Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Markus Joonas otti kuukauden lomaa töistä, jotta lapsenlapsi Elia ei jäisi ilman hoitopaikkaa

Vierailija
14.04.2026 |

Suomalaiset tekevät siis juuri mitä tahasa erottaakseen lapsen äidistä ja estääkseen kotiäitiyden, jopa isoisät ottavat lomaa töistään sen sijaan että tukisivat äitiyttä taloudellisesti. Sairasta

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011875663.html

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko järjesti lomaviikkonsa niin että voi hoitaa lasta. mutta miksi tästä on tehty juttu, jonkun vanhan ukon lomista.

Vierailija
22/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on melkein rikollinen jos on kotiäiti. Ei Suomi ole mitenkään lapsiystävällinen maa. Odotetaan melkein että 7-vuotias pärjää yksin kotona kuten aikuiset. 

Sitä niittää mitä kylvää...naiset ovat ihan itse halunneet miesten rinnalle työelämään ja että heitä mitattaisiin samoilla mittareilla kuin miehiä on aina mitattu. 

Ei, vaan että mies osallistuisi lapsen kanssa olemiseen. Siinä mittarissa miehillä on paljon tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 60-luvulla olin lapsi naapurissa asui Karjalan evakkojen pappa, joka nappasi pienen itkevän siskoni syliinsä, että äiti pystyi kahvia papalle keittämään ja sanoi eiväthä ukot muuta Karjalas tehneetkä ku lapsiin liekutelliit. Eli kun isoisät ei enää muuhun työhön pystyneet, vauvan kehtoa pystyi keinuttamaan.

Vierailija
24/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ukko järjesti lomaviikkonsa niin että voi hoitaa lasta. mutta miksi tästä on tehty juttu, jonkun vanhan ukon lomista.

No kun ukko on lapsen kanssa. Se jos mikä on uutinen!! Voisiko ukko saada jonkun palkinnon ja mitalin! 

Vierailija
25/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kouluikäisille järjestetä enemmän harrastustoimintaa kesäisin esim kouluilla? Heinäkuussa kaikki paikat on kiinni. 

Se voisi olla ihan simppeliä toimintaa - askartelua yms pallopelejä. Mukavaa yhdessäoloa.

No siksi ne paikat ovat kiinni koska heinäkuussa niin sanotusti koko Suomi on kiinni. Silloin töissä ovat vain ne joiden on pakko olla. Valtaosa työntekijöistä pitää silloin kesälomansa. Voisihan tuollaista tietysti yrittää järjestää mutta luulenpa että kovin paljoa tulijoita ei olisi edellä mainitusta syystä.

Vierailija
26/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on melkein rikollinen jos on kotiäiti. Ei Suomi ole mitenkään lapsiystävällinen maa. Odotetaan melkein että 7-vuotias pärjää yksin kotona kuten aikuiset. 

Sitä niittää mitä kylvää...naiset ovat ihan itse halunneet miesten rinnalle työelämään ja että heitä mitattaisiin samoilla mittareilla kuin miehiä on aina mitattu. 

Joo ja ei.

Naiset ovat toki halunneet olla itsenäisiä ja omaa rahaa ollakseen riippumattomia miehestä mutta Suomessa on aina ollut myös PAKKO molempien käydä töissä. Köyhä kansa, yhden palkalla ei elä. 

Itse olisin mielelläni ollut lasten kanssa kotona pidempään kuin äitiysloman mutta kun toisen palkka tarvittiin suoraan asumiskuluihin yhtälö oli mahdoton. 

Vierailija
27/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei.

Naiset ovat toki halunneet olla itsenäisiä ja omaa rahaa ollakseen riippumattomia miehestä mutta Suomessa on aina ollut myös PAKKO molempien käydä töissä. Köyhä kansa, yhden palkalla ei elä. 

Itse olisin mielelläni ollut lasten kanssa kotona pidempään kuin äitiysloman mutta kun toisen palkka tarvittiin suoraan asumiskuluihin yhtälö oli mahdoton. 

Niin, kun teitte siitä mahdottoman. Itse olin kotona 9 kuukautta ja mies lähes kaksi vuotta. Eikä missään kiertänyt poliisi vahtimassa miten me työt ja lapset yhdistetään. 

Vierailija
28/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kouluikäisille järjestetä enemmän harrastustoimintaa kesäisin esim kouluilla? Heinäkuussa kaikki paikat on kiinni. 

Se voisi olla ihan simppeliä toimintaa - askartelua yms pallopelejä. Mukavaa yhdessäoloa.

No siksi ne paikat ovat kiinni koska heinäkuussa niin sanotusti koko Suomi on kiinni. Silloin töissä ovat vain ne joiden on pakko olla. Valtaosa työntekijöistä pitää silloin kesälomansa. Voisihan tuollaista tietysti yrittää järjestää mutta luulenpa että kovin paljoa tulijoita ei olisi edellä mainitusta syystä.

Tuo edellinen uhrituja voisi perustaa yrityksen, ja palkkaa siihen lapsenvahteja, talkkareita,  siivoojia, kokkeja, jne...

Vierailija
29/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnalla oli ekaluokkalaisille kesäleirejä kesäkuussa. Ihan kiva, mutta ne oli päiväleirejä klo 9-15. Oma työaika oli 8-16, joten enpä pystynyt viemään enkä hakemaan lasta.

Vierailija
30/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pallokentät ole kiinni heinäkuussa eikä koskaan.  Lapset voi mennä sinne pelailemaan pallopelejä koska vaan.

Uimarannat ei ole kiinni.  Minä vietin alakoulu ikäisenä kaikki kesäpäivät uimarannalla kavereitten kanssa.  Ei meille mitään järjestetty.

Sadepäivänä istuin kotona ja luin kirjoja, joita raahasin kirjastosta kassikaupalla.  

Leikkikentällä oli muutama keinu ja hyppy lautoja ja joku pyörivä härveli, siellä vietettiin aikaa tuntikaupalla.  

Kummat nykyään on kädettömiä, lapset vai aikuiset?  Minä en oikein ymmärrä.  Jos vain on yksikin kaveri, lapsi löytää kyllä tekemistä.  Minä jouduin kymmenvuotiaana jo pitämään huolta parivuotiaasta pikkusiskosta.  Työntelin häntä rattaissa kaiket päivät.  Kun ostin sille kioskista tikkarin, saatiin toisten tyttöjen kanssa rauhassa läiskiä sulkapalloa naapurin pihassa vaikka kuinka kauan.

Vierailija
31/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla incelille kuuluu muiden ihmisten lastenhoitojärjestelyt?

Palstalla ei ole miesvihaa. Toinen huutaa, ettei isoisä saisi osallistua, toinen pyrkii sheimaamaan seksuaalisesti henkilön, jonka kanssa on eri mieltä. Perussettiä. 

Kenenkään ei ole pakko olla incel. Se on ideologia, joka omaksutaan, eli se on täysin vapaaehtoista. Typeristä valinnoista taas saa yleensä kuulla kritiikkiä. 

Vierailija
32/32 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun teitte siitä mahdottoman. Itse olin kotona 9 kuukautta ja mies lähes kaksi vuotta. Eikä missään kiertänyt poliisi vahtimassa miten me työt ja lapset yhdistetään. 

Ei kyse ollut työn ja lasten yhdistämisestä, sehän ei ollut ongelma.

Kyse oli RAHASTA.

Pieni- ja keskituloisen on aika mahdotonta luopua toisen palkasta pariksi vuodeksi. "Säästöt" on seinissä, ei sijoituksissa tai tilillä.

Ehkä olisi voinut asua kahden lapsen kanssa vuokrakaksiossa 6 vuotta yhden palkalla mutta mikä elämisen taso se olisikaan ollut?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme