Onneksi minulla on kaksi muutakin lasta niin tiedän ettei yhden menestyminen johdu geeneistäni
Mitkään rangaistukset etuuksien menetyksistä fyysiseen ja henkiseen väkivaltaan eivät ole saaneet näitä kahta oppimaan. Voinen lohduttautua että kyseessä on geneettinen ominaisuus eikä sille voi mitään. Me vanhemmatkin olemme vähänkoulutettuja ja samoin kaikki muutkin sukulaiset.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies, jos olet niin ehkä se vähän tyhmempi lapsi onkin sinun ja ne kaksi muuta sitten kenen lie, tai sitten toisinpäin.
Älykkyyttä voi kyllä harjoitella, jos ei luonnostaan ole sellainen. Aivot ovat kuin lihas joka vahvistuu käytöstä ja surkastuu käytön puutteesta.
Tuossa on suuri ristiriita. Olet hyvilläsi että yhden lapsen menestyminen ei johdu geeneistäsi. Sitten kuitenkin käännät oudosti asian käsittämään muita lapsia. Ensin olet iloinen näiden muiden lasten mielestäsi heikommasta menestymisestä. Yhden menestyminen vahvistaa sen että toisten menestyksen puute johtuu geeneistäsi. Sitten jotenkin kääntyy ihan päinvastoin..
Joo, toi on hyvä kun on kolme eri isää niin näkee sen miten ne miehen geenit vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies, jos olet niin ehkä se vähän tyhmempi lapsi onkin sinun ja ne kaksi muuta sitten kenen lie, tai sitten toisinpäin.
Älykkyyttä voi kyllä harjoitella, jos ei luonnostaan ole sellainen. Aivot ovat kuin lihas joka vahvistuu käytöstä ja surkastuu käytön puutteesta.
Tämä. Geenit eivät määrää pärjäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen sukupolven heikoin aines lisääntyy ja väestön ÄO laskee koko ajan. Lopulta rotat jäljellä tukistelemassa toisiaan, ilman kykyä mihinkään muuhun.
Geneettinen kehitys menee tähän suuntaan, mutta edelleen voi harjoitella älykkäämmäksi kuin mitä geeneiltään on.
Toiset selviytyvät vastoinkäymisistä paremmin kuin toiset.
Parempi resilienssi. Kyky kestää vastoinkäymisiä kasvaa sitä mukaan mitä enemmän niitä tulee vastaan. Toiset nousevat takaisin jaloilleen vaikeuksista huolimatta.
Resilienssi on sitä, että selviää huonoista olosuhteista huolimatta. Se ominaisuus ihmisessä ei ole riippuvainen ympäristöstä. Se on oman pään sisällä, ja usein juurikin vaikeuksien kautta itse opittu.
Jos älykkyys on selvästi alle keskitason, pitää nähdä paljon vaivaa pärjätäkseen älyllisessä työssä.
Kyllä huonoista lähtökohdista riippumatta voi menestyä. Nythän Suomen työt siirretään kovaa vauhtia Intiaan, jossa on yhtäkkiä alettu kouluttautumaan korkealle.
Olen syntynyt vuonna 1974, eikä minun mielestäni ruumiillinen kurittaminen ollut tavallista, vaan poikkeavaa ja yleensä sellainen "kasvatustapa" liittyi perheisiin, joissa oli muitakin ongelmia.
Etäisyyttä tuollaiseen vanhempaan, puhelinnumero estoon.
Vierailija kirjoitti:
Etäisyyttä tuollaiseen vanhempaan, puhelinnumero estoon.
Mieluiten olisin vain pistänyt välit poikki, mutta kun tunkeutuivat tontille ja ovelle asti kutsumatta, niin pakko oli pieni tukkapölly antaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan asiasta vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia, että ruumiillista kuritusta harrastavat keskimäärin typerät ja vähemmän koulutetut ihmiset aivan kuten tupakointia raskausaikana.
Tämä on totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Geenit eivät määrää pärjäämistä.
Ratkaisevinta on reenimäärä.
Vierailija kirjoitti:
Menestys on itsestä kiinni.
Usein näin. Itse väkivaltaisesta wt-perheestä. Häiriintyneillä vanhemmilla mt-ongelmia, persoonallisuushäiriötä, ei koulutusta.
Olen menestynyt itse.
Lasten fyysisen ja alistavan kurittamisen kieltävä laki tuli voimaan vuonna 1984.