Olen 55v nainen ja elämä tylsää
Illat kuluu lähinnä pleikkarilla tai skrollatessa jotain turhaa, kun ei oikein mikään enää sytytä samalla tavalla kuin ennen. Onko tää nyt sitä kuuluisaa keski-iän kriisiä vai vaan tätä viinin tuomaa melankoliaa? Tuntuu, että meidän ikäluokalle on aina myyty sellaista kuvaa, että pitää toteuttaa itseään ja löytää "se juttu", mutta lopputulos on vaan väsymys ja tunne siitä, että jotain puuttuu.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Olen N 65 eikä elämä ole lainkaan tylsää. Käyn puolipäivätöissä edelleen, treenaan puolimaratoniin, hoidan lapsenlapsiani ja ravaan teattereissa ja konserteissa, ja on koiran yhteishuoltajuus joten siinäkin riittää kivaa puuhaa.
Itse pitää toimia jos elämä tuntuu tylsältä.
-en halua käydä enää ansiotöissä; tykkään hitaista aamuista
-en tykkää pakkotahtisesta, tavoitteellisesta treenamisesta; tykkää käydä pyöräilemässä tai uimassa, huvikseni, miten milloinkin
-en tykkää hoitaa lapsenlasta tai kenenkään muunkaan lasta; sain lastenhoidosta enemmän kuin tarpeekseni omien kanssa
-en tykkää käydä ihmismassojen eventeissä; tykkään samoilla metsässä ja vapailla rannoilla itsekseni
-välillä huolehdin aikuisen lapsen kotieläimestä; en halua ottaa enää itselleni mitään paapottavaa
Itsellinen, omillaan pärjäävä miesystävä kelpaisi. Muuten olen ihmisten suhteen hyvin valikoiva enkä kaipaa seuraa.
N65
Vierailija kirjoitti:
Elämä on parhaimmillaan tuossa iässä. Hyvä parisuhde ja hyvää seksiä. Lapset isoja, ei yövalvomisia. Taloudellinen tilanne jo vakaampi, asuntolainaa enää inan jäljellä. Työ, ruoasta nauttiminen, mukava arki ja lemmikit. Työ välillä rasittaa. Elämän parasta aikaa 😍
Ei todellakaan kehon puolesta elämän parasta aikaa. 15 vuotta pois.
Isolta osalta elämäniloon vaikuttaa terveys. Jos se pelaa, niin tuossa iässä haluaisin nauttia matkustelusta, vapaudesta, seksistä, harrastuksista, uusiin ihmisiin tutustumisesta, elämänkokemuksen tuomasta rohkeudesta, terveyden ylläpitämisestä, ruoanlaitosta, ihmissuhteista jne. Kaikesta sellaisesta mikä voi olla muisto vain parinkymmenen vuoden kuluttua siitä.
Käy Turkissa, yllätyt tekemisistä nuorten miesten kanssa.
N.59
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla masennus? Nainen parhaassa iässä.
Masennus ei ole enää muodissa. Diagnoosin kultaiset vuodet menivät jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei ole enää muodissa. Diagnoosin kultaiset vuodet menivät jo.
Ei tuo adhd:ltakaan vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun sitten pitäisi tehdä jotain, ettei olis tylsää. Olen saman ikäinen, viime vuonna valmistuin uuteen ammattiin, opiskelen kieltä ja suunnittelen lähteväni syksyllä Norjaan töihin. Ei ole tylsää!
Olen vähän kateellinen. Olisipa itselläkin rohkeutta riuhtaista ulos omalta mukavuusalueelta ja kokeilla vielä jotain erilaista elämässä!
N60
Katso Napapiirin sankarit 3 -elokuva. Se missä Vatasen Jussi lähtee etsimään elämän tarkoitusta tunturista. Kerro sitten sen jälkeen mikä fiilis! Löytyiskö se elämänilo vaikka Hetta-Pallas reitiltä :) En oo ite tota reittiä kolunnut mutta haluaisin! Tavoitteita kehiin siskot!
N34
Mä olen 58 vuotias neiti ja mulla on ihan kiva elämä. Hommaa nuori salarakas! Se virkistää. Mutta jätä se viininlipitys, ellet halua jotain spurgua hoivata.
Pleikkari🤔🤔itse pelasin 45 vuotta sitten, kun lapsi sitä pelasi. En voisi kuvitella, et käyttäisin aikaa siihen, kun teen muuta. T58n
Oisko viidenkympin villitys ja kaikki tuttu tuntuu siksi pohjattoman tylsältä? Yleensä se menee ohi joissakin vuosissa, mutta jotkut innostuvat rikkomaan rajojaan ja touhuamaan kaiken sen mikä jäi nuorena tekemättä.
Kaikki haalistuu ajan myötä. Se nyt vaan on ihan normaalia tuossa iässä. Jotkut tekopirteät yrittävät leikkiä duracellia, mutta oikeasti syyllistyvät pelkästään itsepetokseen. Mäki alkaa olla tuossa iässä jo laskettu ja edessä on enää loppuliuku.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on parhaimmillaan tuossa iässä. Hyvä parisuhde ja hyvää seksiä. Lapset isoja, ei yövalvomisia. Taloudellinen tilanne jo vakaampi, asuntolainaa enää inan jäljellä. Työ, ruoasta nauttiminen, mukava arki ja lemmikit. Työ välillä rasittaa. Elämän parasta aikaa 😍
Olishan se hyvä jo päästä sekseistä eroon tuossa iässä. Itsekukin voi nettishopista ostaa härvelit tyydytykseensä. Ei tule paineita jos toinen ei suorita riittävästi niin laittaa nopeesti luiskaan kun joku seksiadonis jynkyttää paremmin.