Minne voi viedä pihaan tulleen siilin?
Kommentit (49)
Meillä oli kerran jänis pienessä häkissä ja se karkasi siitä itse ja alitse pääsi tekemään kolon. Häkissä ei ollut pohjaa ja siitä pääsi karkuun. Itse muistan tapauksen, kun olin pieni lapsi ja isommat veljeni oli ottaneet pienen jäniksen kiinni kesällä.
No onhan tää nyt provo. Ei kai kukaan noin puupää olisi oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran jänis pienessä häkissä ja se karkasi siitä itse ja alitse pääsi tekemään kolon. Häkissä ei ollut pohjaa ja siitä pääsi karkuun. Itse muistan tapauksen, kun olin pieni lapsi ja isommat veljeni oli ottaneet pienen jäniksen kiinni kesällä.
Miten vanhemmat eivät puuttuneet asiaan? Tukkapöllyä tuollaisille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siilille voi tarjota kissan ruokaa ja vettä. Ja oletko varma ettei sillä ole poikasia jossain siinä lähettyvillö?
Ei kai nyt vielä sentään.
Ja kävin viemässä sen metsään.Minkä takia veit sen omasta ympäristöstä pois?
Koska täällä on liikaa liikennettä, paljon harakoita ja muita vaaroja. Ei täällä ole sille ruokaa.
Miksi kysyit sitten neuvoa, jos parissa tunnissa veit jo metsään?
Koska en halunnut kauaa ahdistaa sitä häkissä :O tuo nyt oli parasta mihin pystyin. Mietin, että pitääkö se viedä hoitolaan kun kevät on niin varhainen.
Olisit mieluummin ruokkinut sitä. Huhtikuussa ne heräilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siili osaa itse mennä sille sopivaan paikkaan, kun päästät sen vapaaksi.
Ok, vien sen jonnekin sopivaan paikkaan. Meidän lähellä on liikaa autoja, harakoita ja muuta vaaraa.
Ei, vaan päästä se vapaaksi siellä, missä olet (aivan turhaan) vanginnut sen.
Kyllä, sillä voi olla perhe lähellä ja nyt erotat sen perheestään jos viet sen kauas. Anna olla nyt ja älä huolestu. Kyllä se selviää.
Ei siileillä ole perhettä, eikä edes poikasia tähän aikaan. Siilit ovat yksineläjiä. Joskus niitä on useitakin samalla alueella mutta yleensö kohtaamiset aiheuttavat jonkin verran puhunaa ja uhkailua. Päästä siile joko pihaan tai sitten vie jonnekin, missä ei ole maantietä ihan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhemmat eivät puuttuneet asiaan? Tukkapöllyä tuollaisille pojille.
He olivat isoja poikia ja aikuisia taisivat olla jo, mutta alle20 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Siili osaa itse mennä sille sopivaan paikkaan, kun päästät sen vapaaksi.
Tämä. Luonnoneläin joutuu häkissä paniikkiin.
Jonnekin aidan juureen ja anna maitoa lautaselle. Tai kasvimaalle.
Koska en halunnut kauaa ahdistaa sitä häkissä :O tuo nyt oli parasta mihin pystyin. Mietin, että pitääkö se viedä hoitolaan kun kevät on niin varhainen.