Taas drooneja Suomeen
Kommentit (886)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että Vakkuri oli tehnyt videon eilen. Muutkin voivat keskustella.
Se on hyvä video.Asiallinen ja realistinen.Minäkin katsoin sen.
Vakkuri on ollut myös armeijassa töissä. Reservin upseeri.
Vakkuri tarjoaa kaikille eksyneille lampaille hauskoja tarinoita, joita voi sitten itsekseen märehtiä. Kukaan tervejärkinen upseeri, oli sitten palveluksessa tai evp, ei tee vuodesta toiseen useita kymmeniä videoita viikossa.
Lähinnä hän vaikuttaa olevan jonkin sortin "kulttijohtaja", jonka huomiosta hän selvästi tuntuu nauttivan.
Minä puhun nyt siitä, että hän puhuu täyttä
asiaa maanpuolustuksesta.
Muista en tiedä, mutta Merivartioston apulaiskomentaja Ilja Iljiniin minä luotan. Siinä on mies paikallaan.
Suomi on pulassa. Nyt itärajalle se drooniverkko
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5154b8b2-a9f7-4437-bbce-af6176d0ff3c
Eiköhän ne ole niitä aikaisempia drooneja, niitähän voi vielä löytyä maasta kauan, jos on jonnekin kauas asutuksesta pudonneet. Tämä on iso ja harvaan asuttu maa.
Jos sellaisen löytää vaikka korvasienien keruureissulla, niin ei pidä mennä lähelle ihmettelemään, vaan soittaa viranomaisille tai vaikka hätänumeroon 112.
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta Merivartioston apulaiskomentaja Ilja Iljiniin minä luotan. Siinä on mies paikallaan.
Meidänkin mielestä juuri venäläinen ILJA on hyvä idea .
Vierailija kirjoitti:
Onko Häkkänen lähtenyt lomailemaan ulkomaille?
Kosolan mielestä isompi pohdinnan paikka on siinä vaiheessa, jos drooni osuu Suomessa asutukseen. Sen todennäköisyys ei ole nolla.
– Ei se kaukana ollut, Kosola sanoo.
Kouvolassa drooni putosi alle sadan metrin päähän asuinrakennuksesta. Droonin vaarallinen säde on noin 300 metriä tai jopa enemmän.
Tää jyri kosola puhuu asiaa ja faktaa🙏
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pulassa. Nyt itärajalle se drooniverkko
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5154b8b2-a9f7-4437-bbce-af6176d0ff3c
Kosolan mielestä isompi pohdinnan paikka on siinä vaiheessa, jos drooni osuu Suomessa asutukseen. Sen todennäköisyys ei ole nolla.
Kouvolassa drooni putosi alle sadan metrin päähän asuinrakennuksesta. Droonin vaarallinen säde on noin 300 metriä tai jopa enemmän.
Minä uskon Jyri Kosolan sanaan. En Petteri Orpon. Realismi Kosolalla.
Ne todennäköisemmin sijaitsevat itäisessä Suomessa, koska venäjän radioliikennehäirintä ohjasi niitä sivuun ja olivat luultavasti tarkoitettu jonnekin itävenäjälle lähettää Ukrainan puolustautuessa venäjän aloittamaa hyökkäysotaa vastaan,
Vierailija kirjoitti:
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov tuskaili sihteerilleen sitä, kun Venäjä on niin leveä maa,
että itäisen ja läntisen venäjän aikaero on yhdeksän tuntia.
Lavrov:
Soittelin ystävälle hyvät syntymäpäivät Chukotkaan ja hän totesi synttäreiden olleen jo eilen.
Sitten ajattelin soittaa Schröderille Saksaan ja toivottaa hyvät uudet vuodet, mutta Schröder totesi,
että vuosi vaihtuu vasta huomenna.
Putin kuuli keskustelun ja totesi:
Mä tiedän miltä tuo tuntuu. Mä soittelin Jevgeni Prigozhinin perheelle surunvalittelut ja osanotot,
mutta ei se h*lvetin lentokone ollut vielä edes noussut Moskovasta.
tämä, varsinkin tuo vimpo
Vierailija kirjoitti:
Jyri Kosola👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää jyri kosola puhuu asiaa ja faktaa🙏
Kosolan ei tarvitse miellyttää enää ketään kun on jo eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyri Kosola👌
Nuoria tarvitaan nämä energiajuomaa ja suklaata syövät tiktok tattipäät voivat pelastaa Suomen🙏 Toivoa ei ole menetetty. Tulevaisuus on nuorissa
Kosolan mukaan kyse on sukupolvierosta. Hän luottaa majureihin ja heitä nuorempiin upseereihin, jotka ovat aina eläneet modernin tekniikan ympäröimänä. He ymmärtävät everstejä ja kenraaleja paremmin, miten perustavanlaatuisesta muutoksest
Tais olla Petteriltä harkitsematonta kertoa että viran omaiset olivat jo etsineet Iitin alueelle pudonnutta droonia. Minulle ainakin tuli mieleen että marjaan eksyneet mummotkin löydetään aika helposti. Niin miten ei sitten droonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku "ei se mitään, virheitä sattuu, pitää ymmärtää" -porukan jäsen kertoa, kuinka monta suomalaista olisi mielestänne ihan ok uhrata vahingossa?
Yksi syrjäseudun omakotitalossa asuva perhe joutaa varmaan teidän puolestanne mennäkin?
Mutta entä kokonainen kerrostalollinen ihmisiä? Mitä jos drooni harhautuukin jonkin kaupungin keskustaan?
Mihin se raja vedetään?
Kysymyksesi on hyvä ja ajankohtainen, mutta esitän sinulle vastakysymyksen aiheesta:
Mikäli Venäjä hyökkäisi Suomeen, niin Suomen intresseissä olisi tietenkin aivan samalla tavalla tuhota Venäjän öljysatamat. Ja vaikea kuvitella, että suomalaisia siinä kohtaan paljon kiinnostaisi, vaikka jokunen drooni lentäisi Viroon.
Toisin sanoen, kyetkö näkemään tämän kokonaisuuden ja ymmärtämään mistä tällä hetkellä on kyse?
Vastakysymyksesi on aivan absurdi. Kysyt "kyetkö näkemään kokonaisuuden?" ja pohjustat sen aivan poskettomalla väitteellä, ettei suomalaisia "paljon kiinnostaisi", jos sodassa vahingossa lähettäisivät jokusen droonin Viroon ja mahdollisesti tappaisivat siellä viattomia sivullisia.
Totta helvetissä kiinnostaisi. Eikä Suomi taatusti lakkaisi anteeksipyytelemästä, virallisia selvityksiä vaadittaisiin sieltä täältä, ja vannottaisiin ettei näin riskialttiita järjestelmiä käytetä ilman lisätutkimuksia.
Esitänpä sinulle yhtä absurdin vastakysymyksen. Jos Suomi sodassa ollessaan lähettäisi Venäjän puolelle niin riskialttiita pilipali-drooneja, että Venäjä voisi halutessaan lähettää ne takaisin Helsingin keskustaan, väitätkö ettei Suomea "paljon kiinnostaisi" ja että se jatkaisi itsepintaisesti tuollaisten aseiden käyttöä?
Kenen intresseissä ylipäätään on lennokit - tai muut itseohjautuvat aseet - jotka eivät periaatteessa ole enää kenenkään hallinnassa sen jälkeen kun ne on lähetetty matkaan? Onko vain hyväksyttävä olankohautuksella, että tällaista se sodankäynti nykyään on?
Lopeta jo. Venäläisten sekä muiden trollien sadut ja narratiivit eivät enää toimi Suomessa, vaikka niitä on kieltämättä hauska lukea. Ukraina tekee tällä hetkellä aivan sitä samaa, mitä Suomi tekisi jos Venäjä hyökkäisi Suomeen - siis tuhoaisi Venäjän öljysatamat.
Eikä tuo Venäjän trolliksi syyttäminen toimi enää. Ei kiinnosta, mitä mieltä olet mielipiteistäni. Taidat kyllä itse olla joku venäläinen satusetä, jos tosissasi kuvittelet, että Suomi sotatilassakaan tekisi röyhkeästi ihan mitä tahtoo muista välittämättä.
Öljysatamien tuhoamisesta en ole sanonut mitään, vaan metodeista, joilla se tehdään. En minäkään puutarhastani hävitä tuholaisia niin, että naapuritalon asukkaat kuolevat myrkkyihini.
Mitä ihmettä??? Jostain syystä et sanonut mitään öljysatamien tuhoamisesta. Voisikohan kentien johtua siitä, että se on kovin kiusallista Venäjälle, kun 'suurvallan' öljysatamat palaa täydellä liekillä jo kolmatta viikkoa?
Ja mitä tulee sinun puutarhassasi leijuviin myrkkyihisi, niin ainut sinun myrkkysi on VALHE!
"Jostain syystä et sanonut mitään öljysatamien tuhoamisesta. Voisikohan kentien johtua siitä, että se on kovin kiusallista Venäjälle, kun 'suurvallan' öljysatamat palaa täydellä liekillä jo kolmatta viikkoa?"
Mitä vittua nyt taas? Johtuisikohan siitä, että minä en millään muotoa vastusta Venäjän öljysatamien tuhoamista (se oli koko pointtini, lukutaidoton tampio), vaan sitä, että drooni toisensa jälkeen harhautuu Suomeen??
Mitäpä jos sanoisit sen sitten ääneen?
Mikäli Venäjä hyökkäisi Suomeen, niin Suomen intresseissä olisi tietenkin aivan samalla tavalla tuhota Venäjän öljysatamat. Ja vaikea kuvitella, että suomalaisia siinä kohtaan paljon kiinnostaisi, vaikka jokunen drooni lentäisi Viroon.
Tai että Viro vaatisi Suomea lopettamaan tällaiset hyökkäykset venäläissatamiin, koska heidän oma puolustuksensa ei toimi.
No me ollaan tästä niin perustavanlaatuisesti eri mieltä, että turhahan tätä keskustelua on jatkaa.
Kukaan ei vaadi ketään lopettamaan hyökkäyksiään Venäjälle. Mutta jos Suomen hypoteettiset droonit harhautuisivat Viroon, olen 100% eri mieltä kanssasi, ettei se muka "kiinnostaisi ketään" Suomessa. Suomi aivan taatusti tekisi kaikkensa varmistaakseen, etteivät virolaiset siviilit joudu jatkossa enää vaaraan.
Tämä ei ole sitä paitsi pelkästään Ukrainaan liittyvä juttu, vaan kysymys on modernista sodankäynnistä ylipäätään. Siis olenko minä muka ainoa ihminen täällä, joka on sitä mieltä, että aseet jotka voivat päätyä summan mutikassa ihan vääriin kohteisiin, ovat täysin epäeettisiä, huonosti suunniteltuja ja kääntyvät vielä käyttäjiään vastaan??
Ei helvetti, että pitikin syntyä tähän typerään tekoälyn aikakauteen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oleellinen asia ole kuitenkin se, että Suomi näyttää satelliittikuvissa edelleen siltä samalta Suomelta kuten aina ennenkin, mutta Venäjän roihuavat öljysatamat näkyvät Kuuhun asti. Miksi Venäjän ilmapuolustus ei toimi?
Onko Venäjän ilmapuolustus meidän asiamme? Roihutkoon vaikka koko Pietari.
Pessimistiä pelottaa, optimisti ajattelee niiden putovan aina metsään tai pellolle. Ei syytä huoleen.