Onko tuhoon tuomittu idea aloittaa sometili?
Tekisin tilin ja päivityksiä siitä miten työmarkkinatuella voi elää tämän päivän Suomessa. Mihin raha riittää ja ylipäätään voiko sillä rahalla elää. Onko tuhoon tuomittu idea? Lynkataanko heti kättelyssä? Saanko pelkkää vihaviestiä? Seuraisiko kukaan, olisiko kukaan aidosti kiinnostunut? Mitä mietteitä? Mikä kiinnostaisi jos seuraisit?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi olla todella mielenkiintoinen persoona ja hyvä tarinankertoja, muuten kukaan ei jaksa kuunnella sitä miten tänään ostit punalaputettuja tuotteita ilta-alesta.
No en edes aio naamaani näyttää. Mitä tarinaa työttömyydestä edes olisi kerrottavana? En osta koskaan punalaputettuja, kaiken tarjouksista ja normaalihinnoilla. Eikö budjetointi kiinnosta? Tai elämisen kulut?
No itse ainakin vähätuloisena otan budjetointivinkkejä mieluummin asiaan perehtyneeltä ammattilaiselta. Arvostan sitä, että neuvojen taustalla on kokemusta ja ymmärrystä taloudenhallinnasta laajemmin, ei pelkästään yksittäisiä arjen ratkaisuja. Haluan pikemminkin seurata ihmisiä, jotka ovat jollain tavalla menestyneet taloudellisesti tai muuten saaneet elämäänsä sellaista suuntaa, johon itsekin pyrin. Heidän näkökulmansa tuntuvat inspiroivammilta ja motivoivammilta kuin muiden köyhien vinkit, koska niistä voi saada konkreettisia ideoita ja uskoa siihen, että omaakin tilannetta voi kehittää. Toki joku muu voi enemmän samaistua sinun tarjoamasi sisältöön.
Olen katsonut noita TV ohjelmia joissa opetetaan budjetointia ja lähinnä naurattaa kun niin perusjuttuja opettavat. Ei taida olla omaa kokemusta heillä ollenkaan. Ainoa lisätulon lähde on turhan tavaran myynti liian halvalla. Itse luen mieluummin kokemusasiantuntijan vinkkejä kuin koulussa oppinsa saaneen.
Esim. Briteissä on Money Saving Expert, tuollainen todella kattava sivusto olisi Suomessakin hyvä olla.
Koskaan ei voi tietää mikä video on se joka räjäyttää potin. Jatka sinnikkäästi.