Näin tänään naisen korkkareissa. Näytti tosi väärältä
Hän oli siis ihan kaupassa. Siinä tulin ajatelleeksi, että kukaan ei nykyisin enää käytä korkkareita.
Vai milloin te olette viimeksi nähneet korkkarit?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät on tosi huonot jaloille joten sinällään hyvä ettei tuo ole mikään oletus naisille. Lisäksi itse kuljen kaikkialle pyörällä tai kävellen joten ei sovi mun elämäntyyliin. Autolla kulkevana toimistotyöläisenä voisin harkita korkokenkien käyttämistä arjessa.
Tuohan riippuu ihan kengän lestistä ja korosta.
Joku 5cm hyvällä istuvuudella ei ole paha. Jos nostaa työnssä uskottavuusprofiilia niin voisin pitää. Eihän niitä koko päivää edes käytetä. Kenkien ei ole pakko tuntua ikävältä koroillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkkarit on keino alistaa naista. Niiden pitäminen sattuu, ne ovat epäkäytännölliset ja rumat.
Miehet haluavat että niitä naiset pitävät koska silloin on nainen alistettu
Tuosta voi olla varmaan monta mieltä. Jotkut kai ajattelisivat, että nainen on korotettu, kun on korko alla.
Korkokenkiin kyllä kuuluu jotenkin se, että korkokenkiä pitävällä pitäisi olla oma kuljettaja, kun eihän niillä pitkiä matkoja kävellä.
Käsittääkseni toimistoleidit vaihtavat kävelykenkiin töistä lähtiessään. Jo siksi että autolla ajo ei ole kivaa korkokengillä.
Transnaiset ja mummot käyttää. Tosi monet korkkarit näyttää paradoksaalisesti tosi epäseksikkäiltä.
Kun jalan laitta korkokenkään ,nii kaikki jalan lihakset vastaavasti liikkuu paikaltaan sanverran. Se näkyy koko kropsssa luonnottomalta kävelyllä. Tavallaan ketjuttaa eriasennossa. Selällekkin hyvin epäterveellinen. Kauniithan ne on juhlaasun kanssa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltainen eliitti pyrkii mm. korkkareilla pakottaa naiset alempaan kastiin.
Niitä ei nykyään kukaan nainen kuuntele. Naiset tasan päättää itse kenkänsä . Piste,
En muista koskaan nähneeni tosielämässä korkkareita vaikka ikää pian 50v ja tää elämäenny biletyksen merkeissä pitkälti. Iteki tulee tennarit laitettua mekkojen kanssa. Olis kyl outoa ja huomionhakuista jos jollainnolis korkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Kun jalan laitta korkokenkään ,nii kaikki jalan lihakset vastaavasti liikkuu paikaltaan sanverran. Se näkyy koko kropsssa luonnottomalta kävelyllä. Tavallaan ketjuttaa eriasennossa. Selällekkin hyvin epäterveellinen. Kauniithan ne on juhlaasun kanssa joskus.
Oletko aineissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät on tosi huonot jaloille joten sinällään hyvä ettei tuo ole mikään oletus naisille. Lisäksi itse kuljen kaikkialle pyörällä tai kävellen joten ei sovi mun elämäntyyliin. Autolla kulkevana toimistotyöläisenä voisin harkita korkokenkien käyttämistä arjessa.
Tuohan riippuu ihan kengän lestistä ja korosta.
Joku 5cm hyvällä istuvuudella ei ole paha. Jos nostaa työnssä uskottavuusprofiilia niin voisin pitää. Eihän niitä koko päivää edes käytetä. Kenkien ei ole pakko tuntua ikävältä koroillakaan.
Nostaa uskottavuusprofiilia? Mitä mä just luin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä viitti käyttää. Tulee liikaa pitkiä katseita, kun korkkareilla meikäläisellä on mittaa 190+ senttiä, tuntuu aiheuttavan vastaantulijoissa jonkinasteista järkytystä :))
Minä tykkään kun silloin naisen rinnat paremmin silmieni korkeudella!
M 173cm
No eipä tässä ehkä just ja just 65aa:ssa ole kyllä mitään nähtävää :'D
Jos on pienet, niin sitä enemmän auttaa katsoa läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi käyttää enemmän korkkareita. Olivat alun perin miesten tyyli.
Samaa mieltä. Samalla näyttäisivät pitemmiltä, mikä tuntuu olevan heille erityisen tärkeää.
Haluaisitko muka että oma miehesi käyttäisi korkokenkiä :D tuskinpa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa on useimmilla työpaikoilla naisille korkokenkäpakko.
Siellä on ihan perusoletus, että nainen käyttää korkokenkiä. Muutenkin naisilta odotetaan tietynlaista huoliteltua ja naistyypillistä olemusta.
Ei ihan heti arvaisi, mutta niin se vain on.
En epäile ettei Japanissa olisi tarkempia sääntöjä pukeutumiseen mutta kyllä ainakin Tokiossa on useimmilla naisillakin matalat kengät. Siellä väki kävelee tosi paljon.
Tuskin niille siitä kadulla kävelemisestä maksetaan.
Useilla t y ö p a i k o i l l a Japanissa odotetaan naisilta korkokenkien käyttöä. Vapaa-aika on vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa on useimmilla työpaikoilla naisille korkokenkäpakko.
Siellä on ihan perusoletus, että nainen käyttää korkokenkiä. Muutenkin naisilta odotetaan tietynlaista huoliteltua ja naistyypillistä olemusta.
Ei ihan heti arvaisi, mutta niin se vain on.
Ei ole. Tuskin olet koskaan edes käynyt Japanissa.
Niin. Ei tarvitsekaan, kun asiaa on käsitelty siellä ministeriöitä myöten ja siitä on ollut juttua Suomessa useaan kertaan mm. uutisissa. Että silleen.
Just äsken näin, kun katsoin alaspäin :) Korkkarit on osa omaa pukeutumista.
Korkkarit jalassa saa enemmän asennetta ja arvovaltaa. Ryhtikin suoristuu.
Tai ainakin ennen oli niin. 2010-luvulla vielä. Nyt kaikki laahustaa tennareissa joka paikkaan, joten en ole varma miltä korkojen kopina nyt kuulostaisi.
Mä olen jo pitkään kulkenut kesät ballerinoissa. Jotkut niistäkin on vähän korollisempia, että kopisevat kävellessä.
Aika epämiellyttävät jalassa. En ole seurannut mitä muut mummot käyttää, itse käytän lenkkareita, vaelluskenkiä tai buutseja. Kesällä jotain feikkicrockseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet korkkareissa? Ei saatana. Kuolisin nauruun kyllä mikäli näkisin pikku puppelin kävelevän silleen homosti korkokengissä. Tai ehkä oksentaisin.
Etkö tunne historiaa lainkaan? Korkokengät on alunperin kehitetty miehille. Muutenkin nykyaika on ollut täysin poikkeuksellista siinä, miten vähän ja hillitysti miehet on koristautuneet. Erittäin epäluonnollista. Toivottavasti kulttuuri alkaa taas normalisoitua sen suhteen, ja miehet koristautua enemmän.
Kuulostaa homolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Samalla näyttäisivät pitemmiltä, mikä tuntuu olevan heille erityisen tärkeää.
Miksei. Ei miesten korkkarit ole mitään pinkkejä varvasunelmia. Jopa Clint käytti elokuvissaan kenkiä, joissa oli korot.
Korkokengät on vanhanaikaisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei. Ei miesten korkkarit ole mitään pinkkejä varvasunelmia. Jopa Clint käytti elokuvissaan kenkiä, joissa oli korot.
Googletin miesten korkokengät. On muuten suuri valikoima erilaisia kenkiä. Erimallisia kenkiä, näkyviä korkoja, kiilakorkoja, piilokorkoja, matalia korkoja, jopa 8 sentin korkoja.
Joo sehän olisikin todella kätevää, ergonomista ja turvallista, että sairaaloissa, kaupoissa, päiväkodeissa jne. käytettäisiin korkkareita. Onneksi Suomessa saa naiset itse valita miten pukeutuvat.
Kummallinen tuo sun Japani-pakkomielle. Sulle varmaan olisi muitakin keskustelupaikkoja missä purkaa tuota pakkomiellettä, mutta kun ei. Haluat vain selvästi haastaa riitaa täällä.