***Marrasmasut keskiviikkoa***
Käväisin vain aloittamassa keskiviikon keskustelun ennen kuin riennän palaveriin...
Kommentit (14)
Mulla on tänään neuvola, joskohan niitä sydänääniä nyt kuunneltais..istukan pitäis olla takaseinässä(ultrassa se katsottiin), et sikälikään ei mitään esteitä kuulumiselle pitäis olla..mitä nyt vähän tuota omaa pehmustetta.
Meillä on ollut nyt vähän huolia kissojen kanssa, yksi niistä kun pitäis luovuttaa pois, kun ei tule toimeen vanhempien kissojen kans, ja eilen sit oltiin jo melkein sovittu yhden ehdokkaan kans, mut sitten hän olikin jo saanut kissan jostain muualta..Joten etsinnät jatkuu, ja kissojen tappelut kans. Pelottaa jos tuo tyttö joutuu sinne väliin nin kipeetä tulee:(
Mulla on itselläni " kivat" jäljet käsivarressa, kun kissa otti vauhtia juostessaan toista karkuun.
Eilen toinen kissa putosi ikkunasta, kun tyttö oli sen aukassut ja sen ritlä oli huonosti kiinni. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, kissa oli kunnossa.
Tuntuu että vähän turhan paljon on tätä vilinää, ei meinaa hermot kestää, oon semmoinen stressaajaluonne..
Nyt pitää lähtee valmistautumaan sinne neuvolaan, palailen varmaan myöhemmin.
Milenna ja Onni rv 13+4
Kävin juuri toisessa neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat hyvin :) Varasin jo seuraavan neuvola ajan 6.6 ja rakenne-ultra on 20.6 eli silloin on tasan rv 20. Tänään vihdoin aloin uskoa että olen raskaana. ainut sivuvaikutus on pahaolo edelleen ja jos syö jotain väärää niin lopun voitte arvata....
Olen siirtynyt suosiolla jo äippähousuihin. Omat housut eivät kyllä mahdu enää jalkaan, vaikka paino oli pudonnut kilon.
Ihanaa päivän jatkoa kaikille!!!
-tulppa ja ufo-
rv 14
Tännehän kuuluu mukavia ultrakuulumisia!!!!
Itsellläni neuvola maanantaina jota innolla jo odotan. Toinen neuvola siis kyseessä ja toivon, että siellä sitten jo kuunneltaisiin sydänääniä. Vaikka onhan ne ultrassa jo nähty, mutta huojentavaa niitä on aina kuulla. Mulla vielä omat housut käytössä, tosin en farkkuja enää käytä. Niissä tulee ahdistava olo. Pian pitääkin lähteä vaateostoksille kun kesän alussa on yhdet häät eikä mitään päällepantavaa....niinku yleensä =)
Oon taas sairaslomalla selkäni vuoksi. Alaselkä vihloo ja välillä meinaa jalat lähteä alta kun nousee seisomaan. Että voi yksi lihas olla jumissa....kamalaa!! Venyttelyt eivät ole vielä auttaneet, mutta saa nähdä miten käy kun tuo etureppu alkaa enemmän painaa.
No nyt tekemään kotihommia.....
Dragondream+kirppu 15+0
meillä oli viimeviikolla eka lääkäri ja siellä päästiin sitten ultralla kurkkaamaan kun ei doppleri toiminu :) Oli kyllä ihana kokemus ja kivi tippu sydämeltä!
Tänään oli sit np ultra ja turvotus oli 1.2 eli hyvä ja muutenki vastas täysin viikkoja ja voi hyvin :) Rakenne ultra on sitten 28.6.
Voi ku te jotkut ootte jo pitkällä :D 15 viikkoa jo kasassa..hurjaa :)
Mulla kans housut vaihtunu, tosin en vielä mammahousuja oo ostanu mutta tämmöset hennesin ihanat lököpöksyt :) ei kiristä eikä purista..
Muuta tänne ei oikein kuulu.. ruoka ei vieläkään oikein maistu, mutta porkkanat senkin edestä :D
Serena ja Rumpali 13+1
En olekkaan vähään aikaan päässyt pinoutumaan.
Tänään olen viettänyt mielenkiintoista aamua,vessassa!
Kertaakaan aiemmin en ole raskauden aikana oksentanut,joten tänään taitaa sitten tulla jokaisen viikon edestä. Inhottavaa vaan oksentaa ja ykäillä vaikkei mitään enää tule ulos! Jäi siis taas työpäivä väliin = (
Nyt parina aamuna on ollut huimannäköinen vatsa,ihankuin olisi pallo sujautettu nahan alle. Toissapäivänä se oli vasemmalla,navan alapuolella,eilen ja tänään keskellä siinä navan alla. Soittelin hädissäni neuvolaan,josta sitten lohdutteli että se on ihan vaan täyden rakon aiheuttamaa. Eli kun rakko on täynnä,se pullistaa kohdun ylöspäin. Huiman näköistä,mutta laskee kyllä pissatessa = D.
Pitkästä aikaa olen nukkunut 10-12h putkeen,joten onko mikään ihme että vähän turvottaa..
Jep,väsymys vaivaa edelleen. Välillä kyllä tuntuu tosi pirteältä,mutta se olo menee nopeasti ohi = D
Ihanaa,taitaa olla jo melkein kaikki käyny ultrassa? Meillä on vasta ylihuomenna,siihen asti siis jännätään vielä. Vaikka sydänäänet kuultiin viikolla 10+1,en suostu uskomaan mitään ennen kuin näen!
Ollaan nyt kerrottu tuleville mummoille&ukeille,vastaanotto on ollut aivan ihana = ).
Noh,jos vaikka yrittäis juoda jotain,varmuuden vuoksi taidan majoittua tuonne pöntön läheisyyteen.. *huoh*
Iloista odotusta kaikille!
-Kompura+tomppu 13+1
Neuvola takana..eipä siellä muuta,kuin hemppa oli aika alhainen,102 vaan joten rautaa pitäis alotella.
Painoa oli tullut taas kilo lisää, eli n.200g/viikko..Ei vielä paha:)
Sydänääniä kuunneltiin kans, aika vaimeena kuului, en tiiä oliko ne laitteet huonot/vanhat vai mikä..Ja yllättävän ylhäällä kuului äänet! Ite aattelin että se kohdunreuna on just noussut tuosta häpyluun takaa, mut oli siinä varmaan muutama sentti.
Seuraava neuvola on sit 6.6 ja ultra 26.6
Meidän pikku kakkosen la siirtyi eteen päin rakenneultrassa. Nyt se on 10.11. Lääkärikäynti oli viime viikolla ja kaikki hyvin:) Seuraava ultra on juuri ennen Juhannusta.
Viimein on väsymys ja pahaolo voitettu ja esiin on kaivautunut Durasel-pupu:) Siivoan kotia ku mikäkin hullu ja sain jopa ikkunat pestyä! Hätistelen miestäkin koko ajan jotain tekemään:) Kuntosalilla rauta nousee kevyesti.
Paino alkanut nousemaan samaan tahtiin kuin ekassa raskaudessakin. Mutta toivotaan, että tulleet kilot lähtevät taas nopsaan rintamaidon mukana! Vaatteiden kanssa alkaa olemaan ongelmia, kun normaalit vaatteet kiristää ja mammavaatteet on vielä isoja. Onneksi tulee kesä niin voi pukeuta vähän kevyemmin.
Oikein ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan, että tulee kaunis kesä!
Hömme ja masuasukki 13+3
Voi kun minustakin kuoriutuisi jo se Duracel-pupu. Mutta ei pupuista vielä tietoakaan. Edelleen tosi paha olo ja väsy. Muistan kyllä aiemmista raskauksista, että se paha olo loppuu yhtäkkiä kuin seinään. Tuskin maltan odottaa! Huomenna pitäisi lähteä työreissulle, jossa on myös illanvietto. Ei voisi tällä hetkellä yhtään vähempää kiinnostaa. Ruokailuvälitkin tuntuivat olevan ohjelman mukaan niin pitkät, että täytyy ottaa vissiin omat eväät mukaan, ettei paha olo ylly aivan hirveäksi. Onneksi töissä jo suurin osa tietää tilastani eli voin rauhassa napostella hedelmiä ilman suurempia ihmetyksiä.
Olin viime viikolla sokerirasitustestissä ja maanantaina soittelin tuloksia. Arvot olivat ihan normaalit, mikä oli todella suuri ihme, kun kahdessa edellisessä raskaudessa minulla todettiin raskausdiabetes. Painoakin on enemmän kuin edellisten raskauksien alkaessa, joten sekin olisi viitannut ennemminkin siihen raskausdiabeteksen riskin kasvamiseen. Voi olla, että joudun vielä jossakin myöhemmässä vaiheessa menemään uudelleen sokerirasitustestiin, mutta se on sitten sen ajan murhe.
Viikkoja tänään 14+3
Lähettäkääpä niitä duraceleita tällekin pupulle... työni jaksan hoitaa just ja just, illat makaisin sohvalla viltti korvissa ihan mieluusti. Perjanataina ultraan, innolla odotan vauvan näkemistä.
Hyvää päivänjatkoa:9
Täällä ei tosiaankaan oo tietoa Duracel-pupusta: mulla on tänään ollu voimat ihan veks ja hyvä et oon jaksanu ruoat tehä ja tyttöjen kaa ulkoilla. Paha olo tulee ku ei vähään aikaa syö ja taas ku syö ni sen jälkeen. Jotenki ihan veto poissa ja heikottaa ja välillä huimaa. Oiskohan hemoglobiini alhanen vai muuten vaan olo on yhtäkkii alkanu olee tälläi? Ens tiistaina on neuvola eli katotaan miltä sit tuntuu...
Väsyki on edelleen kaamee vaikka tänään rutistin loputki voimat itestäni ja leivoin tyttöjen kaa sämpylöitä, nami! Ja hain paketin postista jossa oli ihania äippäkesävaatteita joita tilasin. Pakko päästä kohta kokeilee eli toivottavasti kaikki on masussa hyvin ja jos se kesäki joskus tulis :)
Tarald ja tiitiäinen 12+4
Mulla tosiaan tuo hb oli aikas alhainen, mut silti on välillä tullu ihme siivouspuuskia..oon varmaan jo tottunut siihen et hemppa on alhaalla, alimmillaan on ollu 93, joskus aikoja sitten.
Mistä Tarald ostit äippävaatteita? Ite oon huuto.netistä koittanut katella, mut aika kalliilla yrittävät useimmat myydä..enkä oikeen kaupastakaan viitsis alkaa ostelemaan, kun niin lyhyen ajan käyttöön tulevat..ja tod.näk. tää on meijän viimenen..saatan olla vähän pihikin, mut jokaisen oma asiahan se on:)
Ostin ihan tän vauvalehden osta&myy palstan kautta nää vaatteet. Oli 8 vaatteen paketti ja hintaa tuli 37,40¿ postikuluineen eli edullinen. Ja aivan ihania vaatteita :) Nyt ku pääsis käyttää jo...
Oon muutenki käyttäny tätä vauvalehden osta&myy palstaa omien juttujen myyntiin mm. tuplavaunut meni heti ja ostanu itelle tarpeellista. Pitää vaan bongata nopeesti koska edulliset ja hyvät jutut menee heti.
Tarald jota taas kuvottaa ja tiitiäinen 12+4
tänne kuuluu vain turvotusta, kutinaa ja itkuisuutta. eli ei mitään ihmeen hienoa.
jalat on turvonneet ku lehmän persus ihan jo sen takia kun harjottelussa joutuu seisomaan lähes koko päivän.
ihon kutinaan olis kiva saada selitys, se kun illalla yltyy niin kovaks että vois raapia vaikka juuriharjalla.
itkuisuuteen ei syytä. mutta eilen itkukohtaus illalal johti siihen että pidin silmiä auki pimeässä (mul on tosi tosi paha pimeän pelko) ja siitä seurauksena paniikkikohtaus. ei oo ikinä ennen tullu sellasta enkä halua enää ikinä sitä kokeakkaan. onkohan mitään keinoa päästä eroon tosta pelosta...?
joo, mutta nyt nukkumaan koska aamulla pitää herätä ja viime yö meni läskiks. ei huvita näyttää kahta päivää peräkkäin siltä ku olis ryypänny viikon putkeen (sillä että siitä kokemusta tosin olis... )
Aloitanpa minä kerrankin. Kävin toissapäivänä lääkärineuvolassa. Kyllä olo keveni kummasti ja raskaus todentui, kun sain kuulla sydänäänet :D! Sieltä kuului ihan selvä hevosenlaukka ja kovasti sikiö liikuskeli kun ne kuuluivat välillä eri puolilta. Sitten kohdun koosta selvisi yllättäen, että olisinkin jo sen perusteella jo pari viikkoa pidemmällä!! Ihanaa! En nimittäin niin hirveesti ole nauttinut tästä alkuraskaudesta, joten hienoa jos olenkin jo pidemmällä kuin luulinkaan. Sitä kyllä ihmettelen että miten ihmeessä se olisi mahdollista, kun sittenhän hedelmöittymisen olisi pitänyt tapahtua melkein kuukautisten aikaan, mutta kai sekin on mahdollista... Jännityksellä odotan ensi viikon np-ultraa, missä sitten viikot ym. varmistuvat.
Mauku rv 12+6 (menkkojen mukaan)