Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä housut kesällä tunikan kanssa?

Vierailija
12.04.2026 |

Jalkojani en voi näyttää polvista alas päin. Millaiset housut lyhyen mekon tai tunikan kanssa? Olen 55v.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingsit eivät ole kaupunkihousut, vaan kotivaate. 

Vierailija
22/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun farkut. Erittäin leveät lahkeet tyyliin 1.5 kertaa jalkaterä. 

Se on se juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun salihousut

Vierailija
24/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat ns..prässihousut tai farkkumaisemmat paksua puuvillaa. Mikä tahansa pusero sopii yläosaksi. Vaaleat kengät tekevät pidentävän vaikutelman vaaleiden housujen kanssa. 

Vierailija
25/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän ap 55 v. ei voi näyttää jalkojaan polvista alaspäin? Ettei olisi taustalla jotain turhaa kehohäpeää? Itse laittaisin pitkän, nilkkapituisen mekon. Sen alle nyt ei välttämättä mitään housuja tarvitse, mutta pikkarit ehkä. olen 63 v. 

Vierailija
26/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin jotkut väljät hengittävät leveät pellavahousut. Maksimekko tosiaan on se helpoin vaihtoehto. Itse en tykkää oikein tunikoista juuri tuon housuongelman vuoksi, leggarit ja muutenkin tunika-housut-yhdistelmä on jotenkin tunkkainen. Mutta tosiaan joku pellavatunika-leveät pellavahousut combo voi olla ihan tyylikäskin jos värit mätsäävät.

Vierailija
27/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyköistuvat/nilkkoihin kapenevat/jegginsit. Jos lähes mekko-pituinen niin ohuemmatkin legginsit. Mekkojen kanssa sukkahousut, myös esim. kokopitsilegginsit

Vierailija
28/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa peittää jalkoja, niin usein riittää, että mekko on midi-pituinen, pohkeiden alle. Silloin nilkat jäävät näkyviin ja kokonaisuus voi näyttää sirommalta kuin täyspitkässä mekossa. Ei mitään housuja erikseen kesällä tarvitse. Mutta miksi jalkoja pitää erityisesti peitellä? 

Vierailija
29/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin jotkut väljät hengittävät leveät pellavahousut. Maksimekko tosiaan on se helpoin vaihtoehto. Itse en tykkää oikein tunikoista juuri tuon housuongelman vuoksi, leggarit ja muutenkin tunika-housut-yhdistelmä on jotenkin tunkkainen. Mutta tosiaan joku pellavatunika-leveät pellavahousut combo voi olla ihan tyylikäskin jos värit mätsäävät.

Väljät pellavahousut on tosiaan mukavat, ääni tälle! Siihen sopii ihan millainen yläosa vain, tunika tai vaikka kireä t-paita tai toppi. 

Vierailija
30/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs turhaa mitään housuja jalkaan,

Vierailija
31/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs turhaa mitään housuja jalkaan,

Jos pelkkä tunika on päällä, niin on parempi laittaa jotkut housut, koska muuten näkyy sellaista, mitä ei ehkä halua julkisesti näyttää. Mutta vähän pitemmän mekon alta voi jättää kesällä housut kokonaan pois, ja sehän on mukavaa ja vilpoisaa, ihan parasta. 

Vierailija
32/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-

Vierailija
33/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mieluummin kevyt nilkkapituinen kesämekko kuin tunika. Kesämekko on huoleton, alle lyhyet leggingsit.

Tulis kuuma, jos nilkkapituisen mekon alla on legginssit. Mä käyttäisin mekon alla boxereita pienellä lahkeella.

Vierailija
34/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa peittää jalkoja, niin usein riittää, että mekko on midi-pituinen, pohkeiden alle. Silloin nilkat jäävät näkyviin ja kokonaisuus voi näyttää sirommalta kuin täyspitkässä mekossa. Ei mitään housuja erikseen kesällä tarvitse. Mutta miksi jalkoja pitää erityisesti peitellä? 

Jos on pahoja arpia tai suonikohjuja niin niitä monet haluaa peitellä.

Vierailija
35/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin kannatusta leveälahkeisille pellavahousuille tunikan kanssa. Pellavahousut voivat olla pituudeltaan vähän alle puoleen sääreen, tulee kevyempi vaikutelma kuin kokopitkissä. Kun heiluttelee sääriään, niin ei siinä pieniä kauneusvirheitä kukaan huomaa.

Vierailija
36/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkuhousut riittää kesällä tunikan alle. Ei tarvitse olla mitkään isot maxihousut, vaan ihan stringitkin käy. Jos ongelma oli, että jalkoja ei halua näyttää polvista alaspäin, niin jalkaan voi laittaa polvipituiset saapikkaat. Eri tilaisuuksiin erilaiset sappaat, mökkireissulle esimerkiksi Nokian mustat pitkävartiset kumisaappaat on ihan parhaat. 

Vierailija
37/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tuossa vaiheessa. Parasta silti liikkua vain pimeän aikaan. 

Äitisi vai mummosi perua tämä käsitys? Vai itsekö olet päättänyt liikkua ainoastaan pimeällä? -eri-

Vierailija
38/38 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät, ohuet pellavahousut on viileät? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän