15 päivää pitäisi selvitä 40e:lla. Ei mitään hajua mitä menisin kaupasta edes ostamaan.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Helposti selviää, esim nakkikeiton tekee 6-7€ ja siitä syö viikon
Nakkikeittoa voi sitäpaitsi jatkaa vedellä monen viikon ajan. Keitot vaan paranee ajan mittaan.
Pelottavia nuo tilanteet. Toistuu jos raha mini ja laskut isoja kaikilla.
Mä ostaisin kanaa, jauhelihaa ja kasviksia. Perustarvikkeet löytyy kaapista ja pakkasessa on vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla työttömällä ole noin paha tilanne.
Olen itsekin työtön mutta ryyppäsin 2 viikkoa putkeen ja siihen meni kaikki rahat :(((
Ap
Ja kiität tilanteestasi nyt sitten Urpoa ja kumppaneita?
Oletko itse siis se urpo?
Kun eihän tuosta tilanteesta voi syyttää, kuin itseään.
"Mitä ostaisin"
No mitäpä jos ensin vilkaiset mitä sulla jo on. Tuo raha riittää hyvin täydennyksiin jos et viinaa ja tupakkaa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin kanaa, jauhelihaa ja kasviksia. Perustarvikkeet löytyy kaapista ja pakkasessa on vaikka mitä.
Mä ostasin soijarouhepussin, jauhelihamaustetta ja tinjamia. Sitten makaroneja useamman pussin ja tekisin makaronilaatikkoa.
ison pussin porkkanoita ja perunoita ja niistä kasvissosekeittoa ja porkkanapihvejä ja muusia.
kasvisruoka on todella halpaa ja hyvää, kun vaan opettelee sitä tekemään.
Eipä tee enää lihaa mieli, kun oppi kasvisruokien salat.
Omaa typeryyttäsi olet juonut rahasi ja nyt uliset asiasta täällä palstalla. Taidat omahyväinen yksinkertainen ihminen. Fiksumpi oppii virheistään ja säästää rahansa eikä tuhlaa koko tiliään kun lisää rahaa tulee tilille. Mutta ymmärrän kyllä ettei kaikilla ole tuota taitoa. Se vaatii vuosia elää elämää läpi, jotta älyäisi olla tuhlaamasta vähäisiä ropojaan varsinkaan alkoholiin. Vain amatöörit tekee noin tyhmästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin työtön mutta ryyppäsin 2 viikkoa putkeen ja siihen meni kaikki rahat :(((
Ap
Ja se on Urpon vika miten?
Lataa Commu-app! Sieltä tsekkaa ruoka-kassi ilmoitukset omalla paikkakunnallasi.
Itse olen tuota kautta vienyt ihmisille suoraan kotiin ruokakasseja. Aloita siitä.
Tsemppiä!
Osta Lidlistä kaurahiutalepaketti ja Oivariini, sekä sämpyläjauhoa ja kuivahiivaa. Selviät noin 7-8 eurolla ja voit leipoa leipäsi itse. Joka päivä iso voikimpale kaurapuuroon ja leipää. Mieti tarkkaan mihin proteiininlähteeseen käytät loput. Itse ostaisin kaksi jättipakettia kananmunia, yht 7 euroa, ja jonkun ison lihamöykyn 7 euroa,, jonka voi laittaa uuniin ja syödä vaikka riisin tai perunan kanssa.
Nyt olet tuhlannut vasta 21 euroa.
Yksi vastaavassa asemassa olija tuli aamupäivällä k-markettiin tukka pystyssä ja laski viimeiset lanttinsa Sandels laatikkoon. Ei mikään Pirkka olut kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäkin. Mutta koska en ole idiootti, olin tehnyt ne viinit itse ja ruokaahan siinä juopotellessa ei tarvitse. Amatööri.
Itsellä oli tässä kuussa laskuja sen verran maksettava että oksat pois.
Itsekkin varauduin siihen että tulee tiukkaa.
Mulla oli aamulla jotain 39€ enää rahaa en juo tai polta.
Sillä kävin reilun viikon eväät. Entäs tuon jälkeen. No tuon jälkeen alkaa itse SELVIYTYMINEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa se on Urpon vika miten?
Leikkaukset sattuu sieluun kun köyhiä "kidutetaan" valtion toimesta. Lisää aivan sata varmasti alkoholismia yms syrjäytymistä. Ja tuon yhtälön tulokseen ei tarvitse olla mikään tulevaisuus ennustaja emeritus professori. Tuo on karu fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti selviää, esim nakkikeiton tekee 6-7€ ja siitä syö viikon
Nakkikeittoa voi sitäpaitsi jatkaa vedellä monen viikon ajan. Keitot vaan paranee ajan mittaan.
Halauaisinpa nähdä ilmeesi kun "jatkelet" ruokia vedellä. Mikä tässä kyseisessä reseptissä on se itse täyte joka pitää nälän kurissa. Jos sitä aina vain jatketaan vedellä. Kaiken järjen mukaan sulla on lopulta keitettyä vettä.
Itse joskus opiskeluaikoina kun oli tosi tiukkaa elin pika nuudeleilla useita päiviä plus leipää.
Oli pakko muistan vieläkin elävästi ajan kun laskin kaikki roposet yhteen ja noin 20e oli. Piti elää 2 viikkoa ja ei kouluruokailua ei ollut itselle ilmaiseksi (aikuinen).
Tee kuten muutkin, osta "liiteristä" hyvää olutta koko rahalla.