Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisena olet kokenut perhekerhot?

Vierailija
08.05.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt ihmeessä, että onko luuloni aivan vääriä!!

Vierailija
2/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea ja lapsille leikkikavereita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan poikien kanssa käyty kahden eri seurakunnan perhekerhossa ja lisäksi Mll:n perhekahvilassa.

Toki taso ero on valtava. Mutta jos on kotona lasten kanssa se tuo kyllä mukavaa vaihtelu äidin ja lasten arkeen. Ehkä voi saada uusia ystäviäkin...

Vierailija
4/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti oli joku teema mistä juteltiin ja lapset touhus ohjatusti toisessa huoneessa. Vieläkin muistan lämpimästi yhtä ohjaajaa johon poikamme kiintyi syvästi ja aina piti päästä tämän tädin syliin :) Terveisiä vaan Heleenalle...

Vierailija
5/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ekaa kertaa juuri ja lapseni on jo viisi. Mut otettiin ihanasti vastaan siellä.

Vierailija
6/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikärajaa lapsille?

Vierailija
7/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä av:lta kun olen lukenut kärkkäitä kommentteja siitä miten sinne jotkut menee " meikkaamattomina ja lapsillakin eri väriset vaatteet yllä" , niin ei ole oikein huvittanut mennä arvosteltavaksi...

Vierailija
8/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa ja ihana piristys viikossa! Olen saanut sieltä mukavaa juttuseuraa muista äideistä ja lapsi (1v8kk) saa seuraa toisista lapsista ja uusia virikkeitä, esim. voi leikkiä eri leluilla kuin kotona.. Oikein mukava 2-tuntinen, voin suositella teille ennakkoluuloisillekin!

Mullakin meni aikansa ennen kuin uskaltauduin tuonne perhekerhoon menemään, enkä ole mikään himouskovainen, vaan tavallinen pari kertaa vuodessa kirkossa kävijä.

Vierailija
9/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opiskelen, joten kerhoilut ovat jääneet. Mukavia ystäviä ja tuttuja sain noilta vuosilta.

Vierailija
10/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sekään haittaa. Mutta nythän nuo kerhot jäävät kesätauolle, harmillisesti. Meillä enää yksi kerta jäljellä, ja sitten taas syksyllä..

Vierailija
11/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kannattaa mennä alkamis aikaan, yleensä ohjaajat ottavat vastaan.

MLL:n kahvilaan voi käsittääkseni mennä koska vaan aukiolo aikana.

Vierailija
12/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös omia pikkupiirejä syntyy, mutta tutustuminen on myös itsestä kiinni, reippaasti vaan juttelemaan, niin minäkin olen saanut uusia tuttavuuksia..

Vierailija
13/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saattaa tuntea itsensä ensin ulkopuoliseksi. Niissä perhekerhoissa missä minä olen lapsen kanssa käynyt, on ollut äitejä, jotka ovat tunteneet toisensa jo kauan. Pitää kuitenkin olla avoimin mielin. Ei minua ainakaan haittaa, vaikkei välttämättä sen 2 tunnin ajan juuri kenenkään kanssa juttele. Tärkeää on kuitenkin se, että oma lapsi viihtyy muiden lasten ja uusien lelujen kanssa. Lisäksi kerhossa on usein yhteinen leikki- ja lauluhetki sekä askartelua, joita minä en kotona lapsen kanssa paljoakaan harrasta.

Rohkeasti vain mukaan, vaikka sitten syksyllä, kun kesätaukojen jälkeen perhekerhot taas alkaa!

Vierailija
14/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ainakin kun on kaksi lasta. Meidän kerho alkaa askartelulla ja leikkimisellä sen jälkeen on kirkko hetki jonka jälkeen vielä laululeikkejä ja sitten maksullinen (0.50¿) välipala jonka jälkeen voi vielä leikkiä ja saa jutella toisten äitien kanssa. Kesto on reilu 2h kun välillä ei meinata millään lopettaa juttelua ja lapset leikkejään.

Vierailija
15/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykännyt. Tosin kerho on tarkoitettu esikoisten äideille.

Ensi syksynä pitäisi siirtyä kerhoon missä käy monilapsisia äitejä lapineen ja sen kerhon meno kyllä vähän näin etukäteen epäilyttää.

Vierailija
16/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perhekerhoihin on tunkua eikä kaikki mahdu mukaan. Syksyllä on pari päivää kun soitellaan että pääsis ryhmään mukaan. Avoin perhekerho on meillä sellainen johon voi mennä ilman ilmoittautumista. Siellä lapset ja aikuiset ovat samassa tilassa toisin kuin tavallisessa perhekerhos.

Vierailija
17/17 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi katella jatkuvasti kotiseiniä ja miettiä, mitä sotkuja pitäisi seuraavaksi pitäisi siivota. Voi vaan olla, ja lapsikin viihtyy kun on uusia leluja. En ole mikään kovin sosiaalinen tyyppi, siksi aluksi hirvitti mennä kerhoon. Mutta ei siellä ole pakko kenenkään kanssa alkaa puhua, helposti voi vaan kuunnella muiden juttuja tai ihan vaan olla omissa oloissaan muka seuraillen oman lapsensa leikkejä.