Voiko julkisen puolen hammaslääkäri maksaa näin paljon?
Juuri tuli lasku: 71,30 e. Itse aika kesti n. 10 minuuttia, hammaslääkäri tarkasti muutaman hampaan, puhdisti niitä ja laittoi fluorilakkaa. Voiko tämä nyt olla ihan oikein? Ja aika oli ihan terveyskeskuksessa. Kun myöhemmin kävin yksityisellä, hinta oli pienempi ja siihen kuului jopa röntgen. Miten kunnan hammaslääkäri voi maksaa noin paljon?
Kommentit (42)
Jos et ole huomannut, niin ihan kaikki on kallistunut julmetusti. Siis ihan kaikki ja yksityisellä puolella taitaa olle jo toimistomaksu useita kymppejä. Saattavat tarkistaa lähes ilmaiseksi, mutta yllättäen löytyy aina paljon korjattavaa ja sitten lasku onkin jo sadoissa ellei tuhansissa. Tästä oli joku keskustelukin täällä.
No mutta jos se sulle on halvempaa käydä yksityisellä,niin käy ihmeessä. Hölmöä se on maksaa liikaa.
Minulle olisi tullut halvemmaksi hammaskiven poisto yksityisellä.
Tk varasi liian vähän aikaa joten 2 käynnin hinnaksi tuli 140e, yksityisellä 99e
Muutama viikko sitten kävin julkisen puolen hammaslääkärissä ja tällaiset oli hinnat Vantaalla, asun siis Vantaalla, mutta kiireajan sai vain Keravalle.
Käyntimaksu 19,10€
Hampaan poisto 27,60€
Infiltraatiopuudutus 12,30€
Suun tutkimus, suppea 12,30€
Hammasröntgen 12,30€
Yhteensä 83,60€ ja aikaa meni arviolta 20-30 min.
En tiedä onko tuo paljon vai vähän, kun edellisestä kerrasta sen verran aikaa, korona aikaan kun jo varattuja aikoja peruttiin useampi, joskus jopa aika peruttiin samana päivänä ja niin lähellä varattua aikaa, että olin jo tullut autolla Koivukylästä Tikkurilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista? Et taida ihan reaalimaailmassa elää.
Viikon ruokarahat.
😂
seittemälläkympillä kaks ihmistä syö helposti kuukauden
-Sari Sarkomaa
Kävin Ranskassa reissussa, ja eurooppalaisella sairaanhoitokortilla en maksanut mitään hampaan kiireellisestä hoidosta. On nää aika noloja nää selittelyt Suomen laadukkaasta terveydenhuollosta.
Talvella useakin yksityinen hammaslääkäriasema tarjosi tarkastusta ja röntgenkuvia sivuilta jopa alle 50€. Kannattaa seurata tarjontaa. Itselläni hammaskiven poisto ja ientaskujen puhdistus, hampaiden syväpuhdistus, ja fluorilakkaus viime syksynä 176€ yksityisen hammaslääkärin tekemänä.
Huono provo.
Olen käynyt parin vuoden sisään molemmissa samasta syystä ja näin paljon maksaa hampaan korjaus:
Yksityisellä (Mehiläinen): 800€, sisältää perusmaksut useammalta käynniltä ja juurihoidon, varmaan myivät ekstraa päälle muka välttämättömänä
Julkisella: 70€, sisältää perusmaksu + röntgenkuvat
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika yksinkertainen älyltäsi kun et ymmärrä hinnan ja työmäärän suhdetta, julkisella puolella tuo ap.n hinta pitää kyllä paikkauksen tai muun enemmän aikaa vievän toimenpiteen, tai sitten on väärin laskutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika yksinkertainen älyltäsi kun et ymmärrä hinnan ja työmäärän suhdetta, julkisella puolella tuo ap.n hinta pitää kyllä paikkauksen tai muun enemmän aikaa vievän toimenpiteen, tai sitten on väärin laskutettu.
En ole. Minä ymmärrän kustannusrakennetta toisin kuin sinä työtön uuvatti.
Esimerkki kiireettömän hammaslääkärikäynnin maksuista
Sinulla on hammaslääkärin vastaanotto (käyntimaksu 19,10 €), jossa hammaslääkäri tekee sinulle suun perustutkimuksen (27,60 €) ja ottaa kaksi hammasröntgenkuvaa (2 x 12,30 € = 24,60 €). Laskun loppusumma on 19,10 € + 27,60 € + 24,60 € = 71,30 €.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/hammas…
Mulla sama toimenpide suurinpiirtein mutta tarkastus kaikkiin hampsisiin ja osaan ienpuhdistusta. Ohjeistus jatkoon. Aikaa parikymmentä minuuttia ja lasku pikkasen yli satasen. Hinnat on nousseet.
Kun hallitus huolehtii siitä, että työvoiman tarjonta maksimoituu, johtaa se siihen, että edes julkisen puolen hammastarkastukseen ei ole työttömillä varaa, mikä vaikuttaa kysyntäpuoleen: kuka haluaisi työpaikalle työntekijän, jonka hengitys haisee?
Kela maksaa onneksi minun hammashuollon
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa onneksi minun hammashuollon
Onneksi nyt minunkin ja vielä on tulossa käyntejä sopivasti kun tuli terveydellisiä ongelmia. Ei haittaa vaikka laskuttavat mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki kiireettömän hammaslääkärikäynnin maksuista
Sinulla on hammaslääkärin vastaanotto (käyntimaksu 19,10 €), jossa hammaslääkäri tekee sinulle suun perustutkimuksen (27,60 €) ja ottaa kaksi hammasröntgenkuvaa (2 x 12,30 € = 24,60 €). Laskun loppusumma on 19,10 € + 27,60 € + 24,60 € = 71,30 €.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/hammas…
Julkisella puolella minulta ei otettu röntgeniä, vain putsattiin puutama hammas + fluorilakkaus. Että sikäli 70 e tuosta tuntuu aika poskettomalta. Ymmärtäisin jos olisi röntgeniä, tutkittu koko suu kunnolla tms.
Ja edellinen oli siis ap:n, jäi vahingossa laittamatta.
Mutta sitten on tämä tietty sakki, jolle tarjotaan maksutta hoito. Sosiaaliohjaajat vieläpä varaavat ajat, joille sitten jätetään menemättä useita kertoja ennen kuin kädestä sinne talutetaan.
Valehtelet. Pelkkä röntgen maksaa yksityisellä tuon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Minä ymmärrän kustannusrakennetta toisin kuin sinä työtön uuvatti.
Et ymmärrä tai ymmärrät, mutta valehtelet. Olet valehtelija.
Mieti kun soitat palokunnan ja tulee sitten lasku perässä.