On teillä kokemusta parisuhteesta, jossa mies juo jokaiset vapaat kaljaa?
Jos vapaata on, niin ei päivääkään ole sen vertaa selvinpäin että olisi esim ajokunnossa. Koko ajan tissuttelee kaljaa. Ei tuollaisen kanssa voi elää minkäänlaista normaalia elämää.
Kommentit (25)
On ja mikä pahinta, aloin tuolloin itsekin käyttämään alkoholia turhan reippaasti. En minä siitä miestä syytä vaan itseäni, koska mikään pakkohan tuossa suhteessa ei olisi ollut olla mutta jotenkin sitä nuorena ajatteli että parempi se on kaksin kuin yksin. Eikä mies siis mitenkään muuten huono ollut eikä väkivaltainen tai mitään, mutta kännissä ihan liian usein eli siis kaikki vapaat ja välillä arkenakin. Ja kännistä ihmistä on ainakin minun hurjan hankala jaksaa ja sietää selvinpäin joten join sitten itsekin ja ihan liikaa ja liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta. Itseäni hieman ärsyttää, että mies ei koskaan juo alkoholia. Ei juhlissa, ei saunakaljoja, ei koskaan mitään.
Alkoholittomuus on nykyään erittäin suosittua. Miksi sillä miehellä pitäisi olla alkoholia omassa juomassaan? Kaljaa saa alkoholittomanakin, samoin kuohujuomaa, coctaileja ym. Koetko jotan syyllisyyttä siitä, että sinä juot alkoholijuomia?
Niin. Luulisi, että on hyvä juttu, että välttelee terveydelle haitallisia juomia sanomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin parikin kertaa parisuhteessa just tuollaisen tissuttelija-kännääjän kanssa. Jotenkin sitä kuvitteli, että vakiintumisen myötä se jatkuva tarve kännäilylle (ja baarielämälle jne) poistuisi kun elämään tulee järkevämpää sisältöä mutta eihän se niin mennyt.
Enkä meinaa sitä, että olisi absolutistiksi ja raivoraittiiksi pitänyt ryhtyä enkä ole sellainen itsekään, mutta tuollainen kaikki vapaat/lomat pitää olla kännissä on itselleni vääränlainen kumppani.
Tuollainen kaikki vapaat tissuttelija ei tosiaan muutu. Hän ei juo alkoholia siksi, että se olisi varta vasten suunniteltu mukava tapahtuma tai illanvietto, kuten normaalit alkoholiongelmattomat tekee. Hänelle se on pakkomielteinen osa vapaa-aikaa. Jos hänen pitäisi olla esim kuukausi ilman pisaraakaan alkoholia, niin se olisi tälläiselle henkilölle todella vaikeaa. Normaali ihminen taas kohauttaisi olkia, että no jaa, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta. Itseäni hieman ärsyttää, että mies ei koskaan juo alkoholia. Ei juhlissa, ei saunakaljoja, ei koskaan mitään.
Alkoholittomuus on nykyään erittäin suosittua. Miksi sillä miehellä pitäisi olla alkoholia omassa juomassaan? Kaljaa saa alkoholittomanakin, samoin kuohujuomaa, coctaileja ym. Koetko jotan syyllisyyttä siitä, että sinä juot alkoholijuomia?
Alkoholiton olut on kamalan makuista ja alkoton viini on mehua. Alkoholi vaikuttaa olennaisesti makuun.
ohikulkeva pirkko
No ohikulkeva Pirkko ei sitten oikeata alkoholitonta olutta ole maistanut ollenkaan😂
Mä olen kaksi alkoholitonta olutta juonut. Eri juomia ja eri aikaan. Ei sopinut mun suuhun. Ihan oli vetistä ja laimeeta. Kuulen usein, että niitä on paljon erilaisia ja on tullut vaikka mitä, maista... No, en maista. Jos ollaan olut hommissa, niin sitten juodaan alkoholin kanssa. Mä mun kallista aikaani alkoholittomuuteen käytä. Pikku tumut silloin tällöin on tavoiteltava ominaisuus.
Sama Pirkko.
Höpöhöpö, täyttä puppua.
Se ei ole toisen vika jos toinen on alkoholisti.
Valinta on juopolla ottaako vai ei.
Raitis alkoholisti ei ota.