Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työkkärissä.

Vierailija
16.04.2026 |

Pitää kuulemma hakea kolmea työpaikkaa kuukaudessa. Katselin  työpaikkoja ja minulla on vaan kokemusta raksatöistä mutta raksatöitä ei ole tässä lähistöllä ja mun selkä on ihan paskana en edes pysty tekee mitään.. Pitää kai lähetellä turhia hakemuksia vaikka  ja hakea telakalle polttokoneoperaattorin hommia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassa paikallisissa työvoimapalvelun toimipisteissä työnhakijoille, joilla ammatillista ja työkokemusta, vain pahoitteluja työmarkkinatilanteen hankaluudesta, sekä hakea piilotyöpaikkoja. Tunnustetaan että työpaikkoja ei ole riittävästi haettavaksi. Suora havanto on seikka, että muutama vuosi sitten työttömyyden ollessa matalapalkkaalalla kukaan ei hokenut työpaikkojen puutteesta. Nyt kun sama ongelma on arkipäivää laajemmin eri ammateissa, media muistaa muistuttaa kansalaisia. Valtio ei ole vastuussa yritysten kasvusta ja työpaikoista, vaan yritykset itse. Olisi hyvä, että kokoomuskin olisi ymmärtänyt tätä hallitusohjelmaa laatiessaan, että vastikeperuteinen politiikka tuottaisi paremmin tuloksia. 

Vierailija
22/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähettää myös avoimia hakemuksia, minusta se on tavallaan helpompaakin.

Katson aina ne avoimet joihin osaaminen riittää, mutta muuten lähetän avoimia hakemuksia.

Nykyään tosin vastaus voi tulla, että eivät ota avoimia hakemuksia. Mutta se on jo mennyt ja käy hakemuksesta tietenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne työkkärissä tajua ettei minulla ole ajokorttia edes. ISlti pitää hakea paikkoja jossa tarvii ajokorttia. T: ap

Miten noin avuton voi olla raksalla? Vai olitko lautapoikana jsokus 60-luvulla?

Vierailija
24/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt vain raksatöitä ja nyt et voi selkäsi vuoksi tehdä niitä niin sinun pitää alkaa tekemään jotain muuta. 

Vierailija
25/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin se, toimisto. Mua ei enää edes kutsuta sinne, tulee tunnin puhelu huomenna. Muutoin näen, että valot näkyy palavan neljänä viikonpäivänä seitsemästä. Kerran kävin ja siellä oli nuorille järjestetty helppo lounaan valmistus, johon olisi saanut näin varttia vaille 6-kymppisenä osallistua, vaan kun piti kiirehtiä kotiin laittamaan sitä ruokaa perheelle. 

Joka ikisen työpaikan olen itse hakenut ja löytänyt. Ei se saa mua hakemaan töitä enemmän, että valtuutetaan hakemaan tietty määrä kuussa. Omaan kyllä aivot. Haen niitä paikkoja joihin olisi edes pieni toivo päästä tällä kokemuksella ja koulutuksella.

Vierailija
26/26 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös työkkärissä, pakotettuna. Tunti henkilökohtaista ohjausta työnhakuun. Lopputulos oli se, että mitään uutta tietoa ei tullut. CV:ni osalta todettiin, että homma hanskassa, ei tarvinnut parannusta. Aivan ajanhaaskausta oli puolin ja toisin. 

Ai niin, pitää vielä mainita, että vuoden päästä pääsen eläkkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme