Odotan kesää silloin saan pezää!
Kommentit (9)
Optimisti saa olla, mutta sinun kohdalla tuo vaikuttaa lähinnä utopialta.
Joku isokoinen kurki, haikara tai muu voi antaa sinulle tosiaan pesää...Tai luultavasti nokkaa, jos häiritset niiden pesää😬
Reino taitaa olla pesismiehiä. Toki vain mailapoikana ettei sotke pätevämpien pesäpuuhia.
Tuli tästä avauksesta mieleen radiosta kuulemani Paula Koivuniemen biisi, johon Raul Reiman on tehnyt mahtavat sanat. Onkohan laulajan vai sanoittajan kokemusperäinen tarina tässä taustalla, en tiedä, mutta tulkoon kaikille kesä tän kappaleen myötä, varsinkin sen kolmannen säkeistön!
Sille kesälle koskaan ei löydy vertaa
Vielä sellaisen tahtoisin monta kertaa
Silloin ilta houkutti uimaan kuutamoon
Silloin istuiduit viereeni viileään ruohikkoon
Öisin kutsusi aina kuulin
Siihen vastasin epävarmoin huulin
Annoit mulle hetket kauneimmat elämässäin
Siksi tahdon nähdä vielä sut vierelläin
Sata kesää tuhat yötä ainakin
Tahdon kanssasi sun
Sata kesää tuhat yötä valvoisin
Luona rakastetun
Sata kesää tuhat yötä kaikkineen
Oisit mun omanain
Sata kesää tuhat yötä rakkauteen
Missä milloinka vain
Sinua ilman ei saavu kesää
Silloin oisin pääskynen vailla pesää
Tule vielä kerran sillä saat minut rauhoittumaan
Anna kesäni tulla vapaana ja valtoimenaan
Sata kesää tuhat yötä ainakin
Tahdon kanssasi sun
Sata kesää tuhat yötä valvoisin
Luona rakastetun
Sata kesää tuhat yötä kaikkineen
Oisit mun omanain
Sata kesää tuhat yötä rakkauteen
Missä milloinka vain
Kesällä tosiaan sattuu ja tapahtuu!
Mulle kävi pari kesää sitten niin, että olin menossa veneelleni kylän yhdistettyyn vene- ja uimarantaan. Mulla oli pieni Hondan perämoottori, bensakannu, reppu ja kalakamppeet vapoineen kannossa, melkoinen kuorma siis. Kääntyessäni polulta rantaan oli vain muutaman metrin päässä jaloistani yhden naapurini juuri ja juuri toisellakymmenellä oleva kikattava tytär, joka makasi selällään uimarannan hiekalla vesirajassa, puoliksi järvessä ja jalat äärimmäisen levällään ja tytön päällä ähelsi toisen naapurini laiha, ehkä tuolloin 13-vuotias poika niin että vesi vain tytön jalkovälissä loiskui. Siksi ne eivät ilmeisesti olleet kuulleet tuloani, hyvä etten päälle kävellyt!
Poika pinkaisi oitis jäniksenä metsään pieni kiiltävä pili sojossa taivasta kohti ja unohtaen uimahousunsa ja tyttönsäkin ja pieni, hoikka, tissitön ja karvaton tyttö kirmasi ketterästi perään perse paljaana, selkä hiekassa ja bikininpöksyt kädessään.
Harmittelin itsekseni että olin tullut heidät noin pelotelleeksi kesken kaiken, panin veneeni kuntoon ja läksin järvelle. Näky nuorenparin nautinnosta tosin palasi useamman kerran suorastaan häiritsevän elävänä silmiini muistuttaen omasta nuoruudestani.
Tuskin.