Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki autot on aina paskana! Korjaamot kusettaa!

Vierailija
11.04.2026 |

Meidän perheessä on useampi 5-10 vuotta vanha auto. Aina niissä on kaikkia vikoja. Ollaan käytetty merkkihuolloissa ja vähemmän merkkihuolloissa. Aina jää jotain tekemättä, mistä on sovittu, ja sovituista asioista on puolet jätetty tekemättä mutta laskutus kyllä toimii. Yhtä autoista korjataan nyt itse, ja korjauskohdan lähellä vuotaa paikka, mikä huollettiin rahalla kuntoon muutama kuukausi sitten. Että hyvin oli hoidettu. 

Olisi mahtavaa löytää sellainen korjaamo, jossa oikeasti osataan korjata, tehdään se huolellisesti ja autot pysyisivät kunnossa. Olisin valmis maksamaan, mutta oon varmaan tuhansia tonneja laittanut rahaa siihen, että joku antaa valohoitoa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki autot paskana perheessä, koska niistä ei tajuta mitään.

Maksa tai valita se saatanan valittaminen!

Eikös ap juuri valitellut kun on maksanut paljon ja silti ei tule kuntoon? 

Vierailija
22/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta toyota seuraavaksi niin ei muutakuin kovaa ajoa sanoo katsastusmies 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10v ikäisessä autossa ei vikoja saa olla eikä olekaan jos on japsi. Jarrupaloja ehkä vaihdettu.

Vierailija
24/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä korjaan itse halvat romuni ja säästän.

Ei valittamista ollenkaan.

Vierailija
25/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta toyota seuraavaksi niin ei muutakuin kovaa ajoa sanoo katsastusmies 👍

Niin meillä on jo paskana oleva toyota. Välillä voi ajaa kovaa, välillä ei voi ajaa ollenkaan -ap-

Vierailija
26/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä korjaan itse halvat romuni ja säästän.

Ei valittamista ollenkaan.

No v*ttu korjaa. Minä en ehdi tekemään kaikkea itse, niin joku muu voisi korjata noi kerralla kuntoon ja maksaisin siitä. En valita että se maksaa. Valitan, että maksan siitä että mitään ei korjata. -ap-

Vierailija
27/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmin pääsee kun jaksaa itse perehtyä autoon täydellisesti.

Näin olen aina toiminut autojeni kohdalla.

Seuraan autoa jatkuvasti, mm. öljyt ja nesteet tarkastetaan joka viikko. On oma obd lukija. On tieto tyyppivioista joita myös seurataan, ilmeneekö. Jos ilmenee, vika korjataan parannettuna (poistetaan juurisyy.)

Esimerkki: Peugeot 406, tyypillinen vika kuluvat "koiranluut". Ratkaisu: joka nurkkaan vahvistettu versio, siis kestävämpi osa, niitä saa esim. motonetistä. Kyseinen vika ei enää vaivaa käytännössä ollenkaan.

Ford Mondeo. Tyyppivika: vetoakselin suojakumit. Ratkaisu: monta ratkaisua, mutta alkuperäinen konstruktio kuitenkin uusiks paremmin kestävällä tavalla (vetarin öljyt pysyy sisällä).

jne.

Vierailija
28/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuossa ylempänä joku puhuu tyyppivioista. Meidän autoissa on aina jotain ihan h*lvetin hämäriä vikoja, joidenka löytyminenkin vie jo ikuisuuden. Ja korjaaminen toisen ikuisuuden, paitsi ettei ne ikinä tule kuntoon. -ap-

Vierailija
29/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuossa ylempänä joku puhuu tyyppivioista. Meidän autoissa on aina jotain ihan h*lvetin hämäriä vikoja, joidenka löytyminenkin vie jo ikuisuuden. Ja korjaaminen toisen ikuisuuden, paitsi ettei ne ikinä tule kuntoon. -ap-

No mitä vikoja? Todennäköisesti, jos selvität asioita itse, niin olet nopeasti perillä enemmän kuin ne korjaamot. Varsinkin marmoritiski, niiden tehtävänä on painaa rahaa ja ottaa asiakkailta rahat pois jälkimarkkinoilta. Kyllä sä tiedät. Oma obd lukija Motonetistä, Internet ja chat gpt jne avuksi, et sä tarvi muuta. Ja jos/kun vika tiedossa voit kilpailuttaa autojerryn kautta tarvittavan korjauksen tai tehdä itse.

Nykyään on autofoorumit, reddit, netti täynnä tietoa.

Vierailija
30/30 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät asiakkaalle ylimäääräisenä ns. simppeleitä hommia, jotka eivät sido asentajia pitkäksi, mutta voivat läväyttää asiakkaalle ison laskun. Persehommiin ne ei lähde ellei ole pakko, koska asentajilla menee niihin liikaa aikaa, syntyy kiroilua ja lasku karkaa käsistä kun tulee tunteja liikaa ---> asiakas ei lähde leikkiin mukaan. Persehommat saa pyytämällä, jos ne pitää hoitaa. Volyymillä myyvät uutta akkua terveen tilalle ja sen sellaista nopeaa bonusjutskaa.

Myntimies