Mitä tapahtui kun katkaisit välit narsistiseen/ myrkylliseen sukuun
Kommentit (10)
Ei siinä mitään tapahdu, koska vain itseään voi muuttaa. Itse voit käydä läpi esim. terapian, mutta et pakottaa muita muuttumaan. Suku on suku. Vanhemmat vanhenevat. Myrkylliset vanhemmat vain pahenevat vanhetessaan (esim. narsistiset joiden itsetunto heikko). Jos olet tekemisissä, entistä kovempiin riitoihin saat varautua.
Ihan lopullinen kuolemaan johtava tauti tai vanhuuden heikkous voi pehmentää tätä systeemiä. Mutta esim. jos vanhempasi ovat olleet onnellisesti naimisissa, ja boomeriäiti mukautuvuuttaan aina peesannut narsistista, sovinistista isääsi, ei tämä asetelma muutu. Siinä on hankala olla omaishoitajana. Puree huulensa halki, itkee yönsä läpeen, karjuu keuhkonsa puhtaiksi.
Purkauskeinona itselläni on liikunta ja luonto, kirjoitan myös.
Ilman niitä en kestäisi. Itsemurhakin ollut mielessä.
Samaa paskaa. Yksi sukulaismummo sai tuomion kunnianloukkauksesta tms
En vaan pidä yhteyttä.
No en ole enää tekemisissä. Josko ikinä ollutkaan. Oli jotain uhkailua sieltäpäin, ja alkoi oksettaa. Ihanaa kun opin tuon puolen suvun toimintaperiaatteet.
Suku on pahin. Katkaisin välit koska mitään hyvää ei ollut tiedossa. Äitini vielä uhkasi tehdä perinnöttömäksi.
Tosin äidilläni oli joku mt-ongelma joka selitti käytöstä. Puhui meille lapsille monesti ettei halunnut lapsia eikä mennä naimisiin.
Halusi jotenkin kyykyttää lopullisesti kun ei voinut koskaan myöntää olleensa väärässä. Vaikka jäi valheesta kiinni ja nuorin sisarus sai taloudellista tukea mutta tämä salattiin muilta sisaruksista. Olisi kannattanut olla avoin. Sillä tuskin kukaan olisi asiasta loukkaantunut. Mutta salaaminen kuului hänen toimintaansa.
Kannattaa katkaista välit, mennä terapiaan ja keskittyä omaan hyvinvointiin.
Uhriutuvat ja katkeroituvat, keskenään. 🙂 Ei vaikuta enää minun elämääni millään tavalla. Mikä ihana vapaus ja vihdoin energiaakin hengailla tervepäisten ihmisten kanssa. Lähipiirini on nyt melko pieni (mies, 2 hyvää ystävää, miehen pari sukulaista) mutta sitäkin laadukkaampi.
En ole sukuun mutta vanhempiin olen. Suvun puolelta tuli pari taivutteluviestiä, mutta muuten olen ollut suurimman osan kanssa asiallisissa väleissä ja vastaillut pyhien toivotteluihin siinä missä ennenkin. Muutamalle olen ilmaa jos esimerkiksi kaupassa törmätään.
Thaimaalaisen kanssa ei voi keskustella hänen poppamies kylän ja budhamunkkien ruokauhreista ehkä .
Vierailija kirjoitti:
Suku on pahin. Katkaisin välit koska mitään hyvää ei ollut tiedossa. Äitini vielä uhkasi tehdä perinnöttömäksi.
Tosin äidilläni oli joku mt-ongelma joka selitti käytöstä. Puhui meille lapsille monesti ettei halunnut lapsia eikä mennä naimisiin.
Halusi jotenkin kyykyttää lopullisesti kun ei voinut koskaan myöntää olleensa väärässä. Vaikka jäi valheesta kiinni ja nuorin sisarus sai taloudellista tukea mutta tämä salattiin muilta sisaruksista. Olisi kannattanut olla avoin. Sillä tuskin kukaan olisi asiasta loukkaantunut. Mutta salaaminen kuului hänen toimintaansa.
Kannattaa katkaista välit, mennä terapiaan ja keskittyä omaan hyvinvointiin.
Vähän ohis mutta perinnön lakiosaa ei lapselta käytännössä saa vietyä (googlatkaa jos kiinnostaa.) Eli vaikka ihminen testamenttaisi perinnön, perinnöstä menee silti lakiosa lapselle.
Valitettavasti niutä välejä ei voi katkaista lopullusesti, jos on lanttikin perintöä odotettavissa, näkevät siinä taas uuden mahdollisuuden.
Lapseton voi kieltäytyä perinnöstä. Jos on lapsia, et voi. Paitsi jos haluat siirtää kärsimyksen omille lapsillesi.
Mikään ei juuri muuttunut. Tulin kollektiivisesti haukutuksi niinkuin tavallisestikin. Jopa exälle ja ystävilleni minua mustamaalattiin. Vähättelisin jos sanoisin, että olin tulla hulluksi. Kuppi meni nurin täýdellisesti. Vieläkin ahdistaa kun puhelin soi, ja joka kerta toivon että siellä olisi mieluummin joku velkoja tai puhelinmyyjä. Niiden kanssa pystyy sentään olemaan vuorovaikutuksessa ja tulee itsekin kuulluksi. AAARGH!