Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei ole varaa erota. Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä?

Vierailija
11.04.2026 |

Niin, otsikossa. Miten olette päässeet parisuhteesta pois kun omaa omaisuutta ei ole, eikä mitään realistista mahdollisuutta muuttaa pois? Olen pyöritellyt eroa päässäni jo pienen ikuisuuden eikä mitään fiksua ratkaisua vaan löydy. Jos eroaisin nyt niin joutuisin asumaan miehen kanssa silti varmaan tämän vuoden loppuun asti. Toivon että työllistyisin ihan vaan siksi, että saisin säästettyä rahaa lähtemiseen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasta saa asumistukea ja toimeentulotukea ja harkinnanvaraista toimeentulotukea ja vuokravakuuden. Kyllä sulla varaa on.

Mutta asuntojono on pidempi kuin kiinanmuuri, ja jokainen tajuaa miksi.

Miksi mennä mihinkään asunto jonoon, josta joskus voi saada yli hintaisen luukun jostain slummista?

Vuokra-asuntoja on muitakin.

Vierailija
22/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit uuden miehen tietysti ja muutat hänen luo.

Kunnon elintaso luuserin toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis joo, ei tämä parisuhde mikään älyttömän hirveä ole, mutta tätä on yritetty jo vuosia pelastaa ja vuosi vuodelta käy vain selvemmäksi että minun ja puolisoni elämäntavoitteet ovat liian erilaisia. Tänään tuli viimein se tajuaminen että ei hitto, eihän tässä ole mitään järkeä. Ap

Vierailija
24/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä loppuvuosi rahaa sivuun ja ensi vuonna sitten ero. 

Vierailija
25/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajennat työhakuasi koko Suomen alueelle. 

Vierailija
26/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puret huulta ja annat persettä kuten tähänkin asti, luuseri.

ilmiannettu

Annoitko vittua Ilmille?

Vierailija
27/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae siivoojaksi, suomenkielisille siivoojille on aina töitä. Sit säästät muutaman tonnin, sinnittelet liitossa siihen saakka, maksat takuuvuokran yksiöstä ja pääset omillesi. Kun kerran olette naimisissa niin puolet huonekaluistanne on sinun. 

Niin sitä muutkin ovat lähteneet nollasta rakentamaan omaa elämää. 

Vierailija
28/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan säilyttää nykyisen elintasoni erotessa.

Ap

Hei trolli, älä viitsi. Heh, elintasoni on nyt jo kituuttamista. En usko että se muuttuisi erotessa mihinkään suuntaan. -oikeasti ap

Eli sitten vain eroa ottamaan.

Vierailija
29/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä loppuvuosi rahaa sivuun ja ensi vuonna sitten ero. 

Tekisin näin jos se olisi mahdollista, eli työllistyisin. Tipun varmaan ihan juuri toimeentulotuelle ja sitten en ainakaan voi säästää. Olen tehnyt pitkään toimenpiteitä tilanteen paranemiseksi, ne eivät ole toimineet ja olen kaivanut vaan omaa kuoppaani syvemmäksi. Ap

Vierailija
30/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai tää on trolli.

Vierailija
31/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae siivoojaksi, suomenkielisille siivoojille on aina töitä. Sit säästät muutaman tonnin, sinnittelet liitossa siihen saakka, maksat takuuvuokran yksiöstä ja pääset omillesi. Kun kerran olette naimisissa niin puolet huonekaluistanne on sinun. 

Niin sitä muutkin ovat lähteneet nollasta rakentamaan omaa elämää. 

En ole päässyt edes haastatteluun yhteenkään siivoojan hommaan mihin olen hakenut. Ei kun, yhdestä kysyttiin pääsenkö haastatteluun ja sitten tuli täysi radiohiljaisuus. Löysivät kai jonkun toisen.

Ei olla naimisissa, itseasiassa siinä on yksi syy sille miksi koen suhteen menetetyksi tapaukseksi. Ap

Vierailija
32/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaalla perseellä pääsee uuden miehen luo,sitä ensin tarvitaan.

Vierailija
33/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ukko voi muuttaa itse muualle?

Vierailija
34/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele kymmenen vuotta ahkerasti ja tee sen jälkeen ahkerasti töitä työnhaun eteen. Jos tärppää, niin pääset raatamaan kellon ympäri peräsuoli pitkällä niin että kaikki turha ostelu karsiutuu pois kun ei enää jaksa eikä ehdi, ja 2 neliöö riittää kodiksi.

Tienaat valtiolle rahaa.

Vierailija
35/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on varmaan joku vika, mutta mulle ei olisi ongelma auttaa eron haluavaa osapuolta kämpän saamisessa ja (takuu)vuokran maksussa, kunnes saa töitä tai tukiasiansa rullaamaan yms. Se, että joku haluaa erota minusta, ei tarkoita, että toista ei voi auttaa siihen asti, että saa asiansa järjestykseen.

Vierailija
36/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ukko voi muuttaa itse muualle?

Jouduttaisiin muuttamaan molemmat pois tästä asunnosta eron tullessa, mutta ensin jouduttaisiin asumaan vuoden loppuun asti tässä. Ap

Vierailija
37/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hienosti" järjestetty oma elämä. 

Aika ylimielistä tekstiä. Osaatko ajatella ollenkaan ettei elämää voi aina järjestää itselleen taloudellisesti niin että kaikki ratkaisut hetkenä minä hyvänsä voisivat olla mahdollisia. Olen esim itse velkaantunut tahtomattani menetettyä kodin ja omaisuuden niin että vaikka käyn joka päivä töissä niin tilillä on usein vain euro rahaa enkä osta mitään, maksan vain lainat ja pakolliset laskut. Olisin halunnut erota jo vuosia sitten, mutta miten erotaan jos rahaa ei ole edes maksaa käräjäoikeuden kuluja, saati senttiäkään muuttamisesta. Iskäx4

Vierailija
38/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussa on varmaan joku vika, mutta mulle ei olisi ongelma auttaa eron haluavaa osapuolta kämpän saamisessa ja (takuu)vuokran maksussa, kunnes saa töitä tai tukiasiansa rullaamaan yms. Se, että joku haluaa erota minusta, ei tarkoita, että toista ei voi auttaa siihen asti, että saa asiansa järjestykseen.

Tiedän että mieheni ehkä jopa saattaisi haluta auttaa, mutta vaatisi sitten noita auttamisrahoja takaisin myöhemmin, eikä huvittaisi jäädä tälle rahallisesti velkaa yhtään tilanteessa jossa minulla ei ole rahaa ja en haluaisi olla enää mitenkään tuossa ihmissuhteessa kiinni. Ap

Vierailija
39/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia niin sitten vaan hommaat minkä tahansa asunnon jostain ja haet sosiaalitukia. Ja niitä töitä. Tai roinat varastoon ja kaverin /vanhemman sohvalle.

Isoin ongelma on usein päänsisäinen. Kun päätät lähteä, se onnistuu! Tsemppiä ap!

Vierailija
40/41 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten kannatta unohtaa koko ajatus, nykytilanne ei välttämättä olekaan kovin kauhea, tai sitten vain yrität pyydystää uuden elättäjän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan