Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavallista ruokaa et ole koskaan syönyt?

Vierailija
12.04.2026 |

Mulla eineslihapullat ja säilykeliha. Syön kyllä lihaa muuten.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen sienien syömistä, koska se rakenne tuntuu minusta ilkeältä suussa. Voi olla, että olen silti joskus kohteliaisuudesta jonkin sienenpalan nielaissut. 

Yleensä ihmiset jotka ajattelee sienien olevan pahanmakuisia limaisen tuntuisia suussa ovat syöneet vain huonosti valmistettuja sieniruokia. Minkä tahansa raaka-aineen voi pilata.

Vierailija
22/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinanaivot ja koiranliha. Ne ovat täysin arkisia popsittavia miljoonien ihmisten keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinanaivot ja koiranliha. Ne ovat täysin arkisia popsittavia miljoonien ihmisten keskuudessa.

Samoin kaikenlaiset hyönteiset. 

24/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole syönyt sitä läpinäkyvää lihahyytelöä mikä aladobi nyt olikaan tuttavallisemmin sianpäänsyltty 

Jo pelkästään ulkonäön takia en pysty syödä sitä 

Pentti Karvonen on trollien kuningas ou je

Vierailija
25/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkraperunoita eikä kyllä ole aikomusta kokeillakaan. 

Vierailija
26/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mitään lenkkimakkarasta tehtyä ruokaa. Syön lihaa, ei siinä mitään, mutta sen perinteisen lenkkimakkaran jätän koskematta. En vaan pysty, eikä onneksi tarvitse. Ala-asteella 1970-luvulla yritin syödä uunimakkaraa, siinä oli jotain pieniä valkoisia palasia ja melkein oksensin. Lapsena en kotona syönyt mitään makkaraa. Koulussa jätin makkarakeitosta makkaranpalat lautaselle. Nykyisin on niin paljon muuta syötävää, mutta menneinä vuosikymmeninä lenkkimakkaroilta ja gotlereilta ei voinut mitenkään välttyä. 

Vierailija
27/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosia. 

Sitä oli usein alakoulussa ruokana, ja ruokailu oli aina luokassa opettajan valvonnassa. Läskisoosissa oli pieniä ihraisia sianlihapaloja, joissa oli sianlihaa ja paljon valkoista ihraa.   

En vaan voinut syödä sitä. Opettaja näki, etten koskenut lautasellani olevaan ruokaan ja otti lautaseni kateederille (luojan edessä korokkeella oli vanhan mallinen opettajan pöytä) ja söi siellä lautaseni tyhjäksi ja toi sen takaisin minulle. Hän halusi näyttää mallia, että kaikkea ruokaa on syötävä.

Tuli seuraava läskisoosi päivä. En pystynyt syömään. Opettaja otti taas lautaseni luokan eteen ja söi sen tyhjäksi.  

Sitten hän ymmärsi, että en vaan pysty. Olisin muuten syönyt. 

Siinäpä olisi mallia nykyisille opettajille. 

Vierailija
28/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa. Joskus Ala-asteella olen maistanut kun kouluruokailussa oli pakko maistaa. Mutta koskaan en ole syönyt kokonaista annosta. 

Vierailija
29/29 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan