Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:Nainen saa apteekista voiteita Kelan korvauksella niin paljon, ettei kaikkea ehdi käyttää. joten hän tekee hyvää myymällä niitä eteenpäin

Vierailija
08.04.2026 |

Perusvoiteita nainen saa reseptillä atooppisen ihonsa hoitamiseen. Kela korvaa perusvoiteita ihosairauksien hoitoon yhdeksän 500 gramman pulloa kolmessa kuukaudessa.

Hän kertoo, että häneltä ostaa rasvaa usein nainen, jolla on kaksi vaippaikäistä lasta ja talous tiukoilla.

"Olen ajatellut, että toiselle siitä on isompi ilo."

Nainen ei ymmärrä, miksei perusvoiteita voisi myydä tai antaa eteenpäin, jos ne ovat vanhentumassa.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011928742.html?utm_medium=promobox&utm_…

Kaikki voittaa vai miten se menekään

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha juttu. Itse sain isoja rasvapurkkeja KELAn korvauksella jo 20 vuotta sitten. Kyllästyin koko paskaan. Nyt minulla menee yksi 500g rasvapurkki kuukaudessa. Ei siis yhdeksän purkkia kolmessa kuukaudessa, mitä KELA tarjoaa. 

On parempi, että minä EN RASVAA itseäni pari päivää ennen lääkärikäyntiä. Haluan, että iho on huonossa kunnossa. Lääkäri katsoo ja sanoo, että ei se rasvaaminen vaan kaikille riitä. Iho on jatkuvasti rikki ja käsillä ei voi tehdä paljon mitään. Pannaan taas se työkyvyttömyyseläkehakemus menemään. 

Ei Kela tarjoa mitään voiteita. Ja oikeasti atooppiselle iholle perusvoiteita kuluu ihan älytön määrä mikäli niitä käyttää päivittäin ja oikeasti riittävän määrän. Mikään pikku sipaisu kerran viikossa ei todellakaan auta mitään. Sitä en tiedä miksi toi tyyppi raahaa koko määrän voiteita apteekista, jos niille ei ole tarvetta. Ei niitä ole pakko ostaa täyttä määrää.

Pakkohan se on kun ilmaiseksi saa

Tuollainen jengi raahaa aletuotteita ja ruokajonojen tuotteita jääkaappiinsa mätänemään. Lokkikansaa.

Vierailija
22/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahden vuoden resepti erektiolääkkeeseen, yhteensä 1260 tablettia.

Itse käytän niistä ehkä sen 60, loput myyn kympillä kappale miehille jotka eivät kehtaa mennä lääkäriin hakemaan sitä reseptiä. Minulle nuo maksaa noin 0.5€/kpl.

Kela korvausta noista en saa, joten veronmaksajat ei maksa sitä lystiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän niistä ehkä sen 60, loput myyn kympillä kappale miehille jotka eivät kehtaa mennä lääkäriin hakemaan sitä reseptiä. Minulle nuo maksaa noin 0.5€/kpl.

kuka tarvitsee omaan käyttöön kaksi tablettia joka päivä

Vierailija
24/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varastaa ja on ylpeä siitä. Vielä kannattaisi noita kelan jakamia rahoja tarkemmin tutkia, että menevätkö todella tarpeeseen.

Ylen kirjoittajien ja vasemmistolaisten mielestä köyhä saa varastaa. Mutta jos sattuu olemaan köyhä,  joka ei halua varastaa, niin se maksaa sitten varkaidenkin viemät rahat tuotteiden hinnoissa.

Miksi vihreät ja demarit haluavat tehdä tästä jonkun kehitysmaalaisen rosvojen hallitseman maan?

Vierailija
25/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmebantu "vemparen"

Vierailija
26/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha juttu. Itse sain isoja rasvapurkkeja KELAn korvauksella jo 20 vuotta sitten. Kyllästyin koko paskaan. Nyt minulla menee yksi 500g rasvapurkki kuukaudessa. Ei siis yhdeksän purkkia kolmessa kuukaudessa, mitä KELA tarjoaa. 

On parempi, että minä EN RASVAA itseäni pari päivää ennen lääkärikäyntiä. Haluan, että iho on huonossa kunnossa. Lääkäri katsoo ja sanoo, että ei se rasvaaminen vaan kaikille riitä. Iho on jatkuvasti rikki ja käsillä ei voi tehdä paljon mitään. Pannaan taas se työkyvyttömyyseläkehakemus menemään. 

Ei Kela tarjoa mitään voiteita. Ja oikeasti atooppiselle iholle perusvoiteita kuluu ihan älytön määrä mikäli niitä käyttää päivittäin ja oikeasti riittävän määrän. Mikään pikku sipaisu kerran viikossa ei todellakaan auta mitään. Sitä en tiedä miksi toi tyyppi raahaa koko määrän voiteita apteekista, jos niille ei ole tarvetta. Ei niitä ole pakko ostaa täyttä määrää.

Lopeta jo. Nolaat vain itsesi tuolla meuhkaamisella ja pätemisellä.  :D

Minulla on atooppinen ihottuma (diagnoosi tehty 2-vuotiaana) ja voiteet ovat KELA-korvattavia. Minulle myönnetään toimeentulotukea voiteiden ostoon, koska KELA-korvaus ei ole sata prosenttia rasvapurkin hinnasta. Lääkärinlausunnot (B-lausunnot atopiasta, allergioista, yms) on uusittu niin että työkkäri ei voi määrätä minua siivoustöihin. Minulle voidaan osoittaa vain sellaista työtä ja työkokeiluita, missä otetaan huomioon atopia, allergiat, yms.

Vierailija
27/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se vaan on, että jotkut saa sitten halvemmalla rasvoja.

Vierailija
28/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on kade yksistä voiteista, huh huh! 🙄

Sitä myötä menee kaikki muutkin edut niiltä jotka oikeasti tarvitsisivat. Väärinkäyttö on ongelma. 

Vierailija
29/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä väärikäytöksiä paljastuu kuin sieniä sateella niin sairaaloiden kylkeen pitäisi perustaa apteekki mistä näille annetaan vain sen verran lääkkeitä ja tarvikkeita mitä oikeasti tarvitsee ja silloin kun tarvitsee eikä yhtään ylimääräisiä. 

Se on todella väärin että ensin pakotetaan veronmaksajat elättämään ja maksamaan kaikki laskut jonka jälkeen veronmaksajat pakotetaan maksamaan lääkkeet jotka sitten myydään eteenpäin kun ne on tarpeettomia. Ja sitten nämä samat tuilla eläjät ihmettelee miksi kiitä vihataan kun ne vain vähän käyttää veronmaksajia hyväkseen

Vierailija
30/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo. Nolaat vain itsesi tuolla meuhkaamisella ja pätemisellä.  :D

Minulla on atooppinen ihottuma (diagnoosi tehty 2-vuotiaana) ja voiteet ovat KELA-korvattavia. Minulle myönnetään toimeentulotukea voiteiden ostoon, koska KELA-korvaus ei ole sata prosenttia rasvapurkin hinnasta. Lääkärinlausunnot (B-lausunnot atopiasta, allergioista, yms) on uusittu niin että työkkäri ei voi määrätä minua siivoustöihin. Minulle voidaan osoittaa vain sellaista työtä ja työkokeiluita, missä otetaan huomioon atopia, allergiat, yms.

Tuntuu olevan muitakin diagnooseja sulla. En nyt ymmärrä mitä yrität selittää.

Vierailija
31/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä myötä menee kaikki muutkin edut niiltä jotka oikeasti tarvitsisivat. Väärinkäyttö on ongelma. 

Voiteet eivät ole niin kalliita, että tuo olisi vakava asia. Itse en vaivautuisi tuosta hinnasta. Olet leivänmuruista kateellinen.

Vierailija
32/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on myös ostajissa

Oletko nyt tosiaan sitä mieltä että diilerit on täysin syyttömiä kaikkeen vaikka toimii laittomasti ja kaikki vika on ostajista? Paljonko itse teet tiliä myymällä lääkkeitä jotka me veronmaksajat olemme joutuneet ostamaan sinulle?

Vierailija
33/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se vaan on, että jotkut saa sitten halvemmalla rasvoja.

Veronmaksajien piikkiin. 

Vierailija
34/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä väärikäytöksiä paljastuu kuin sieniä sateella niin sairaaloiden kylkeen pitäisi perustaa apteekki mistä näille annetaan vain sen verran lääkkeitä ja tarvikkeita mitä oikeasti tarvitsee ja silloin kun tarvitsee eikä yhtään ylimääräisiä. 

Se on todella väärin että ensin pakotetaan veronmaksajat elättämään ja maksamaan kaikki laskut jonka jälkeen veronmaksajat pakotetaan maksamaan lääkkeet jotka sitten myydään eteenpäin kun ne on tarpeettomia. Ja sitten nämä samat tuilla eläjät ihmettelee miksi kiitä vihataan kun ne vain vähän käyttää veronmaksajia hyväkseen

Don't hate the player, hate the game.

Taas ei pitäisi mitään yrittää vaan istua ja odottaa mitä armollisesti tullaan tiputtamaan nenän eteen.

Vierailija
35/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pitäis antaa vaan hylsyä vastaan

Vierailija
36/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa 36 purkkia vuodessa jos tarvitsee vain 10? Vaikka ne itselle on ilmaisia niin joku ne kuitenkin joutuu kustantamaan. 

No ei ne ilmaisia ole reseptilläkään. Toki Kela maksaa osan.

Vierailija
37/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on perusvoiteista, valkoisesta litkusta. Ollaanko myös hammastahnasta ja särkylääkkeistä kateellisia? Shampoosta?

Vierailija
38/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunge sinä omat rasvasi peppuusi!

Vierailija
39/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmaa, meillä on rahaa!

-vihvas

Vierailija
40/96 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin saan Kelasta kuukausittain 10 litraa vaseliinia homosteluuni. Sitä riittää jopa pyörän ketjuihin.

Minä olen kaltaisesi sontaa suoltava ryssänpersu, joka yrittää edistää Putinin kulttuurisotaa Eurooppaa vastaan huonon huumorin keinoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä