Miksi paheksutaan jos äiti auttaa nuorta työnhaussa?
Mutta tekoälyn käyttöön kehotetaan ja siihen on kurssejakin. Eikö kannattaisi arvostaa mieluummin kykyä luottaa omaan yhteisöönsä kuin luottamusta kylmään koneeseen?
Kommentit (12)
Äiti voi kyllä auttaa hakemuksien teossa, mutta työpaikkoihin soitteleminen on liikaa.
Ne puskaradiomammat jotka hätähuutelevat fb-kaupunkiryhmissä, että eikö tosiaan kenelläkään ole jotain helppoja ruohonleikkaushommia meidän pienelle ahkeralle 17-vuotiaalle Käpy-Yrjänälle, joka unohti hakea kesätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne puskaradiomammat jotka hätähuutelevat fb-kaupunkiryhmissä, että eikö tosiaan kenelläkään ole jotain helppoja ruohonleikkaushommia meidän pienelle ahkeralle 17-vuotiaalle Käpy-Yrjänälle, joka unohti hakea kesätöitä.
Käpy-Yrjänä :-D
Yleensä se työnantaja ei ota töihin jos äiti soittaa puolesta. Omakohtainen kokemus. Hain kesätöitä, tein itse hakemuksen. Sairastuin flunssaan ja kurkku tulehtui niin että ei lähtenyt ääntä ollenkaan. Työpaikalta soitettiin ja halusivat jutella kanssani. Äiti sanoi että minulla on paha kurkkutulehdus ja ei tule ääntä. Kuuntelin kyllä mitä työnantaja puhelimessa kysyi, kirjoitin paperille ja äiti sanoi asian puhelimeen. Ajattelin silloin että on ok. Kohta tulikin hylkäävä vastaus, syynä omatoimisuuden puute.
Olen auttanut ensimmäisen työhakemuksen teossa 15-vuotiata. Hui kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen auttanut ensimmäisen työhakemuksen teossa 15-vuotiata. Hui kauheaa.
Missä lapsen isä on?
Olen ammatiltani uraohjaaja ja olen auttanut useita sukulaisia ja tuttaviakin työhakemuksen ja cv:n tekemisessä. Olisihan se kumma, jos en omaa lastani olisi auttanut? Hän ei kyllä hirveästi edes apua tarvinnut, mutta katsoin paperit läpi ja tein ehdotuksia. Lisäksi mietittiin yhdessä millaisia kysymyksiä työhaastattelussa todennäköisesti tulee. Neljännessä haastattelussa sai töitä, tämä siis pelkän lukion käyneellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani uraohjaaja ja olen auttanut useita sukulaisia ja tuttaviakin työhakemuksen ja cv:n tekemisessä. Olisihan se kumma, jos en omaa lastani olisi auttanut? Hän ei kyllä hirveästi edes apua tarvinnut, mutta katsoin paperit läpi ja tein ehdotuksia. Lisäksi mietittiin yhdessä millaisia kysymyksiä työhaastattelussa todennäköisesti tulee. Neljännessä haastattelussa sai töitä, tämä siis pelkän lukion käyneellä.
Sinulla on kyllä todella tärkeä ammatti! Olet varmaan te-toimistossa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempia on kyl ne, jotka markkinoi lapsiaan oman työpaikkansa kesätöihin tmv.
Tuttu teki linjauksen, ettei ota ainuttakaan TET-harjoittelijaa, jonka äiti tulee kysymään paikkaa. Yläkouluikäisen pitää osata kysyä itse.
Samanlainen kumma juttu kuin että sitten ei enää paheksutakaan jos on rikas äiti/suku ja saa heidän suhteillaan työpaikan.
Jos se persjäte ei itse kykene hakemaan sitä työpaikkaansa, on aika epätodennäköistä, että koskaan kykenee mihinkään muuhunkaan ilman äitiään.
Äiti arvatenkin pyyhkii vielä lapsosensa pyllynkin kakalla käymisen jälkeen ja palkitsee hyvästä kakasta ...