Iltapukukeikka tiedossa, pitääkö
hiukset olla kiinni vai saako olla auki? Onko tällaisessa mitään " sääntöä" ? En halua etikettivirhett nimittäin tehdä missään....
Kommentit (8)
kyseessä promootioon liittyvä illallinen. Olen daamina.
Vierailija:
kyseessä promootioon liittyvä illallinen. Olen daamina.
eikä kukaan ole katsonut vinoon. Muistelen myös nähneeni muita naisia hiukset auki.
Vaikka näyttää noilla kuninkaallisillakin hiukset hapsottavan välillä miten sattuu.
mulle luontevampaa pitää hiukset auki ja muutenkin nutturakampaukset on mun mielestä tosi kökköjä vaikka kuinka hyvä kampaaja olisi. Ei vaan ole mun " juttuni" ......
Tässä silloin naisen pukeutumisesta:
Juhlapuku (kutsukortissa lukee frakki tai juhlapuku)
Puku on täyspitkä juhlavasta materiaalista valmistettu avonainen tai olkaimeton. Akateemisissa päiväjuhlissa pitkähihainen, ei avokaulainen.
Sirot avonaiset juhlakengät. Voivat olla puvun väriin sointuvat. Juhlasukat.
Siro, pienikokoinen laukku (hihnaton). Kenkien kanssa saman sävyinen tai samaa materiaalia.
Käsineet: pitkät, kyynärpään yli ulottuvat. Jos puku on pitkähihainen, käsineet ovat ranteen peittävät. Akateemisissa päivätilaisuuksissa mustat käsineet
Juhlavat arvokorut
IItapuvun kanssa naiset voivat käyttää myös tohtorin viittaa päällysvaatteena, turkki, juhlava takki tai stoola.
Ei käytetä rannekelloa, ellei se ole korukello.
Pitkät hiukset ovat aina kiinni. Tämä koskee sekä miehiä että naisia. Jos hiukset ovat sen pituiset, että ne saa kiinni, ne laitetaan kiinni.
Mä olen ollut kaksi kertaa promootioillallisella. Kyllä normi on yleensä hiukset kiinni, jos siis on vähänkin pitkät hiukset. Kannattaa kyllä panostaa kampaajaan, muitakin vaihtoehtoja on kuin banaaninuttura.
Se promootioillallinen on ainakin Helsingin yliopistossa kohtuullisen formaali tilaisuus. Muut promootion osaset sitten rennompia.
Hiusongelmaa lisää tietysti se, että jos pidät itse seppelettä tai tohtorinhattua.
ainakin silleen osittain... Riippuu kyllä myös tilaisuudesta.