Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkivoide ikääntyvälle ja kuivalle iholle,help!

Vierailija
08.04.2026 |

Varmaan kaikki markettimeikkivoiteet ja bb-voiteet kokeiltu, tuloksena hilseilevä kuiva iho, meikkivoide pakkaantuu juonteisiin, ei yhtään sulaudu naamaan, ja parempi olisi ilman mutta haluan tasoittaa kuitenkin ihon sävyä jollakin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misellivesi kuivattaa

Sinä käytät väärän ihotyypin misellivettä, jos noin käy. Misellivesi nimenomaan kosteuttaa ihoa. Itse olen käyttänyt vuosia miselliä aamuin illoin.

Vierailija
42/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Näköjään ihan kaikki pielessä ihonhoidossa. Siirry just vaikka apteekin Ceraveen. Mitähän mahdat tarkoittaa pienillä hikinäpyillä, pieniä finnejä vai onko ne kenties rosaceaa? Varsinkin jos sulla on couperosaa/rosaceaa niin herranjumala noita aineita mitä käytät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteen alle kannattaa laittaa primer. Pysyy paremmin pakkautumatta juonteisiin. 

Käytän nykyään lähes aina pelkkää pohjustetta ja korjaan peitevoiteella mahdolliset ihon virheet. Näin päälle nelikymppisenä iho on erilainen kuin ennen. Kuvauksia varten laitan meikkivoiteen, silloinkin pohjusteen päälle, kun aina joskus tarvitaan henkilökuvaa tai media kiinnostuu työstäni. 

Lumenen Blur-sarjan väritön primer on sopinut minulle, mutta en ole kokeillut tuota uudempaa versiota, joka heidän sivuiltaan nyt löytyy. 

N47

Vierailija
44/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matta-meikkivoide pohjalle + vielä vipalla paineltu puuterikerros siihen päälle on pahin moka kasvoille, joissa on ryppyjä. Senkuin laitat nämä, jos haluat vielä ryppyisemmältä näyttää. Mutta paremmalta näytät, jos käytät värivoidetta, siis voidetta jossa on väripigmenttiä, ja jos pakollista, niin huiskuttelet vain hyvin kevyesti puuteria pinnalle.

Vierailija
45/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat kasvojesi ihoa? 

Pesen Lumenen-Valo kevyesti kuorivalla puhdistusgeelillä, Garnier kevyesti kuoriva misellikasvovesi, ja Garnier Vitamin cc sorbet kasvovoide päälle.

Huh. Lopeta nuo. Liian tehokkaita eikä garnier ole mikään hyvä merkki. 

Tiedän ettei ole mikään hyvä merkki, mutta omalle lompakolle sopiva. Sitten kun on myös mustapäitä ja runsaasti ns. pieniä hikifinnejä pukkaava iho, mutta kuitenkin kuiva niin olen tuota kuorimista joutunut tekemään. Eli lopputulos on sellainen hieman "teinimäinen" jos yritän tasoittaa ihoa, pieniä nyppyjä siellä täällä ja pakkelilla koitettu peittää.

Mutta selkeästihän kuorinta ei ole auttanut? Vai onko? 

Pintanäpyt lähti.

Vierailija
46/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä ruoka, parempi iho

Samassa perheessä samaa ruokaa syövillä sisaruksilla voi olla erilaiset ihot ja todennäköisesti onkin. 

Vierailija
47/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meroda yllätti todella positiivisesti

Vierailija
48/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperma.

Vierailija
49/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei saa sanoa ääneen mutta ihoni voi parhaiten nyt, kun hoidan sitä vähiten. Ikää on 53v ja pintakuivuutta. En paljon meikkaa mutta puhdistan Eucerinin misellivedellä. En sitäkään joka ilta. Kosteutan Atopikin sensitive kasvovedellä, päälle saman sarjan mustikkaöljyä. Lääkärin reseptillä Differiniä ja Avitcidia kuureina. Aikoinaan ostin kaikenmaailman pyhdistusaineita jne. Jos jotain ostat niin satsaa johonkin öljypuhdistukseen. Viimeisin hyvä ja kevyt meikkivoide oli Artdeco-merkkinen. Netistäkin saa tai jälleenmyyjiltä. Jätä ihosi hetkeksi rauhaan. Eka vinkkini. 

Vierailija
50/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misellivesi kuivattaa

Sinä käytät väärän ihotyypin misellivettä, jos noin käy. Misellivesi nimenomaan kosteuttaa ihoa. Itse olen käyttänyt vuosia miselliä aamuin illoin.

Hmm, teoriassa niissä voi olla kyllä kosteuttavia ainesosia, mutta varsinkin kun on kyse ikääntyvästä ihosta, usein on kosteuden lisäksi puutetta rasvasta, varsinkin kuivalla iholla. Ja misellivedet on kehitetty poistamaan meikin yms. lian rasvat ihosta, samalla ne vie ihon rasvaakin. Mikä joillekin ihotyypeille voi olla hyväkin, toisille ihan tuho. Mutta kyllä ne kaikki misellivedet on nimenomaan kehitetty poistamaan meikkiä, likaa ja talia, eli rasvat pois.

Vierailija
51/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matta-meikkivoide pohjalle + vielä vipalla paineltu puuterikerros siihen päälle on pahin moka kasvoille, joissa on ryppyjä. Senkuin laitat nämä, jos haluat vielä ryppyisemmältä näyttää. Mutta paremmalta näytät, jos käytät värivoidetta, siis voidetta jossa on väripigmenttiä, ja jos pakollista, niin huiskuttelet vain hyvin kevyesti puuteria pinnalle.

Itsellä ikää jo 51, mutta mulla toisin päin. Mattainen piilottaa tekstuuria, kun taas kaikenlainen "kuulaus" ja kiilto korostaa sitä. Mun rypyt on vielä pääosin sellaista ihan hentoa ihan pinnan "kreppipaperimaisuutta" tietyillä alueilla tosin, mutta ne menee aika näppärästi piiloon mattameikkivoiteella ja blurraavalla puuterilla. Sen sijaan jos pistän naamaan jonkun heleyttävän ikäisilleni tehdyn meikkipohjan, niin johan pintarypyt ja isot ihohuokoset oikein loistaa silmään. (Mun ihotyyppi on tosin rasvoittuva, toisin kuin AP:llä, eli en sano että AP:llä ollenkaan toimisi mattameikki kuten minulla)

Vierailija
52/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saa sanoa ääneen mutta ihoni voi parhaiten nyt, kun hoidan sitä vähiten. Ikää on 53v ja pintakuivuutta. En paljon meikkaa mutta puhdistan Eucerinin misellivedellä. En sitäkään joka ilta. Kosteutan Atopikin sensitive kasvovedellä, päälle saman sarjan mustikkaöljyä. Lääkärin reseptillä Differiniä ja Avitcidia kuureina. Aikoinaan ostin kaikenmaailman pyhdistusaineita jne. Jos jotain ostat niin satsaa johonkin öljypuhdistukseen. Viimeisin hyvä ja kevyt meikkivoide oli Artdeco-merkkinen. Netistäkin saa tai jälleenmyyjiltä. Jätä ihosi hetkeksi rauhaan. Eka vinkkini. 

Mä vedin tämän niin ääripäähän, että pesu oliiviöljysaippualla, päälle perusvoide ja sekin vain jos iho kiristelee. Toimii mulla näin viisikymppisenä loistavasti. Mun iho alkoi herkistyä vähän kaikesta vuosien tehoaineiden käytön seurauksena. Ensin ei kestänyt retinolia, sitten ei nää mitään happoja, C-vitamiinikin alkoi ärsyttää... Öljyt ei mulla oikein toimi kun on rasvainen iho muutenkin. Mutta kaikkien kosmetologien kauhistus, eli saippuapesu toimii.

Vierailija
53/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 40 v iho. Kuorinta vain kerran viikossa ja silloinkin hellävaraisesti ruokasoodalla suihkussa ja vedellä huuhtelu. Iltaisin 5 iltaa viikosta ja kuorinnan jälkeen Avenen perusperus herkän ihon rasva, päivisin Avenen spf30 rich päivävoide. Kaksi kertaa viikossa anti age retinoli yövoide, vichyn taisi olla. 

Ennen oli samat ongelmat kun sulla ap.

Ja pitää hyväksyä, että jos on kuiva iho, voi joutua töistä tullessa pesemään jo meikit ja laittamaan ennen yövoidetta vielä yhden kosteuttavan. 

Itse en käytä meikkivoidetta lainkaan. Puuteria, joka tasoittaa ihon sävyä ja peitevoidetta tarvittavilta osin. Meikkivoiteet on yleensä ihan liian tujuja.

Vierailija
54/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää hoitavia eteläkorealaisia meikkejä

Vierailija
55/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madaran Skin Equal on todella hyvä meikkivoide. Toki silläkin saa kaamean lopputuloksen, jos käyttää liian ison määrän ja iho on huonossa kunnossa.

Vierailija
56/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madaran Skin Equal on todella hyvä meikkivoide. Toki silläkin saa kaamean lopputuloksen, jos käyttää liian ison määrän ja iho on huonossa kunnossa.

Olin tulossa ehdottamaan samaa. Mutta muut ovat oikeassa, ap puhdistaa ihonsa väärin ja liian kovilla aineilla. Ei tosiaankaan tarvitse kuoria koko ajan, ei ihme, että ihossa on näppylöitä. 

Cc-voiteet pois, ne ovat liian paksuja.

Olen tilannut itselleni kokeeksi Merondan valkoisrn meikkivoiteen, katsotaan miten se toimii vai palaanko takaisin Madaraan.

Vierailija
57/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäpä kun on ikääntyvä couperosa iho ja värivoide ei vaan riitä. Vai tiedätkö jonkun värivoiteen jossa on  tarpeeksi peittävyyttä? Ja ei, peitevoide pahimpaan punoitukseen ei käy, kun sillä pitäisi vetää nenä, nenänpielet ja nenänalus, kulmakarvojen väli ja osa leuassa.

Muutoin täsmälleen sama ongelma kuin ap:lla, mikään meikkivoide ei tunnu käyvän, kaikki liikkuu kasvoilla ja pakkautuu juonteisiin. Lisäksi vielä se punoitus..huoh.

Vierailija
58/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancome teint idole ultra wear on hyvä pintakuivalle ja couperosa-iholle. Kunhan on hyvä kosteusvoide alla, eikä liian matta. 

Vierailija
59/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essence Natural matte mousse meikkivoide ja alle Catrice The perfector primer. Kuulostaa järkyttävältä ajatuksena, mutta käytännössä toimii tosi hyvin ainakin itselleni ja ikää on kohta 50v. Mousse-meikkivoide on ohutta ja levittyy kauniisti ja tasaisesti kerääntymättä juonteisiin. En laita sitä silmänalusiin, ne meikkaan peiteaineilla. Catricen primer häivyttää huokosia ja ryppyjä. Ei tarvitse juurikaan puuteroida kuin kevyesti esim. nenä ja otsa. Ihonhoito kannattaa laittaa kyllä kuntoon ja hakea iholle hellää hoivaa ja kosteutusta, kuorintaan entsyymikuorinta. 

Vierailija
60/71 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 40 v iho. Kuorinta vain kerran viikossa ja silloinkin hellävaraisesti ruokasoodalla suihkussa ja vedellä huuhtelu. Iltaisin 5 iltaa viikosta ja kuorinnan jälkeen Avenen perusperus herkän ihon rasva, päivisin Avenen spf30 rich päivävoide. Kaksi kertaa viikossa anti age retinoli yövoide, vichyn taisi olla. 

Ennen oli samat ongelmat kun sulla ap.

Ja pitää hyväksyä, että jos on kuiva iho, voi joutua töistä tullessa pesemään jo meikit ja laittamaan ennen yövoidetta vielä yhden kosteuttavan. 

Itse en käytä meikkivoidetta lainkaan. Puuteria, joka tasoittaa ihon sävyä ja peitevoidetta tarvittavilta osin. Meikkivoiteet on yleensä ihan liian tujuja.

Puuterihan vasta imeekin vähäisetkin kosteudet pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi