Mikä oikeus naisilla on puuttua miesten vaatetukseen ja muuhun ulkonäköön??
Heitetään roskiin salaa vaatteita ja ostetaan uusia, nulputetaan hiuksista ym ym. Naisen vika jos mies on ylipainoinen, naisen tehtävä on tehdä kevyttä ruokaa, pakottaa mies lenkille jne.
Samaan aikaan toitotetaan tasa-arvoa ja auta armias jos mies hiukankin vihjaa ettei pidä jostain vaatteesta tai huomauttaa naisen kertyneistä kiloista, esittää toivomuksia naisen pukeutumisen suhteen tms. Tai entäpä jos mies heittäisi roskiin naiselle rakkaan lempivaatteen???
En käsitä en. Meillä kunnioitetaan toisen makua ja annetaan toisen olla oma itsensä ja pitää oma tyylinsä. Voidaan kertoa mielipiteemme toistemme vaatteista, mutta emme vaadi toista muuttumaan.
Miksi valitsee sellaisen miehen mikä pitää muuttaa, kun se ei edes ole mahdollista?
Kommentit (12)
että salaa heitetään vaatteita roskiin ja naljaillaan ulkonäöstä. Ja juuh, moni nainen sanoo kyllä että tämä on hyvä ratkaisu ja ollaan tyytyväisiä. Joo nainen ehkä on, mutta uskaltaako se mies sen pirttihirmun kuullen sanoa että vituttaa. Miksi niitä miehiä täytyy holhota? Ottakaa sellainen mies joka miellyttää silmää.
Puhumattakaan siitä maailmanlopusta jos mies heittelisi minun vaatteitani roskiin!
Vinkata saa, puolin ja toisin. " Olisi kiva jos..." , " Onkohan tämä paita ihan käyttökelpoinen..." , " Tuo näyttääkin hyvältä!" jne.
Mies ostaa itse omat vaatteensa, kuten minä omani. Sen verran olettaisin aikuisen ihmisen osaavan...
että minä heitän ajoittain jotain pois. Mies pitää esim. t-paitoja ja alushousuja oikeasti niin kauan, että ne ovat aivan rei' ille kuluneita ja ratkeilleita. Mutta kun ei henno hävittää, niin ei henno.
Ja minä sentään laitan miehen paidat hiljaa ja nätisti autonpesuräteiksi tms. Anoppi se vasta tempaisi: kun hän näki poikansa rikkinäisen paidan, hän REPI sen kappaleiksi. Että silleen...
Ja ap, luulenpa että sinun miehelläsi on ihan kohtuullisesti pukeutumisasiat hallussa, kun sinun ei tarvitse niihin puuttua. Joten et ole oikea ihminen arvostelemaan niitä, jotka yrittävät saada edes jotain tolkkua ukkokultiensa pukeutumistottumuksiin.
normaalin ihmisen hyviin käytöstapoihin kuuluu sen verran kunnioittaa asuinkumppaniaan, että edes silloin tällöin vaihtaa puhtaat ja ehjät vaatteet.
Jos ei mies vihjailuista ja pyynnöistä huolimatta vaihda oksennukselta haisevaa ja kainaloista revennyttä mielipaitaansa edes kauppareissun ajaksi vaimon ostamaan siistimpään, ehjään ja puhtaaseen niin kyllä siinä jo tulee jonkinlaionen omankädenoikeus vaimolle toimia.
Vierailija:
että salaa heitetään vaatteita roskiin ja naljaillaan ulkonäöstä. Miksi niitä miehiä täytyy holhota? Ottakaa sellainen mies joka miellyttää silmää.
Ei taida olla mitenkän erilainen tilanne kuitenkaan. Meillä minä siivoan komerot, ei mies sitä ikimaailmassa vaivautuisi tekemään. Ja komerosta heitetään roskiin ne vaatteet, joita ei oo kukaan kymmeneen vuoteen käyttänyt - olkoot ne vaatteet omia, lasten tai miehen - ihan sama.
Ja ulkonäöstä tulee sanottua, että on sulla kyllä tota mahaa tai isot korvat. Kun niitä molempia nyt kerta kaikkiaan sattuu miehestä löytymään.
Ei se silti tarkoita, etteikö mies miellyttäisi silmää. Ja kyllä mulla miehen valinnassa painaa ulkonäköä enemmän ainakin sata asiaa. Kaikilla naisilla se ulkonäkö ei oo niin tärkeä valintaperuste.
Ja miksi miestä pitää holhota pukeutumisasioissa: Jos mies ei itse tajua, että häihin pukeudutaan pukuun, niin kyllä vain katson oikeudekseni raahata miehen niistä suurista korvistaan kauppaan, jotta saan sille sen puvun ostettua, jotta päästään häihin nolaamatta itseämme.
Jos mun mies olisi niin kiinnostunut vaatteista, että se näyttäisi ihmiseltä itse valitsemissaan vaatteissa, niin enhän minä toki haluaisi puuttua asiaan. Minusta nyt vaan vähän tuntuu, että nää neuvomisen vastustajat ei oikeen tajuakaan, että joiltain miehiltä puuttuu taju ihan alkeellisistakin pukeutumissäännöistä.
ap, puhut asiaa! Juurin näin minäkin ajattelen.
Tuttava pariskunnalla nainen päättää miehen puolesta kaikesta. Syömisestä, lenkkeilystä ja pukeutumisesta. Ollaan erittäin tiiviisti tekemisissä. Viikottain nähään heidän kanssa ja todella läheisiä.
Mies on aivan naisen talutushihnassa. Kunnioittamista se ei ole.
Ei tulisi mieleenkään alkaa muokkaamaan miestäni. Ei varmasti siihen edes suostuisi. Kuin myös miehenikään ei vaatteitani roskiin heitä ilman lupaa!
Vinkkejä voi toiselle antaa ja ennen kaikkea kehuja jos toinen on jonku hyvän paidan esim löytänyt. Mutta muuttamaan toista!!?
Ja pyydäpä se miehesi kotiin, et ole tainut pitkään aikaan saada...
epäilen, et kauhea meteli nousis jos mies alkais nalkuttaa naisen tyylistä
meillä nimenomaan ei se pipo kiristä! minä en stressaa miehen ulkonäöstä eikä hän minun. Meillä on omat tyylimme ja keskitymme niihin. Ja kiitos kysymystä, aamuseksi maistui hyvältä ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
epäilen, et kauhea meteli nousis jos mies alkais nalkuttaa naisen tyylistä
Joo
No jos ootte rumia ja siannäköisiä niin totta kai se pitää ilmoittaa. Pitäähän sun nyt tietää ettet kuvittele olevas hyvännäköinen :)
Sitä ei kiinnosta pukeutuminen, joten se käyttää mun tarjoamaa pukeutumisneuvontapalvelua hyväkseen. Älä viiti ap ottaa stressiä meidän asioista, kun ei me itsekään viitsitä.