Miksi pitää olla paljon erilaisia tarjoamisia synttäreillä?
Tääläkin on ollut ketjuja joissa on sanottu että jossain synttäreillä ei ole ollut riittävän monipuolisesti tarjoamisia. Syöttekö te itse kaikkea mitä on tarjolla vai muuten vaan haluatte että pitää pöydät notkua? Meillä on lasten synttärit niin peräkkäin, että ei itselle maistu syödä niitä valtavia määriä herkkuja joita juhlista aina jää. Olen alkanut vähentää tarjoamisia tästä syystä. Ei henno heittää syötävää hukkaan.
Itse en koskaan mene synttäreille tarjoamisten takia vaan tapaamaan ihmisiä ja etenkin synttärisankaria. Olenko poikkeus?
Kommentit (9)
Yksi " pääsuolainen" ja yksi " päämakea" ja yksi tai kaksi pienempää vaihtoehtoa. Ihan vain jo siksi, että kaikki eivät pidä kaikesta, tai kaikki ei sovi kaikille.
Teen juuri sen määrän mukaisesti, mitä tulee vieraita. Parempi, että jää yli kuin, että joku jää ilman.
Ei ole kuitenkaan vieraittesi ongelma, jos te ette jämiä jaksa syödä=)
Voisiko synttäreitä yhdistää, jos kerta juhlat lähekkäin?
Vierailija:
Meiltä ei mennä Mäkkärin kautta kotiin.
niin kyllä minäkin kuulun niihin, jotka haluavat olla vieraanvaraisia. Ja mielestäni on myös kohteliasta, että tarjottavaa on monenlaista, jotta jokainen löytää ainakin jotain, mikä maistuu.
Haluan, että kaikille jotain mieluisaa. En ajattele, että jokainen ottaisi kaikkea. Saa toki ottaa. Meillä aina seisovapöytä tyylillä.
Se auttaa tähteiden " tuhoamisessa" .
Meillä on joka juhlissa esim. voileipäkakkua ja se menee kuin kuumille kiville, makeita sitten jääkin ihan ylenpalttisesti. Ja kaikki on kyllä ihan itse leivottua aina, en käytä raakapakasteita kuin joskus niitä lihapasteijoita.
Jotenkin vaan tuntuu että kun ei ole paljoa rahaa laittaa niihin tarjoamisiin muutenkaan niin ei roskiinkaan laittaisi. Olen jo pienestä oppinut, että ruokaa ei saa laittaa hukalle. Ja kun joskus on jo joutunut leipomaan pakkaseen ennakkoon niin ei voi enää uudelleen pakastaakaan.
Ja synttäreitä ollaan kyllä jo yhdistelty isovanhempien ja muiden sukulaisten osalta, mutta aina on niin että ei kaikki vieraat pääse kerralla niin käyvät sitten yksitellen ja aina on tarjottavaa laitettava. Ja sitten lapset on jo niin isoja että haluavat kaverisynttäritkin lisäksi.
taitaa olla niitä vanhan kansan jäänteitä kun piti olla sen 7 sorttia pöydässä...
Ei se silti muuksi muuta sitä tosiseikkaa, että vieraille jää juhlista hyvä mieli silloin, kun syötävät on maistuneet ja vatsa on täynnä. Eikä siinä ole kyse siitä, mitä peraatteessa arvostaa (hyvää seuraa tms.). Vaan vatsan täyttäminen on sellainen alkukantainen juttu, että se nyt vain väistämättä vaikuttaa alitajuntaan ja mielialaan.
Ja vaikka herkkuja olisi kuinka paljon, ei niitä paljoa jäljelle jää. Meiltä ei mennä Mäkkärin kautta kotiin.
Silti nyt, kun omat lapset ovat pieniä, ja itsellä ei juuri jää yli aikaa, jolloin voisi leipoa, niin kotitekoisten leivonnaisten arvo on kummasti noussut silmissäni. Kyllä minä juuri nyt arvostan sitä, jos saan jossain kylässä mehevää kotitekoista pullaa tai itse tehtyä piirakkaa. Varmasti se arvostaminen tulee siitäkin, kun tuttavapiirissä on nyt paljon näitä pikkulapsiperheitä, ja kaikki tarjoilevat niitä samoja raakapakasteita, jotka - niin hyviä kuin ovatkin - ovat kuitenkin kuivia kotitekoisiin verrattuna.