Suomeen palkataan ulkomailta työntekijöitä.. Kerro sinä miksi et muuta työn perässä
Suomeen palkataan ulkomailta työntekijöitä, vaikka työttömyysluvut kasvavat – syynä suomalaisten halu pysyä aloillaan
Filippiiniläistä työvoimaa tulee Suomeen tänäkin vuonna, vaikka työttömyys Suomessa on kasvanut....
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jänskää, että ulkomaalaisille löytyy asunnot. Suomalaisille asunnottomille ei löydy.
Työntekijöinä ulkomaalaiset ovat haluttuja. Suomalaiset ei.
Outo maa tämä Suomi. Hyvin outo.
Maailman sossu
Asunnot löytyy aina ensin muille tulijoille koska ei vaadi luottotiedot muilta. Ja vaikka heille olisi vain osa-aika työ kuten siivous tai ruokalähetit niin se on sata kertaa muka parempi kun suomalainen, niin ajattelee ne asunto omistajat ja sossut. Täälläkin joku kehui ottavansa kun maksoi 6kk etukäteen vuokria, eikä edes kysynyt mistä rikoksesta raha peräisin. Muualla Euroopassa he yleensä haluaa sellaisia jotka perustaa omia yrityksiä ja Suomeen otetaan orjia. Itse en saa toista asuntoa ilman luottotiedot kun olen Suomesta.
Liikkuvuus avustus tai kulukorvaus ei todellakaan saa kaikki. Itse yritin hakea työvoimatoimiston määrätylle kurssille kulukorvaus eri kaupungissa, ei myönnetty. Olisi täytynyt itse maksaa kaikki junaliput. Virkailija jopa sanoi hän joutuu myös maksaa, aivan kuin se olisi sama kuin 500e rahasta. Pitäisi mennä työn tai kurssin perässä kauas ja maksaa itse kaikki, moni ei pysty. Hsl liput kallistuu joka hetki.
Tekeehän perheelliset ihmiset reissuhommia Toisille se vaan on näköjään mahdotonta.
Mekin tehtiin miehen kanssa kumpikin reissutyötä, joskus eri aikaan, joskus samaan aikaan. Lapset 5v ja2v olivat vuoropäiväkodissa. Yöpyivät siellä 1-4 yötä putkeen. Kaikki meni hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitätkö siis että minun pitäisi jättää vakituisissa töissä Etelä-Suomessa oleva mies, kaksi lasta, koira, ikääntyneet ja apua tarvitsevat vanhemmat ja omistusasunto ja muuttaa yksin Lappiin sesonkiluontoisen halpatyön takia?
Maapallolla on ihan yleistä että yksi perheestä lähtee työnperässä muualle ja toinen vanhempi jää lasten ja vanhusten kanssa kotiin.
Eli ajattelit että hänen miehensä ottaa riemumielin palkkatyön ohella hoitaakseen paitsi yhteiset lapset ja koiran, myös appivanhempansa? Sen kun näkisi. Ei tyypillinen mies hoida edes omia mukukoitaan.
Jaa, no voihan ne lapset ottaa mukaan ja vaikka koirankin.
Mulla on kyllä työ