Mitä jos teidän puoliso sanoisi ettei rakasta enää?
Eli mies tosiaan huusi lapsen kuullen, ettei rakasta minua enää. Seuraavana päivänä alkoi pyörrellä puheitaan, ettei rakasta sitä versiota, joka minusta tulee riidassa. Antaisitteko anteeksi? Itseltä meni tässä kohtaa täysin luottamus mieheen, ja pohja kaikelta. En pysty enää luottamaan häneen yhtään, ja uskon että ero on väistämätön tässä kohtaa, ja mikään sanojen korjailu ei enää tässä kohtaa auta.
Kommentit (41)
Narkki luiskaan niinku olis jo! Ei kahta sanaa. Voit ostaa apteekista päihdetestin ja jos kieltäyty y niin ero. Jos on positiivinen niin ero.
Vitt u mitä wt sakkia!
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden huumarakkauden pitääkin romahtaa omaan mahdottomuuteen. Aito ja oikea rakkaus on taivaan lailla kaikkialle lankeava agape-rakkaus.
Rakkaus on pitkämielinen
Rakkaus on lempeä
Rakkaus ei kadehdi
Rakkaus ei kerskaa
Rakkaus ei pöyhkeile
Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti
Rakkaus ei etsi omaansa
Rakkaus ei katkeroidu
Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa
Rakkaus ei iloitse vääryydestä
Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa
Rakkaus kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä
Rakkaus ei koskaan häviä se vaan muuttaa kohdettaan
Tuosta ei ole enää paluuta. Kokemusta on
On mulle niin sanottukin. Ei riidan yhteydessä eikä huutaen, vaan asiallisesti. Erohan siitä sitten tuli.
Ei hän ole koskaan rakastanutkaan. Olemme homoja ja yhdessä vain tyydyttääksemme seksuaaliset himomme.
"Taloudellinen tilanne on kyllä todella huono ja käytännössä mahdoton eroa ajatellen,"
Päinvastoin. Jos tilanne on jo nyt huono, se ei enää erosta sen huonommaksi mene. Sen sijaan jos taloudellinen tilanne olisi nyt teillä hyvä, voisi moni miettiä että kannattaako se uhrata eron takia.
Det var kukku det.
Eli se olisi homman loppu.
"Eli mies tosiaan huusi lapsen kuullen, ettei rakasta minua enää. Seuraavana päivänä alkoi pyörrellä puheitaan, ettei rakasta sitä versiota, joka minusta tulee riidassa."
Eli olet mennyt rähjäämään miehelle lapsen kuullen, ja lopulta hän tympääntyi ja yhden kerran sanoi vähän takaisinkin, ja nyt siän esität loukkaantunutta ja kerjäät täältä sääliä ja hyväksyntää huonolla käytöksellesi.
Just.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan mitä tekisitte jos teille huudettaisi näin? Mies kuvitteli vielä riidan jälkeen, että menisimme huomenna juhlimaan erään sukulaisen merkkipäivää, mutta sanoin hänelle, että saa mennä ilman minua, sillä en pysty esittämään mitään onnellista perhettä tämän kaiken jälkeen.
Mitäs itse rähjäsit miehelle lapsen kuullen ennen kuin hän lopultakin napsahti? Sanoit, että kyseessä oli "riita", eli mitä teit ja mitä kaikkea olit rähjännyt ennen kuin lopultakin sait nenillesi?
Riitelitte. Muistatko, mitä itse sanoit ennenkuin mies sanoi kommentinsa? Ehkä mies tunsi itsensä niin huonoksi, että hän tarvitsi tilanteeseen ulospääsyn.
Itse en riidan takia alkaisi miettiä eroa. Alkuaikoina riideltiin miehen kanssa jonkin verran. Tuolloin hänellä oli paha tapa sanoa asioita, joiden tiesi loukkaavan minua, jos hän ei muuten pärjännyt riitelyssä. Sanotut asiat eivät edes olleet tosia. Keskustelkaa siitä, miten riitelette jatkossa.
On sanonut, ettei rakasta enää ja että haluaa eron. Alkujärkytyksen jälkeen ehdotin että katsotaan vielä pari kk vuoden loppuun saakka. Jos sittenkin haluaa eron, erotaan.
Ei erottu. Kyse oli työuupumuksesta, ei rakkauden loppumisesta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hän suurella todennäköisyydellä tarkoitti sitä, mitä huusi. Yritti seuraavana päivänä vain paikkailla.
Mitähän kaikkea ap mahtoi huudella lapsen nähden ennen kuin lopultakin sai jotain takaisin? Kyseessähän oli ap:n mukaan "riidasta", jossa lapsikin oli paikalla. Yleisen elämänkokemuksen mukaan tämä tarkoittaa sitä, että nainen rähjää miehelle ja sanoo törkeitä asioita lapsen kuullen, koska kokee tämän oikeudekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on rauhallinen tilanne niin voit ottaa asian puheeksi. Nämä keskustelut käydään niinettei lapsi ole paikalla. Pariterapia voisi olla vaihtoehto. Perhettä ei kannata yhden riidan takia rikkoa. Mutta sellainen riitely rikkoo liikaa jos tuollaista aletaan huutamaan. Opetelkoo riitelemään loukkaamatta.
Tämä, kyllä on jotain pahasti vialla jos lasten kuullen huudetaan. Ja jos riidellessä haukkuu toista niin ei ole järkeä sellaisessa suhteessa.
Niin. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä aiheesta Ap riidan aloitti lapsen kuullen. Se jäi tietenkin aloitusviestissä kertomatta.
Listaa syyt miksi jatkaisit tuollaisessa liitossa. Löytyykö yhtään? Muita kuin siis lapsi. Toksinen perheilmapiiri ei tee lapsellekaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
"Eli mies tosiaan huusi lapsen kuullen, ettei rakasta minua enää. Seuraavana päivänä alkoi pyörrellä puheitaan, ettei rakasta sitä versiota, joka minusta tulee riidassa."
Eli olet mennyt rähjäämään miehelle lapsen kuullen, ja lopulta hän tympääntyi ja yhden kerran sanoi vähän takaisinkin, ja nyt siän esität loukkaantunutta ja kerjäät täältä sääliä ja hyväksyntää huonolla käytöksellesi.
Just.
No ei asia ihan noin mennyt, mutta kiva kun taas yksi palsta-asiantuntija, joka tekee olettamuksia. Mies itse tuntuu tykkäävän aiheuttaa jatkuvaa epävarmuutta ja kaaosta. Jättää perheensä yksin ja katoilee. On myös se varakkaampi osapuoli joka aikoo erossa viedä lapsen asianajajansa avulla, koska itse sairastan kroonisesti ja pystyn tällä hetkellä vain pätkätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Riitelitte. Muistatko, mitä itse sanoit ennenkuin mies sanoi kommentinsa? Ehkä mies tunsi itsensä niin huonoksi, että hän tarvitsi tilanteeseen ulospääsyn.
Itse en riidan takia alkaisi miettiä eroa. Alkuaikoina riideltiin miehen kanssa jonkin verran. Tuolloin hänellä oli paha tapa sanoa asioita, joiden tiesi loukkaavan minua, jos hän ei muuten pärjännyt riitelyssä. Sanotut asiat eivät edes olleet tosia. Keskustelkaa siitä, miten riitelette jatkossa.
Sanoin ihan yläkerrassa (en lapsen kuullen) että täällä haisee kannabis. Mies siitä kiihtyi ja aloitti löpinät, kuinka väärässä olen ja kuinka hän on ollut selvänä jo 4 vuotta jne. Siitä sitten riita kiihtyi. Sanoin meneväni alakertaan ja mainitsin, että voi myös lapselle sitten kertoa, että isi haluaa erota. Noh, mies tuli perässä ja alkoi huutaa, ettei enää rakasta minua ja sinkkuna olisi paljon helpompaa, kun äiti puhuu valheita isistä. Sanoisin, että aika tyypillinen reaktio entiseltä päihderiippuvaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan mitä tekisitte jos teille huudettaisi näin? Mies kuvitteli vielä riidan jälkeen, että menisimme huomenna juhlimaan erään sukulaisen merkkipäivää, mutta sanoin hänelle, että saa mennä ilman minua, sillä en pysty esittämään mitään onnellista perhettä tämän kaiken jälkeen.
Mitäs itse rähjäsit miehelle lapsen kuullen ennen kuin hän lopultakin napsahti? Sanoit, että kyseessä oli "riita", eli mitä teit ja mitä kaikkea olit rähjännyt ennen kuin lopultakin sait nenillesi?
Hyvin paljon olen jo ottanut vastaan entiseltä päihderiippuvaiselta ja seisonut rinnalla siihen asti kunnes itse sairastuin kroonisesti. En todellakaan ole täydellinen, mutta mies on nyt näyttänyt karvansa ja alkanut kohdella minua kuin ilmaa ja jättää tuon tuosta yksin, kun tarvisin läsnäoloaan eniten.
Usein tulee oltua huonolla tuulella, kun mies ei edes yritä ymmärtää kuinka yksinäinen olen, ja kuinka vaikeaa on, kun pätkätöistä ei riitä rahat edes oman sairauden hoitamiseen. Luovuin jo parista lemmikistä sen takia, etten kykene maksamaan niiden hammashoitoa ja se kävi todella psyykeen päälle, sillä olen todella eläinrakas.
Mies tekee itse ihan ok tiliä, ja on omaisuutta jota voisi myydä pois, jotta voitaisiin elää onnellisemmin vähemmälläkin, mutta mies kokee ilmeisesti tarpeelliseksi näyttää hyvältä ulkopuolelle, eikä välitä perheen hyvinvoinnista.
Minä sanoisin. että aivan sama, täältä saa lähteäkin, kun vaIn jättää talon, auton, rahapussin, ja koiran minulle. Onneksi lapset ovat jo aikuisia. Oltu naimisissa lähes 50 vuotta. On tullut vuosikymmenten aikana sanottua erinäisissä riidoissa yhtä ja toista puolin ja toisin. Olen kyllä sanonut hänelle, että kyllä minä hänen haukkumisensa kestän, mutta en sitä perumista. Kannattaa kyllä katsoa, mikä elämässä on hyvää, eikä tuota rakkauspuolta välttämättä jokaisen riitaan kannata sekoittaa, ettei tule sanottua tuollaisia asiattomuuksia, joita on sitten jälkeenpäin vaikea perua. Jutelkaa nyt kuitenkin ihan rauhallisesti asioista.
Siis mitä vielä? Heittäisin äijän menemään jo vähemmästä!!!!