Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitte vesimittarit kaikille. Oletteko nyt tyytyväisiä?

Vierailija
14.04.2026 |

Ei tarvitse "maksaa" naapurin peseytymisiä mutta valtiovalta nostaa veden hintaa nyt ja varmaan vastakin, niin että tuntuu. Jatkossä köyhän tunnistaa hajusta. Niin se on, että kateus vie kalatkin vedestä mutta tässä tapauksessa sen koko vedenkin.

Mä olisin mieluummin maksanut kollektiivisesti ja elänyt huolettomasti veden käytön suhteen. Putketkin olisivat pysyneet paremmin kunnossa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harhoja sulla on? Mitkä hiton mittarit? Ei mulla ole vesimittaria, eikä tule. 

Suunnitteilla on. Jokaiseen asuntoon. 

Mä ehdin poistua maailmasta ennen kuin jokaisessa kiinteistössä on etäluettavat huoneistokohtaiset vesimittarit.

Miksi ? Sehän on itsestä kiinni kuinka paljon vettä kuluttaa.

Vierailija
22/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausvelalla perustellaan nyt kaikenlaisia nostoja, on se kumma kun sitä velkaa on joka paikassa vaikka maksettu veroja ja maksuja niin maan perkuleesti jo vuosikymmeniä. Olisiko aika tarkastella mihin ne rahat oikein menee, ei ainakaan korjaukseen tai vastaavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harhoja sulla on? Mitkä hiton mittarit? Ei mulla ole vesimittaria, eikä tule. 

Mä ehdin poistua maailmasta ennen kuin jokaisessa kiinteistössä on etäluettavat huoneistokohtaiset vesimittarit.

Miksi ? Sehän on itsestä kiinni kuinka paljon vettä kuluttaa.

Koska olen jo niin vanha, ettei 2010-luvulla valmistuneisiin kerrostaloihin ehditä tehdä putkiremonttia mun elinaikana. Putkiremontin ajankohta ei ole minusta kiinni.

Vierailija
24/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kaivo, sori.

Maksathan harmaa vedestä, eiköhän nouse samalla

Vierailija
25/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Ärsyttää kun ei saa rauhassa käydä suihkussakaan ilman, että tuntuu lompakossa niin saatanasti.

Vierailija
26/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä mittarilla? Oma kaivo.

Vierailija
27/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kaivo, sori.

Maksathan harmaa vedestä, eiköhän nouse samalla

En maksa siitäkään, menee imeytyskenttään, sori.

Vierailija
28/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina omasta mittarista sen sulun kiinni siksi aikaa kun vettä ei tarvii. Vasta siten avaan kun avaan hanan.

Vierailija
29/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusinta 10 vuoden välein kun "kalkkeutuu". Hyvä uusi rahastuskeino taas keksitty.

Vierailija
30/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästetään vuositasolla n. 300 €, kun vesi laskutetaan kulutusperusteisesti. Ei todellakaan ole ikävä sitä, että kiinteällä kuukausimaksulla maksetaan muiden veden lutrausta. Eihän me makseta naapurin käyttösähköäkään.

Vierailija
31/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jokainen maksakoot oman kulutuksensa.

Vierailija
32/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdimme asua kerrostalossa sen verran putkiremontin jälkeen, että saatiin kaksi vesilaskua. Kummastakaan ei jäänyt maksettavaa vaan takaisin tuli molemmista kuutisenkymppiä. Sitten muutimme rivitaloon. Ensimmäisellä kerralla tuli puolesta vuodesta takaisin 118 euroa, toisella kerralla yli kahdeksankymppiä. Pihan kasteluun kesällä menee enemmän rahaa, mutta hyväksymme kyllä sen. Seuraavaa laskua emme ole vielä saaneet, se tulee loppukesästä. Olemme kuusikymppinen pariskunta. 

Vierailija
33/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa saatiin? Ei meillä mitään vesimittareita ole. Maksan 20€/kk kiinteän hinnan ja sillä hyvä.

Vierailija
34/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä mittarilla? Oma kaivo.

On mulla vesimittari vaikka on oma kaivo. Se on hyvä jos on yllättävää kulutusta niin joku on vialla 

Vierailija
35/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis anteeksi missä on suunnitteilla?

Vierailija
36/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä talkkari käy lukemaassa. Mittarit ovat oven ulkopuolella ,oven päällä jokaisella oma. Tämä on nyt näin hyvä kun asun yksin niin ei tarvitse maksaa toiten kulutuksesta. On isoja perheitä joilla käy vieraita niin vettä kulu paljon...  

Vierailija
37/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa saatiin? Ei meillä mitään vesimittareita ole. Maksan 20€/kk kiinteän hinnan ja sillä hyvä.

Putkiremontin jälkeen tulee kaikkiin asuntoihin asuntokohtainen vesimittari. Näin se menee lain mukaan. 

Vierailija
38/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jokainen maksakoot oman kulutuksensa.

Juuri näin. Olen tyytyväinen että saimme joka asukkaalle ovat mittarit. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
39/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin kerran miestä joka tykkäsi istua lämpimässä suihkussa jopa tunnin. Kuulemma ihanan rentouttavaa. Siinä rötkötti lattialla ja välillä makaili. Aloin tuon suhteen aikana kannattaa vesimittareita.

Minä asuin aikoinaan myös kerrostalossa, jossa kuului kun naapurin rouva kylpi joka ainutilta kylpyammeessa. Kyllä vedenkulutuksessa on valtavia eroja ja on hyvä, että ne maksaa, jotka kuluttaakin. Myöhemmin rivitaloyhtiössä, jossa mittarit, niin samankokoisten perheiden vesilaskussa voi olla jopa 3x ero!

40/40 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taloyhtiössä on ollut asuntokohtaiset vesi- ja energiamittarit jo parikymmentä vuotta.  Ihan hyvä.  Jokainen saa lutrata vettä ja lämmittää asuntonsa niin lämpimäksi kuin haluaa, kun sen maksaa itse.  Ei ole ollut mitään ongelmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä