Päiväkodin 4-6vuotiaat huutelevat ohikulkijoille
Minä ja mieheni joudumme valitettavasti joka päivä kulkemaan päiväkodin ohi. Mieheni on just ollut lonkkaleikkauksessa ja käyttää siksi rollaattoria. Siinä on jalkakäytävä ja sitten alkaa päiväkodin iso piha.
Lapset huutelevat aidan yli, sieltä se vanha ukko taas tulee, tulkaa katsomaan. Sitten lähes kaikki tulevat siihen aidalle.
Tätien mielestä tämä on kai ystävällisyyttä, meidän mielestä kiusallista. Olemme kerran jo asiasta sanoneet tädeille muttei käytös ole muuttunut.
Pitääkö meidän nyt muuttaa reittiämme, aikataulua vai olla vaan kuulematta huutoja. Reitin vaihtaminen ei onnistu helpolla.
Kommentit (181)
Ketä oikeasti haittaa joidenkin vaahtosammuttimien huutelu.
Nykyään uhriutuminen on mennyt jo sille tasolle, että aikuiset ihmiset ihan tosissaan valittavat kärsivänsä päiväkoti-ikäisten huuteluista. Tai sitten tämä on trollausta.
Itse kuljen kävelylenkilläni aika usein päiväkodin ohi, huutelevatko kakarat jotain? No en tiedä, mulla on kuulokkeet päässä, eikä kiinnosta hyttysen p*skan vertaa. Kunhan eivät kivillä heittele, niin tehkööt mitä lystäävät, nehän on pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä oikeasti haittaa joidenkin vaahtosammuttimien huutelu.
Niistä vaahtosammuttimista kasvaa isoja pentuja ja jos kukaan ei laita niitä kuriin niin kohta ne hilluu puukkojen kanssa.
Ei "tädeille" kannata mitään sanoa. Yhteys pomoon. Löytyy tiedot puljun nettisivuilta.
Voi "tädit" joskus olla ihan ok. Usein he ovat siellä pakkotyössä ja huonotapaisia itsekin.
Olin kerran siivoojan sijaisena jossain päiväkodissa, ja pari tyttöä aina kuiskaili keskenään ja heitti mua kohti leluja tai roskia, kun kuljin ohi. Jotenkin hävetti, enkä tiennyt, miten toimia, joten olin kuin en olisi huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla persujen mukulat asialla🤔🤔
Oletko sinä idiootti taas jankuttanut täällä koko päivän persuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaat puhelimella ja laitat poliisille. Kunnialoukkaussyyte mukaan. Lisäksi annat ne iltalehdille käyttöön, niin nähdään mekin kuka on jättänyt mukulansa kouluttamatta.
4-6 -vuotiaista poliisille ilmoitus? 🤭
Kyllä, lapsillasi alkaa rikoksen tie jo nuorena.
Voi kun minun lapset on jo opiskelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään uhriutuminen on mennyt jo sille tasolle, että aikuiset ihmiset ihan tosissaan valittavat kärsivänsä päiväkoti-ikäisten huuteluista. Tai sitten tämä on trollausta.
Itse kuljen kävelylenkilläni aika usein päiväkodin ohi, huutelevatko kakarat jotain? No en tiedä, mulla on kuulokkeet päässä, eikä kiinnosta hyttysen p*skan vertaa. Kunhan eivät kivillä heittele, niin tehkööt mitä lystäävät, nehän on pikkulapsia.
Trollausta tietenkin. Naurattaa vaan nuo jotka ottaa tosissaan tämänkin öyhötyksen.😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaat puhelimella ja laitat poliisille. Kunnialoukkaussyyte mukaan. Lisäksi annat ne iltalehdille käyttöön, niin nähdään mekin kuka on jättänyt mukulansa kouluttamatta.
4-6 -vuotiaista poliisille ilmoitus? 🤭
Kyllä, lapsillasi alkaa rikoksen tie jo nuorena.
Voi kun minun lapset on jo opiskelemassa.
opiskelemassa rikollisen uralle, esim. talousrikolliset ovat usein hyvin koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollausta tietenkin. Naurattaa vaan nuo jotka ottaa tosissaan tämänkin öyhötyksen.😃
Lähes kaikki menestyvät aloitukset palstalla ovat trollausta. Tosielämän kuvaukset eivät menesty koska ne ovat niin tylsiä ja tunteita herättämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena miehenä kerran olin lähdössä aamulla töihin, ja auto ei käynnistynyt. Avasin konepellin ja puhdistin katkojankärjet, auto hyrähti käyntiin. Naapurin ikkunasta luurasi 2 n. 10v poikaa ja heidän äitinsä. Pojat alkoivat huudella: "Onpa paska auto!" Äiti virnuili vieressä, eikä puuttunut poikiensa huuteluun.
Anteeksi mutta nauratti.
^- katkojan kärjet, lienee 80-luvulta tuo tarina?
"Minne Spulku oot menotta"?
Sun läskiä äitiäs paneen.
Huutakaa niille lapsille, että painuvat vtuun siitä aidan vierestä tuijottamasta.
Eikö päiväkodin työntekijät reagoi mitenkään jos kakarat huutelee ohikulkijoille? Kait heille nyt jonkinlainen velvollisuus on puuttua asiattomaan käytökseen?
Aikuisen (hoitajan) tulee tulla paikalla ja sanoa topakasti : Suut kiinni! lapsille. Viedä ne pois portilta ilkkumasta huudellen , sekä kertoa haettaessa (sen lapsen aikana) vanhemmille että huutelivat rumasti vanhuksille. Ja miltä sellainen ilkeily tuntuu kohteesta.
Näin minä (hoitajana) toimin. Tällä tavoin lapsia varhaiskasvatetaan oikein, yhdessä vanhemman kanssa. Ei virnistellen tai kääntäen selkää tuollaiselle rumalle käytökselle.
Toki kaikki ei tykkää, kun pitäisi vaan höpsötellä, mutta se on heidän tulkinta lapsien kasvattamisesta kunnon ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävelee ohi eikä anna huomiota, ei noteeraa asiaa niin kyllästyvät ja lopettavat
.. ja huutelevat seurtaavalle. Ja joka kerta kun se sama vanha pariskunta kävelee ohi niin lapset juoksee aidalle samaa ilkkumaan.
Tottakai PITÄÄ PUUTTUA lapsien rumaan käytökseen ettei toistu!
Vierailija kirjoitti:
Eikö päiväkodin työntekijät reagoi mitenkään jos kakarat huutelee ohikulkijoille? Kait heille nyt jonkinlainen velvollisuus on puuttua asiattomaan käytökseen?
Eivät ne voi tehdä sille mitään. Esimerkiksi jos lapsen taluttaa pois aidan luota niin se on fyysistä rajoittamista joka on sallittu vain vaaratilanteissa. Rumat puheet eivät ole vaaratilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne voi tehdä sille mitään. Esimerkiksi jos lapsen taluttaa pois aidan luota niin se on fyysistä rajoittamista joka on sallittu vain vaaratilanteissa. Rumat puheet eivät ole vaaratilanne.
Älä viitsi. Tuo on vetelän ja välinpitämätttömän aikuisen vastaus.
Tottakai me hoitajat puututaan! Tuohan on ihmisten kiusaamista ja häirintää !
Lapsille pitää opettaa mikä on oikeiin ja väärin - sehän juuri on sitä varhaiskasvatusta! Ei selän kääntäminen aina kun lapset tekee jotain ikävää.
Teininä kävelin päiväkodin pihan ohi, lapset huusivat aidalta riekkuen ”kiinalainen, kiinalainen” vastasin niille että haistakaa v*ttu. Hiljenivät kyllä, mutta toki kyseenalainen keino yli 15- vuotiaille.