Nimi pojalle hakusessa! Suosikkinimeni on TENHO, mutta...
... sitä emme kuitenkaan meinaa antaa. Mutta oi miten nätti nimi tuo mielestäni on, ja kaunis merkityskin (=lumo, viehätys). Tulisiko teille mieleen mitään pojannimiä, joissa olisi jotain samaa tyyliä/äänneasua/henkeä tms. kuin tuossa tykkäämässäni Tenhossa? Todella vaikea keksiä pojalle miellyttävää nimeä, tytölle löytyi helposti useampikin vaihtoehto. Laskettu aika se vaan lähestyy eikä nimestä tietoakaan.
(Aloitin joskus ehkä pari kk sitten samasta aiheesta tänne ketjun, mutta se poistettiin aika pian. Sinne tulleet nimiehdotuksetkin katosivat siinä samalla. Nyt uusi yritys. =)
Kommentit (85)
Tulee Reinikainen mieleen. Olen samaa mieltä, että se on kaunis nimi, mutta assosioituu tosiaan liiaksi romaneihin. He ovat toki aivan ok, mutta en ottaisi tieten tahtoen musliminimeäkään (Muhammed) tai jotain alkuperäiskansan nimeä (Istuva Härkä) tms.
Tykkään näistä nimistä: Olavi, Sampo, Sirius,Severi ja Ilmari esimerkiksi.
Mitäs ihmiset tykkää Valtti-nimestä? Itse olisin niin halunnut tuon nimen pojalle, mutta en saanut isää enkä pojan sisaruksia myöntymään millään. Minusta niin kiva nimi ja vähän harvinaisempikin.
Miten olisi Terno? Kunnon kriminaalin nimi ainakin, jossei muuta.
Miten olisi Vartti?
Tai vanha perinteinen Kotivalo?
Tiedän pienen Tenhon, suloinen on.
Terho, Heimo, Henno, Taito, Touko, Tahvo Taavi, Teijo
Tulee mieleen Jopet Shown Tenho Lepakko.
Aina kun nimistä on kyse, niin suurin osa vastaajista latelee tahallaan kaikenlaista soopaa. Jotenkin lapsellista.
Mulla on ollut Tenho -niminen työkaveri. Minusta se on kiva nimi. Kuka ihme käskee vaihdella nimien kirjaimia? Mitä järkeä?
En ymmärrä Sulo -nimen "kauneutta.". Johtuu tietysti siitä, että minun lapsuudestani kaikki Sulot oli vanhoja äijiä ja niitten lempinimet oli aina joku Suli tai Suikka.
Hemmo