Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko IVF:ien välissä pidettävä taukoa?

08.05.2007 |

Heippa!

Tietääkö joku voiko uuden IVF-hoidon aloittaa heti vai pitääkö kropan toipua välissä? Vuoto alkoi ennen testipäivää tässä IVF:ssä, eikä pakkaseen saatu mitään. Lääkäri on nyt lomalla ja mietiskelen, että ehtiskö vielä ennen kesälomia uuteen IVF:ään....Jostakin olen kuullut, että hoitojen välissä pitäis olla 3 kk, mutta pitääköhän se paikkansa?

Kiitos jo etukäteen mahd. kommenteista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 7 icsiä kokeneena en ikinä halunnut pitää taukoja vaan halusin suoraa

päätä uuteen hoitoon eikä kukaan minua estellyt :) Olimme hoidossa julkisella sekä Väestöliitossa.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi EHKÄ ollut järkevää antaa jossakin vaiheessa kehon levätä hieman enemmän...mutta kun vauvan kaipuu oli kova niin ei siinä paljoa järjellä ajatella siinä vaiheessa ;(

Meillä hoidot tehtiin seuraavasti:

1. syyskuu 2002 (julkisella)

2. tammikuu 2003 (VL:ssa)

3. kesäkuu 2003 (julkisella)

4. elokuu 2003 (VL:ssa)

5. joulukuu 2003 (VL:ssa)

6. maaliskuu 2004 (julkisella)

7. lokakuu 2004 (VL:ssa, luovutussoluhoito)

Osa hoidoista tehtiin pitkällä kaavalla ja osa lyhyellä kaavalla.

Mikäli emme olisi välillä menneet VL:oon hoitoihin, olisi hoitojen välillä ollut suhteellisen pitkä aika ....ja onhan tuossakin väliä 4kk,5kk,2kk,4kk,3kk ja 7kk....siltikin tuntui, että koko aika oli menossa jotain hoitoihin liittyvää :O

Toisaalta olen tyytyväinen, että hoidot tehtiin suhteellisen nopeaan tahtiin " alta pois" . Toki on ihan yksilökohtaista miten pian kroppa (lähinnä munasarjat) palautuvat. Itselläni soluja tuli joka kerta suhteellisen vähän (max 10kpl) ja munasarjat palautuivat nopeasti.

Olen ymmärtänyt, että joissakin hoitopaikoissa suositellaan tietyn pituista taukoa hoitojen välissä ja joissakin taas ei oteta sen suurempaa kantaa asiaan. Mielestäni kannattaa kuunnella lääkärin mielipidettä asiasta:)

Vielä lopuksi, että meille nuo hoidot eivät auttaneet eli raskautta ei saatu alkamaan yhtään kertaa :( 1.5 vuotta viimeisestä hoidosta tulin luomusti raskaaksi suureksi ihmetykseksi ja poika on nyt inan vajaa 7kk:)

Tsemppiä matkaan!!

T. Je_Ni

Vierailija
2/3 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos viestistäsi!

Tässä tosiaan iskee " ahneus" tehdä hoitoja nopealla aikataululla, vaikka toki jäämme ihan hyvillä mielin odottamaan, jos lääkäri on sitä mieltä.

Onnea kovasti sinulle luomuvauvasta! Meillä on ilonamme myös 1v. esikoispoika, jolle toivomme sisarusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin pidetty yhden kierron väli, jotta limakalvo ehtii toipua (tai siis ainakin näin meille on sanottu). Meillä siis vaikka kiertoon 1 on tehty ivf pitkällä kaavalla. Toinen kierto lepoa. Kolmanteen sitten jo pas. Jos pas on tehty luonnolliseen kiertoon, niin niitä voi tehdä ihan peräjälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän