Vessanpönttö tukossa, mitä tehdä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miten vessanpöntön saa tukkoon? Mitä sä sinne tungit? Talouspaperia?
Meillä irtosi sellainen pöntön reunassa roikkuva wcn pesu/raikastin häkkyrä ja ilmeisesti pökäle ja paperit jäi siihen kiinni.
Kaada ämpärillä kuumaa vettä. Toista monta kertaa. Aina on auennut tuolla konstilla. Jostain syystä pyttyni tukkeutuu helposti.
Liuota muutama astianpesukonetabletti kuumaan veteen, laske ämpäriin lämmintä vettä ja sekoita nämä. Kaada ämpäristä vesi kerralla nopeasti pönttöön.
Ap:n tapauksessa, jossa pönttöön on pudonnut muovihäkkyrä, kannattaa yrittää kaivaa käsin se häkkyrä pois.
Rassi on hieman hankala, koska hajulukossa on niin jyrkät mutkat.
Jos sinne tukokseen ei kerta kaikkiaan yllä, niin sitten sankoon vettä vaikka puolilleen ja
kaadat sen veden pönttöön korkealta, äkkikaadolla, toista tarvittaessa.
Tämä siis vain, mikäli pönttö vetää kuitenkin hieman eikä ole täynnä vettä, silloin tämä ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile karhupumppua tai vaijeria, jos ei auta soita loka-auto paikalle, tyhjentävät.
Kerrostaloon?
Kalliiksi tulee sunkin elämä jos noin kädetön olet.
1. Ongi törky pois rautalangalla, jonka päässä koukku
2. Karhupumppu
3. Huoltoyhtiö (ok-talossa itsemurha)
Mene kylppärin pöntölle, niin minä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaada ämpärillä kuumaa vettä. Toista monta kertaa. Aina on auennut tuolla konstilla. Jostain syystä pyttyni tukkeutuu helposti.
Nämä nykyajan vettä säästävät pöntöt tukkeutuvat helpommin kuin entisajan pöntöt.
Vettä ämpäriin ja kaadat nopeasti sen kerralla pyttyyn. Tällä konstilla meillä on yleensä auennut tukkeutunut wc. Kerran tai pari olen joutunut laittamaan muovipussin käden päälle ja kaivelemaan käsin auki.
Vierailija kirjoitti:
Laita kansi kiinni
Avaa kansi.
Ap, tässä. Olen kokeillut tyyliin kaikkea eikä auta. Vesi nousee melkein istumakorkeuteen, mut hitaasti laskee kokonaan. Mutta jos vetää niin vesi nousee korkealle. Ei tunnu enää tukosta, aiemmin oli paperia näkyvissä. Mutta vesi ei laskeudu normaalisti edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Liuota muutama astianpesukonetabletti kuumaan veteen, laske ämpäriin lämmintä vettä ja sekoita nämä. Kaada ämpäristä vesi kerralla nopeasti pönttöön.
Lämpöshokki halkaisee pytyn ja kakkavesi leviää lattialle. Onko sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin kaikkea tukkeutuneeseen pönttöön, avautui lopulta tyhjällä Pringles-purkilla rassailemalla.
Minäkin olen tätä keinoa joskus käyttänyt, kun ei karhupumppua ollut saatavilla. Taisi löytyä niksi-pirkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpöshokki halkaisee pytyn ja kakkavesi leviää lattialle. Onko sitten hyvä?
Lämmintä vettä. Ei kuumaa. Me tehty noin vuosia eikä pönttö ole haljennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin kaikkea tukkeutuneeseen pönttöön, avautui lopulta tyhjällä Pringles-purkilla rassailemalla.
Minäkin olen tätä keinoa joskus käyttänyt, kun ei karhupumppua ollut saatavilla. Taisi löytyä niksi-pirkasta.
https://www.k-ryhma.fi/pirkka-lehti/niksi/wc-tukossa
Sieltähän se löytyi 😅
Vedin käteen. Onks se sama?