Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väitän että menestysteologian ohella on olemassa myös rappioteologia

Vierailija
16.04.2026 |

Haluan tällä kysymyksellä selventää esimerkiksi katulähetystoimintaa ja alkoholistityötä, jotka ovat kaukana menestysteologiasta. Nähdäkseni menestysteologiasta usein syytetyt helluntailaiset (itse en ole hellari) myös harjoittavat rappiotelogiaa, ainakin ovat aktiivisia katulähetyksessä ja erilaisista riippuvuuksista kärsivien parissa. Lisäksi he mainostavat helluntailaisuuden ja helluntai-tyyppisen liikehdinnän olevan monimuotoista. Olen aina ollut sitä mieltä että hellarit ovat menestysteologiaan taipuvaisia, mutta asia ei olekaan noin yksioikoinen ja kolikolla on toinenkin puolensa. Ilmeisesti on niin ettei menestys- tai rappioteologiaa voi olla ilman toista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki protestanttiset kirkkokunnat on rappiolla. Vain ortodoksinen ja katolinen kirkko pelastaa

Vierailija
2/3 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen helluntailaisten vanhoja Youtube-nauhoituksia netistä. Usein kuuntelen heidän saarnojaan öisin, kuten aikoinaan kaseteilta. Tiedän että kesäpaikkakunnallani he ovat ainakin tehneet suurella joukolla katulähetystä juuri rappioalkoholistien ym joukossa. Pidän viimemainittua työtä erittäin tärkeänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki protestanttiset kirkkokunnat on rappiolla. Vain ortodoksinen ja katolinen kirkko pelastaa

Mielenkiintoista. Olen hiljattain kiinnostunut katolisesta kirkosta, luterilaisesta erisin jo vuosia sitten.