kyllä vauvat on oppinut pullon huolimaan kun oikeasti on nälkä.
Niin? Mikä sinun kommenttisi pointti oli?
Niin jos voi valita. Minä en voinut valita koska maitoa ei tullut. Molemmat lapset ovat fiksuja ja terveitä. Tyttö oli 1.kerran flunssassa 2v ja pojalla oli ensimmäinen tauti 3v kun oli kurkku kipeä. Tosin meillä nukuttiin hyvin, syötiin kunnollista kouluruokaa ja hyvä käsihygienia. Turha ressata jos imetys syystä x ei onnistu. Hyvä tulee muutenkin.
Huono trolli. Ap:llå muka lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, inhosin! Ihanaa, että joku muukin. En saanut mitään riemua siitä kirjaimellisesti kehossani roikkuvasta lapsesta. Oikein odotin sitä hehkutettua "vauvakuplaa" ja imetyksen ihanuutta, ja pskanvtut. Tylsää. Tylsää, tylsää ja tylsää. Lapseni söi sekä tissistä että pullosta, ja kyllä, se pulloruokinta oli nopeampaa, helpompaa ja myöskin vähemmän noloa ja outoa esim. just kahvilassa kuten täällä joku mainitsi. Mutta eihän tätä saa sanoa.
Kiitos!! Luulin olevani jotenkin vajaa kun imetyksen piti kuulemani mukaan vapauttaa endorfiinejä ja luoda yhteys lapsen ja äidin välille ja olla niin ihanaa. Ja loppupeleissä susta roikkuu kiinni pieni ihminen jolla on nälkä eikä se tunnu miltään muulta kuin että "kauanko sulla kestää?".
Imetys oli kätevää, ja tietysti tiedän, että hyväksi lapselle, mutta ei todellakaan nautinnollista. Inhosin niitä maidosta pinkeitä tissejä ja maitoisia vaatteita. Imetys oli sitovaa, ja tuntuikin epämiellyttävältä. Kaikki kolme vauvaani olivat ihania, mutta en kokenut, että imetys olisi tuonut suhteeseemme mitään. Oli ihanaa, kun lapsille sai alkaa syöttämään muuta ruokaa!
Annoin pullon suuhun ihan samantien. Ihan siksi, että onhan sillä lapsella isäkin, syöttäköön hän vuorollaan öisin. Ja ei, en minäkään saanut imettämisestä mitään fiiliksiä. Päinvastoin, inhosin sitä. Ihanaa, että on muitakin jotka voivat tämän tunnustaa. Ja ihan terve lapsi on vaikka sai suurimman osan maidosta pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli. Ap:llå muka lapsia?
Miksi alapeukut?
En nauttinut minäkään. Imetin kyllä lähes puoli vuotta, ja olin tosi helpottunut, kun 'pääsin' pulloruokintaan.