Erimielisyys kummivalinnasta
Miten tämäkin ratkaistaan? Mies haluaa lapselle kummiksi sukulaisen ja tämän sukulaisen puolison. Emme edes juuri pidä yhteyttä emmekä näe usein. Välimatkaa on paljon. Sanoin oman mielipiteeni, että emme edes juuri ole tekemisissä. Miehen vastaus oli "no sitten oltais enemmän tekemisissä"
Kommentit (21)
Meillä oli aikanaan vähän sama tilanne. Olisin halunnut kovasti miehen puolelta yhden läheisen tuttavapariskunnan lapsemme kummiksi. Mieheni valitsi hänen puolelta sukulainenss (serkku). Näemme kerran vuodessa, jos silloinkaan.
Ei ne valinnat muutenkaan välttämättä miellytä enää kymmenen vuoden päästä. Itse valitsisin esikoisen kohdalla eri henkilöt nyt jos voisin. Niin vain elämäntilanteet muuttuu .
Tylyä, mutta harmi kummi pitää kummiutta niin ihmeellisenä asiana ja yhtälailla, iso osa vanhemmista epäonnistuu lapsensa kummisuhteiden ylläpidossa, että ei se yhteydenpito siitä kyllä oikeasti mitenkään syvenny ellei ole muuten syventyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikanaan vähän sama tilanne. Olisin halunnut kovasti miehen puolelta yhden läheisen tuttavapariskunnan lapsemme kummiksi. Mieheni valitsi hänen puolelta sukulainenss (serkku). Näemme kerran vuodessa, jos silloinkaan.
Miksi ette voineet valita myös sitä tuttavapariskuntaa toisiksi kummeiksi?
En ymmärrä miksi puolisoa pitää myös pyytää kummiksi. Mies voi pyytää sukulaistaan ja pyydä sinä sitä ketä itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Tylyä, mutta harmi kummi pitää kummiutta niin ihmeellisenä asiana ja yhtälailla, iso osa vanhemmista epäonnistuu lapsensa kummisuhteiden ylläpidossa, että ei se yhteydenpito siitä kyllä oikeasti mitenkään syvenny ellei ole muuten syventyäkseen.
Tylyä, mutta harva**
Vaikka ap saisi valita itse omalta puoleltaan, niin on silti inhottavaa valita vastoin tahtoaan puolitutut
Miehesi haluaa lapsille mahdollisimman paljon lahjoja. Sitä vartenhan ne kummit on, lahjomaan vaan.
Siis kuvitteleeko mies, että pyytämällä jotain etäistä sukulaista kummiksi ja jättäen kummiuden "roikkumaan" tapahtuisi joku maaginen suhteiden syventyminen? Ihan yhtä lailla miehesi pitää pyytää kummia teille kylään ja olla aktiivinen joka tapauksessa. Ei kummius ole mikään oikotie.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap saisi valita itse omalta puoleltaan, niin on silti inhottavaa valita vastoin tahtoaan puolitutut
No mitäs sitten jos ap:nkin puolella on jotain ketä ap haluaisi valita kummeiksi, mutta mies ei halua? Sittenkö on miehen vaan pakko hyväksyä vai?
Oman esikoisen kummina oli paras ystäväni. Kun lapsi syntyi, ystäväni etääntyi. Olihan meillä ihan eri elämäntilanteet. Emme ole enää tekemisissä . Lapseni ei muista häntä , enkä ole kertonut tästä yhdestä kummista. Elämässä on muutakin tärkeitä aikuisia.
Joten, vaikka valinta menisi vihkoon, ei se kummitus pelkästään määritä sitä, kuka on tärkeä aikuinen lapsen elämässä.
Järkevintä on valita kummit, joiden lapsille itse on kummi. Näin lahjojen osto on vastavuoroista. Välimatkoilla ei ole väliä, sillä ei kummeja kiinnosta se kummius kuitenkaan. Ihan sama kenet valitsette, kunhan valinta ei riko nykyisiä ihmissuhteitanne. Kummeja voi olla enemmänkin kuin neljä. Meillä kaukana asuva kummi muistaa kaikki merkkipäivät, lähellä asuva otti etäisyyttä kummiuden myötä eikä muista mitään kummilapsen merkkipäiviä.
Kysy mieheltä miten usein ja millä tavalla hän pitää lapsen kummeihin sitten yhteyttä? Vai kuvitteleeko mies, että sinä hoidat sen?
Tällä palstalla mies on aina väärässä, ja tarina on aina valmiiksi väritetty niin että mies on tyhmä, roisto tai molempia.
Jättäkää lapsi kastamatta. Hän voi isompana päättää itse haluaako kastelun.
Lapsella voi olla neljä kummia, sinä valitset kaksi ja mies valitsee kaksi.
Ole hyvä.